נשיא המדינה ורעייתו אירחו את ראשי התאחדות הצופים
נשיא המדינה ורעייתו אירחו את ראשי התאחדות הצופיםצילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל אירחו היום (א') את ראשי התאחדות הצופים בבית הנשיא.

ההתאחדות הינה הגוף המייצג את הצופיות בישראל, אשר יוזם פעילות משותפת לחניכים וחניכות התנועה מכלל המגזרים. עוד השתתפו באירוע יו"ר התאחדות הצופים, ערן גלזר, נשיא הצופים משה זילקה, ראשי תנועות הצופים ונוספים.

הנשיא התייחס לפעילות התאחדות הצופים ואמר: "תנועת הצופים מייצגת בעיניי את הפנים היפות של מדינת ישראל ושל החברה הישראלית. קודם כל בזכות הערכים המובילים את דרכה, אלו ערכים שהם מעבר לזמן הם עוברים מדור לדור. הם לא ערכים המונעים מפוליטיקה. תנועת הצופים יכולה להביא את כולם יחד, תחת קורת גג אחת. אתם ממחישים את העקרון של כבוד הדדי, שיוויון, סובלנות, מעגלי שיח בערים מעורבות, מדריכות ומדרכים שמקבלים כלים לכל החיים. וכמובן חניכות וחניכים המקבלים כלים לכל החיים. יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים, כל הפסיפס הישראלי שותף בה."

במהלך האירוע, להקת "צופי תל אביב-יפו" ביצעה את שיר הצופים והוענק לנשיא אות אריה הזהב, עבור פעילות ארוכת שנים למען החברה הישראלית ברוח הצופיות.

לאחר מכן, הציגו החניכים מוחמד ותד ואגם דודי ורעייתו את פרויקט "שבטים שכנים" המקיים מגוון רחב של פעילויות בין השבטים השונים ליצור איחוד, סובלנות וקבלת השונה.

אגם שיתפה את חוויתה האישית ואמרה: "המפגשים בפרויקט נתנו לי אפשרות להכיר ילדים ואנשים שלא הייתי פוגשת במסגרת אחרת. היום אני מבינה שילדים מג׳ת והילדים מחדרה לא שונים, ויש בניהם יותר משותף משונה. הפעילות המשותפת מלמדת אותנו שיש תקווה לחיים משותפים בישראל. למדנו שדרך הצופיות אפשר להכיר את השכנים שלנו, לחיות ביחד וגם להנות."

עוד הוסיף מוחמד ואמר: "הפרויקט מאוד חשוב הוא נתן לי אפשרות להכיר את החברה היהודית, חגים ומנהגים. אני מרגיש שיש בסיס לבניית קשר טוב בנינו, כבוד הדדי והכי חשוב הקשבה לאחר. הפעילות בצופים מאוד חשובה לי ומחזקת אותי, פעילות שנותנת ערכים ומלמדת איך להיות בן אדם טוב יותר ותורם לחברה."

ערן גלזר יו"ר התאחדות הצופים והצופות בישראל אמר: "עשרות אלפי חניכות וחניכי תנועות וארגוני הצופים אשר מייצגים את כלל החברה הישראלית ובפעילותם למען קיום בצוותא משקפים את הכמיהה לשלום ויצירת חברת מופת בישראל . אני מתחייב כי נמשיך לעסוק בחיבורים וחיזוק החוסן החברתי במדינה ע"י מפגשים ברוח הצופיות הישראלית."