יהודים בהר הבית
יהודים בהר הביתצילום: באדיבות מנהלת הר הבית

בארגון חוננו קוראים הערב (ראשון) לאבטח את השופט ציון סהראי בעקבות איומי ארגוני הטרור, ההסתה וההשתלחויות של אנשי השמאל ברשתות, לאחר שפסק כי תפילה בהר הבית מותרת.

"לא ייתכן שארגוני טרור ואנשי שמאל ישתלחו ויאיימו על שופטים תוך שהם מזהמים את ההליך המשפטי תוך פגיעה קשה בבתי המשפט ובמערכת המשפט בישראל", אמרו בארגון.

עוד הוסיפו, "אנו חוששים שלאחר החלטת השופט סהראי בנוגע לתפילת יהודים בהר הבית, ובעקבות ההסתה וההשתלחויות, גורמי קיצון ינסו לפגוע בשופט ובבימ"ש. אסור להשלים עם האיומים של ארגוני הטרור והשמאל, מטרתם לפגוע בעצמאות בימ"ש ותקינות ההליכים".

"אנו קוראים למשטרה, לגופי הביטחון ולמשמר בתי המשפט להציב אבטחה ושמירה על השופט סהראי עוד הערב, זאת למען עצמאות מערכת המשפט, ושמירה על הליכים תקינים ונקיים, כך ששופטים לא יושפעו מגורמי הקיצון ברשתות ומאיומי ארגוני הטרור", סיכמו.

נזכיר כי מוקדם יותר פרסם השופט סהראי, שופט בית המשפט השלום בירושלים, החלטה אשר על פיה אין למנוע מיהודים להתפלל ולהשתחוות בהר הבית.

פסק זה מגיע בעקבות ערער שהגיש עו"ד נתי רום מארגון חוננו על הרחקתם של שלושה נערים מהר הבית לאחר שהשתחוו במהלך עלייתם למקום.

במהלך הדיון טען עורך הדין כי אין שום מניעה חוקתית או הוראה ממשלתית האוסרת על יהודים להשתחוות או להתפלל בהר הבית וגם שר הביטחון ומפכ"ל המשטרה הצהירו על חופש פולחן מלא לכל הדתות במקום.

בפסק הדין קבע השופט כי לטעמו לא ניתן לומר שהשתחוות ואמירת קריאת שמע מקיימים חשד סביר להתנהגות העלולה להביא להפרת השלום, כפי שמחייב החוק. "קשה להלום מצב ובו קריאת "שמע ישראל" בהר הבית תהווה עבירה פלילית של מעשה העלול להביא להפרת השלום".

פסק הדין של השופט סהראי עורר תגובות רבות, במיוחד מצד ארגוני הטרור ואנשי השמאל שלא ראו בעין יפה את הפסיקה שהתקבלה.

בארגון הטרור חמאס איימו כי "החלטתו של בית משפט השלום לאפשר ליהודים הציוניים לקיים את הטקסים התלמודיים שלהם במהלך פלישותיהם הפרובוקטיביות לחצרות מסגד אל-אקצא היא משחק באש העובר על כל הקווים האדומים והסלמה מסוכנת שבהשלכותיה יישאו מנהיגי הכיבוש".

הודעה דומה יצאה גם מארמון המלוכה בירדן שטען כי מדובר בהפרה של ההחלטות הבין לאומיות בנוגע לירושלים.

גם השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג ממרץ תקף בחריפות את פסק הדין. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו רשם פריג': "‏ההחלטה לאפשר את הפרת הסטטוס קוו במתחם אל אקצא, איננה רק שגויה, אלא גם חסרת אחריות ומסוכנת. מספיק טיפש אחד כדי לשרוף יער שלם וכדי לעצור את התבערה, על היועמ"ש והפרקליטות לערער על ההחלטה ולבקש את דחיית יישומה. לפני שנמצא את עצמנו במערבולת אלימות כתוצאה משיגעון גדלות של שופט שלום אחד".