בני גנץ באירוע
בני גנץ באירועצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ השתתף אמש באירוע "קהילה מחבקת משפחות שכולות" בבית הכנסת "פארק איסט" בניו יורק כחלק מפרויקט שמטרתו לחזק את הקשר עם אלפי בני משפחות שכולות המתגוררים בחו"ל.

האירוע התקיים בהובלת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון וההסתדרות הציונית העולמית.

גנץ אמר באירוע: "אני מתרגש כי נמצא איתנו כאן נעם גרשטיין, אחיו של ארז, שהיה אחי לנשק ונפל בלבנון. נשאתי את ארונו של ארז בלוויה ותמונתו מלווה אותי לאורך כל השלבים בקריירה הביטחונית שלי. הסיפור של פרויקט "קהילה מחבקת משפחות שכולות", מכבד את הסיפורים של כל הנופלים, לא משנה מאיפה הם באו ואיפה נמצאות המשפחות ואני מברך על כך. הסיפורים של כל הנופלים – מחוברים בקו אחד".

"יש לנו אחריות לזכרון הנופלים, ויש לנו אחריות להמשיך את מורשתם ולהגן על מדינת ישראל מול כל האיומים. אנו נמצאים בגל טרור שגבה את חייהם של 20 בני אדם. אנחנו לא נפסיק לפעול, ונצוד כל טרוריסט, בכדי למנוע פגיעה באזרחי ישראל ובמדינת ישראל. נעשה זאת כשאנחנו מאוחדים. מול האתגרים הביטחוניים יש לנו גם את הגיבוי החזק של בעלת בריתנו הטובה והמשמעותית ביותר ארה"ב. יש חשיבות עליונה שנמשיך ונחזק את הקשר האסטרטגי בין המדינות ובין מערכות הביטחון, וכך אנו עושים גם בימים אלו", הוסיף שר הביטחון.

האירוע התקיים במעמד: חברת הקונגרס האמריקאי קרולין מלוני, שר התפוצות נחמן שי, הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק אסף זמיר, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית והסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל, נספח צה"ל בארה"ב אלוף הדי זילברמן ,סמנכ"ל וראש אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון אריה מועלם, יו"ר ארגון יד לבנים הארצי אלי בן שם ויו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל תמי שלח.