יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד
יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתידצילום: ערוץ 7

חוק ''ממדים ללימודים'' שמעניק מלגות ללימודים אקדמיים ללוחמים משוחררים יעלה להצבעה היום (שני) ובקואליציה מצפים מהליכוד לתמוך בחוק ולאפשר להעביר את הכסף ללוחמים שמחכים לו.

בפתח ישיבת הסיעה של ''יש עתיד'' אמר שר החוץ יאיר לפיד: "להצביע היום נגד חוק 'ממדים ללימודים' זה לא להצביע נגד הממשלה, זה לא להצביע נגד הקואליציה, זה להצביע נגד הלוחמים. זה לגרום לזה שהלוחמים שלנו, שמסכנים את חייהם יום יום, לא יקבלו את מה שמגיע להם.

''אני קורא לחברי הכנסת מהליכוד תוציאו רגע את הראש מהחישוב הפוליטי הציני, אתם תגלו שיש בחוץ עם שלם שאומר, 'אתם רוצים לריב, תריבו, לא על חשבון הלוחמים שלנו. לא על חשבון הילדים שלנו.'

לפיד הוסיף: ''הטובים שבינינו - 16,500 לוחמי צה"ל, מחכים לכסף שהם צריכים. זה יותר חשוב מכל פוליטיקה. הם מסתכלים ולא מבינים איך הגענו למצב הזה. בואו נראה ללוחמים שאנחנו יודעים לפעול יחד. שאנחנו לא מכורים לשנאה ומחלוקת וכבר אין שום דבר שקדוש בעינינו חוץ ממריבות. אני קורא לחברי בליכוד להצביע בעד חוק 'ממדים ללימודים'".

בנוגע לעתיד הישיבה בחומש אמר לפיד כי ''מקומות לא חוקיים לא צריכים להיות''. על הטלטלה בלשכת ראש הממשלה והתפטרות שמרית מאיר וטל גן צבי אמר לפיד: ''זה לא קשור ליציבות הממשלה, זה חלק מהחיים. זה המקום הכי שוחק במדינה, אנשים באים והולכים. לא אפרט את מספר העזיבות שהיו בלשכת נתניהו בשנים האחרונות כי אז ייגמר לנו הזמן''.

הקרב על אישור הצעת החוק "ממדים ללימודים" יגיע בשעה 20:00 להצבעה במליאת הכנסת. את החוק אמור להציג במליאה שר הביטחון בני גנץ שעושה כעת את דרכו לארץ בחזרה מביקור בארצות הברית. נכון לשעה זו לקואליציה אין רוב להעברת החוק ונמשכים המגעים עם סיעת רע"מ לתמוך בהצעה.