משה יזדי
משה יזדיצילום: Flash90

בית הדין המיוחד של הרב שמואל אליהו, הרב אהרון ירחי והרב ראובן נקאר פרסם פסק דין נגד משה יזדי, רב מירושלים שמואשם בעבירות מין ובעושק נשים בקהילתו.

הרבנים הכריזו עליו נידוי ופסקו שאסור ללמוד מתורתו, אסור להתפלל עמו ואף אסור לעמוד בקרבתו במרחק של פחות מ"ד' אמות".

בפסק הדין נכתב: "אחד המקרים הקשים שבאו בפני בית הדין הוא של משה יזדי שמתחזה לרב והוא באמת ראש כת שניצל מינית נשים רבות מאוד, התעלל בהן ועשק את רכושן".

"וכבר הוזהר לפני שנים רבות על ידי בד"ץ העדה החרדית ובית דינו של הרה"ג יעקב יוסף זצוק"ל, ולא שמע בקולם", נכתב. "וכבר באו עדויות חמורות על ניאופו ורשעותו לפני בתי הדין הנ"ל, ויצא דינו לחובה ובגובה לבו זלזל בפסק שני בתי דין חשובים הללו והמשיך במעשיו הרעים, ונידו אותו גדולי ישראל, וביניהם הרה"ג משה צדקה שליט"א והרה"ג יהודה מועלם זצוק"ל".

"ועתה, באו אלינו מספר רב של תלונות חדשות, אשר נפגעו ממנו באופן חמור ביותר. חובה גמורה להוקיע אותו. מנודה לשמים ומנודה לבריות. אסור לעמוד בארבע אמותיו. אסור להתפלל איתו. אסור ללמוד מתורתו. וטמא טמא יקרא. ושומע לנו ישכון בטח. והוא רחום יכפר עוון", כך בפסק הדין.

יזדי מועמד לדין בגין ביצוע עבירות מין בנשים חוזרות בתשובה ובעושק כלכלי שלהן. על פי הדיווח ב'הארץ', יזדי חשוד כי תקף אותן מינית תוך שהסביר להן שמדובר במעשה רוחני ולפיכך הן צריכות להיענות לדרישותיו. המשטרה מייחסת לו עבירות של בעילה במרמה, מעשה סדום בהסכמה שהושגה במרמה, כהן דת הבועל אישה ועושק.

עשר נשים בקהילתו של יזדי התלוננו נגדו עד עתה ומחקירת המשטרה עולה כי הוא הגדיר עצמו בפניהן כאחד מל"ו צדיקים ושכנע אותן כי המעשים שביצע בהן הן "תיקונים". על פי החשד, חלק מהמעשים הוא ביצע בכלות ביום חתונתן.