ימים ספורים לאחר הטבח בבית הספר בטקסס שגבה את חייהם של 21 בני אדם, כולל 19 תלמידים צעירים, התארח הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בכנס של איגוד הרובאים הלאומי שהתקיים ביוסטון, וקרא "להעניק עוד יותר נשק לאזרחים" למרות הביקורת על מדיניות מכירת הנשק בארה"ב.

במהלך נאומו קרא טראמפ להעביר תקציבים נוספים למימון אבטחת מוסדות הלימוד בארה"ב, במקום להעביר סכומי כסף גדולים לאוקראינה. "כיצד לארה"ב "יש 40 מיליארד דולר לשלוח לאוקראינה, אך אינה יכולה להבטיח אבטחה מספיקה בבתי הספר? לפני שנבנה את שאר העולם, עלינו לבנות בתי ספר בטוחים לילדים שלנו באומה שלנו", אמר טראמפ לקול תשואות הנוכחים.

הוא גם הקריא את שמות הנרצחים בטבח בטקסס לאחר מכן הציע הנשיא לשעבר כי "הקונגרס צריך להצביע מיד כדי לקחת בחזרה כל אגורה מכספי הסיוע לקורונה שלא נוצלו. קחו את זה בחזרה מהמדינות בארה"ב והשתמשו בכסף הזה כדי לבסס במהירות אבטחה בלתי חדירה בכל בית ספר ברחבי ארצנו".

טראמפ גם טען כי מכירת הנשק החופשית בארה"ב אינה הבעיה וכי יש לשים דגש על אבטחת בתי הספר וטיפול בבעיות נפשיות. "קיומו של הרוע בעולם שלנו אינו סיבה לפרק אזרחים שומרי חוק מנשקם. קיומו של הרוע הוא אחת הסיבות הטובות ביותר לחמש אזרחים שומרי חוק", אמר טראמפ.

הנשיא לשעבר התייחס גם לביקורת המפלגה הדמוקרטית על מדיניות מכירת הנשק והקריאות לשנות אותה ולא לאפשר רכישת נשק חופשית. הוא גם האשים את חברי המפלגה הדמוקרטית בניסיון לנצל את הטרגדיה של הטבח בטקסס ולעשות "דמוניזציה לבעלי כלי נשק", לדבריו. "בכל פעם שאדם מופרע או דמנטי מבצע פשע נורא, יש תמיד מאמץ גרוטסקי של חלק מהחברה שלנו לקדם את האג'נדה הפוליטית הקיצונית שלהם", אמר טראמפ.