יאיר לפיד: מצעד הדגלים הוכתם על ידי לה פמיליה ולהב"האלכס ריי תדמית

שר החוץ וראש הממשלה החליפי דיבר בצהריים (שני) בפתח ישיבת הסיעה של "יש עתיד", והתבטא נגד הקיצונים שהפרו את הסדר במצעד הדגלים שנערך בירושלים.

לפיד אמר כי "מצעד הדגלים עבר בשלום והממשלה לא נכנעה לאיומי הטרור. יחד עם זה, המצעד הוכתם על-ידי הקריאות הגזעניות של לה פמיליה ולהב"ה. האנשים האלה לא פטריוטים הם בריונים עלובים, לא ייתכן שאלה התמונות שנשארות בסוף יום ירושלים - הדגל לא שלהם, ולא ניתן להם להכתים אותו. אנחנו הרוב והם המיעוט ולא ניתן להם לגנוב לנו את ירושלים".

''במקום יום של שמחה, הם מנסים להפוך את זה ליום של שנאה. לירושלים מגיע יותר. לחברה הישראלית מגיע יותר. דגל ישראל לא שלהם. לא ניתן להם לגזול מאתנו את הציונות ואהבת הארץ'', הוסיף השר לפיד.

ראש הממשלה החליפי לא אהב את סקר חדשות 12 שבדק אם הציבור חושב שהממשלה נשענת על תומכי טרור. "שאלה מחפירה", טען לפיד. "הממשלה לא נתמכת על תומכי טרור, אין קואליציה עם תומכי טרור".

לפיד נשאל גם על המטוס הממלכתי של ראשי המדינה, כנף ציון, שהועבר היום לשמירה במחסן בבסיס נבטים. "המטוס הזה מיותר לגמרי. סמל לבזבזנות הפושעת של הממשלה הקודמת. פשוט צריך למכור אותו", אמר לפיד.