א', סרן במילואים, אשר מתגורר בגבעת אולגה שבחדרה, הלך כמנהגו ביום שישי האחרון לטבול בים לפני כניסת שבת.

כאשר יצא בחזרה לביתו ניגשו אליו כמה מתושבי השכונה ואמרו לו שיש ערבים בים שעושים בלאגן בחוף; מנגל, נרגילות, אלכוהול, מוזיקה בקולי קולות, הטרדות תושבים, איומים והפחדות. אירועים כאלו הפכו לשגרה בשנה האחרונה, כולל ניסיונות אונס ושלל הטרדות מיניות.

א' ניגש עם אותם תושבים כדי לנסות לסייע להם, הם פנו לחלק מהמשפחות הערביות בבקשה לחדול מהמעשים שלהם ולהרגיע את המצב. אלא, שאז קמה ערביה אחת והטיחה את הנעל שלה בפניו של אותו א' ונוצרה מהומה במקום.

למרות זאת, א' אמר לכל מי שהיה שם שלא להרים יד ולא לנקוט באלימות ואף מנע מכמה מהנוכחים לעשות זאת. בינתיים, הערבייה הזמינה משטרה אך משום מה השוטרים בחרו לשמוע רק צד אחד. בנוסף, הערבים הצביעו על א' כגורם שמאיים עליהם בעוד שהוא היה הגורם הממתן.

השוטרים ביקשו מהבחור להזדהות אך הוא ביקש קודם להבין מדוע ובאיזו טענה. הוא אף טען בפני השוטרים שהוא רוצה להגיש תלונה על אותה ערביה שזרקה עליו את הנעל, אך הם דרשו לעצור אותו, 20 דקות לפני כניסת שבת, למרות היותו יהודי דתי.

מתאר א': "תוך כדי השיח עם השוטרים הגיע שוטר ערבי, שכלל לא נכח באירוע קודם לכן, והחל במעצר אלים, בברוטליות שאין לתאר ובחוסר פרופורציה לאירוע ומזעזע בלי שום התראה מוקדמת, הפילו אותי לרצפה, נקטו באלימות לא סבירה בעליל תוך*שימוש לא ברור ומסוכן מאוד ב'טייזר' כאשר אני כבר מוטל על הרצפה ואין שום התנגדות מצידי. כך מושפל קצין במילואים על לא עוול בכפו למול הערבים".

הבחור נגרר לניידת המשטרה בברוטליות ובהשפלה על אף שלא הביע כל התנגדות ולא נקט באלימות. לדבריו, השוטר התעלם ואף סרב להיענות לבקשתו שיביאו לו את הכיפה ושיודיעו לאשתו שמחכה לו בבית כל הזמן הזה, בעוד מבחינת אשתו הוא הלך לטבול בים ולא חזר.

במהלך מילוי הדו"ח נאמר לו כי הוא עצור. תוך כדי שהשוטר הערבי ממלא דו"ח תלונה הוא התקשר בטלפון לאחד השוטרים שהיו במקום ומתייעץ איתו באיזה סעיף כדאי להאשים אותו כי הוא בעצמו לא הבין על מה.

בתוך כך, הערביה שהשליכה את הנעל הגיעה אף היא לתחנה, היא שוחחה עם השוטר בערבית בעוד השוטר כותב, מבלי לנסות לברר מול א', שלא מבין ערבית, אם היא משקרת או לא.

לתדהמת א' אמר לו השוטר: "אל תחשוב שרק אצלכם יש ציונות. האדמה הזו היא שלנו ואני אלחם עליה עד הגרגר האחרון שלה".

בכך לא די. א' נלקח לחקירה. לאחר שהחוקר שמע את הדברים והסתכל בסרטונים הוא הודה בפני א' שהוא מתבייש בהתנהגות השוטרים, לא מבין למה האירוע התפתח למימדים כאלו, מדוע הם לא פתרו את זה בדיבור וקור רוח אלא ישר נקטו באלימות. החוקר הוסיף ואמר שאין לו ספק שצריך לשחרר אותו לאשתו וילדיו, שעד שלב זה לא היה להם מושג לאן הוא נעלם. הוא הוריד לו את האזיקים והלך לדבר עם הקצין.

אך שוב חל עיכוב. לאחר כמה שעות של חוסר אונים ואי ודאות ובהמתנה להחלטת קצין המשמרת, חזר החוקר ואמר לו שהוא מצטער מאוד אבל בשונה ממה שהוא העריך החליטו לשלוח את א' למעצר עד לתום ההליכים בבית מעצר קישון. הוא אזק את א' בשנית.

א' ביקש לדבר עם הקצין וניסה להבין איך זה יכול להיות ומה העילה להארכת המעצר? אך לקצין אין מילים בפיו מלבד: "הוראות מלמעלה".

לאחר שעות ארוכות ואחרי אין ספור בקשות ותחנונים שלפחות ישאירו אותו בתחנה כדי שלא יחלל שבת, נלקח א' לבית המעצר קישון בשעה 1:30 בלילה. בכל הזמן הזה א' מתחנן שיודיעו לאשתו בדרך כל שהיא שהוא עצור אך זה לא מעניין אף אחד. קרוב משפחה של א' שמע על הסיפור והגיע ברגל בליל שבת לתחנת המשטרה מספר דקות לאחר שהוא נלקח משם. השוטרים אמרו לו, תוך שקר גמור, כי א' ביקש לא להודיע לאשתו שהוא במעצר.

במעצר קישון בילה א' עד יום ראשון בתנאים קשים ובלתי סבירים. שמו אותו בתא יחד עם שמונה עצורים ערבים מג'נין - קצין מילואים קרבי יחד עם ערבים מג'נין.

א' מציין כי הוא לא קיבל כיפה, ולא יין לקידוש ולהבדלה. במהלך השבת הוא אף אויים בצורה פיזית על ידי חלק מהאסירים שאם לא יתנהג כפי שיבקשו הם יכו אותו.

במוצאי שבת נלקח א' לבית משפט השלום בחיפה. בבית המשפט ביקש נציג המשטרה הארכת מעצר בחמישה ימים עד תום ההליכים. הסיבה: לא' יש נשק אישי בבית והוא מסוכן לציבור. זאת חרף העובדה שהוא לא היה חמוש בעת האירוע. השופט לא הבין את הקשר בין הדברים והורה על שחרורו המיידי של א'.

בארגון תורת לחימה, אליו פנה א' לסיוע, סיכמו את המקרה: "הסיפור המטלטל והמזעזע הזה הוא לא רק סיפור פרטי של אזרח שנקלע לסיטואציה מפלה וחסרת צדק, אלא הוא סיפור על מה שקורה בשורות המשטרה.

כאשר שוטר ערבי, לובש מדים, אומר לעציר יהודי שהאדמה הזאת של ערבים והוא יילחם עליה עד הגרגיר האחרון הדבר משקף לנו שבסוף יש כאן מאבק לאומני גלוי, בכל המישורים, נגד יהודים במדינת ישראל. שגם ערבים לובשים מדים מזדהים איתו ונוטלים חלק במאבק הזה".

בארגון ציינו: "כמובן, יש הרבה חיילים ושוטרים שאינם יהודים שמשרתים נאמנה את המדינה ואזרחיה אך אם לא נטפל בשוטרים כאלו שמתנכלים, עושים אפליה נגד יהודים ומשתמשים במשטרת ישראל נגד עם ישראל, גם מערכת אכיפת החוק שלנו תהיה מסורסת, קמה על יוצרה, ולא תעמוד לצידו של עם ישראל ביום פקודה, והיום הזה קרוב מאד".