הרב דוד סתיו ראש ארגון רבני צהר מתכונן לחג השבועות שבו יהיה ארגונו פעיל במיוחד בחיבור התורה והעם.

"בחג השבועות הזה אנחנו עושים לימוד תורה של חילוניים ודתיים בלמעלה מ-300 מקומות ואני כולי תקווה שעם ישראל רוצה לחזור לאלוקיו ולתורתו ועושה את זה לאט לאט", אומר הרב סתיו בראיון לקראת החג לערוץ 7.

הרב סתיו מגדיר את משימת הדור - להכיר את התורה לכמה שיותר אנשים. "השבוע הייתי באחד ממשרדי ההייטק המעניינים בתל אביב עם עשרות אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות ולמדנו יחד מדרש שעוסק בברכת המזון - שאני מניח שרוב הנוכחים לא מברכים. אין לנו ברירה, התורה שייכת לכולם, אלא שרבים לא יודעים איזה אוצר יש בידם ואנחנו צריכים לספר להם ולחבב עליהם את התורה".

חג השבועות מזוהה מאוד גם עם נושא הגיור. "צהר לא עוסק בגיור אלא בבירור יהדות לאותם מאות אלפים שעלו מברית המועצות, הם יהודים על פי ההלכה ומתקשים להוכיח את זה. אנחנו רוצים שיהיה גיור בישראל".

"אני מרגיש שחג השבועות בשבילי ובשביל ההלכה היהודית זה החג שבו עם ישראל התגייר. שהרי את כל יסודות הגיור לומדים ממעמד הר סיני - עם ישראל טבל, עם ישראל מל, עם ישראל קיבל מצוות. תמיד אני חושב, שכדי שלא נתנשא על הגרים אומרים לנו חכמים - כולנו גרים.

''צריך לזכור שגם אבותינו הרחוקים היו גרים. אנחנו צריכים לאהוב את הגר, לאהוב את המאמץ שהוא השקיע ולעשות הכל כדי לקרב אותו לאבינו שבשמיים", מסכם הרב סתיו.