מתן סידי ובנט
מתן סידי ובנטצילום: שמוליק עלמני

דובר ראש הממשלה, מתן סידי, סיכם היום (ב׳) עם ראש הממשלה נפתלי בנט על סיום תפקידו.

סידי (26) משמש מאז הקמת הממשלה כראש מערך התקשורת במשרד רה"מ וכיועץ התקשורת האישי לראש הממשלה.

סידי מייעץ לבנט מזה כארבע שנים וחצי ושימש כדוברו אף במשרדי הביטחון והחינוך. לאחר מכן שימש כדובר מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן.

במסגרת תפקידו שימש בשנה האחרונה כדוברו המדיני של ראש הממשלה, ובמקביל היה אמון על ניהול מערך התקשורת של משרד ראש הממשלה וזרועותיו, בהן המוסד, המטה לביטחון לאומי (מל"ל), המועצה הלאומית לכלכלה, מערך הסייבר הלאומי, ארכיון המדינה ועוד.

מחליפו בתפקיד יהיה דוברו הפוליטי של ראש הממשלה, יותם בן יצחק.

מתן סידי
מתן סידיצילום: הלנה ברוס

בנט הודה לסידי על העשייה המשותפת ומסר: "בארבע וחצי השנים האחרונות מתן היה איתי בכל הרגעים, המוצלחים יותר ופחות, מנהל ביד רמה את המערכה התקשורתית ביסודיות, במקצועיות ובכישרון רב. חרף גילו הצעיר, הוא גילה הבנה, בקיאות וידע בנושאים הרבים בהם עסקתי, לצד יכולות יוצאות דופן בניהול אירועים לאומיים ומשברים תקשורתיים מורכבים.

''מתן הוא אדם ערכי, נאמן ומסור, שעבד באינטנסיביות מסביב לשעון. פירות עשייתו היו לי לנכס יקר, ואני שמח עבורו כי בתום שנים ארוכות של עבודה קשה הוא יוצא כעת להתפתח במגזר הפרטי. אני מאחל לו הצלחה רבה בהמשך הדרך", הוסיף ראש הממשלה.

סידי מסר: "לפני ארבע שנים קיבלתי מראש הממשלה את הזדמנות חיי, ומאז הייתה לי הזכות להיות לצידו בכל הצמתים, ההצלחות והאתגרים שזימנה לנו הדרך המשותפת. זכיתי להיות לו לעזר ולהיות שותף לעשייה שהוביל עבור הציבור בישראל בעבודה קשה מסביב לשעון, בכל התפקידים בהם כיהן.

''למדתי ממנו על אהבת העם והארץ, על שליחות ציבורית, ובעיקר - על עמידה בלחצים ומאבק על אמונותיך כשהלב במקום הנכון. כעת, הגיעה העת לפנות לאפיקים ולאתגרים חדשים. אני רוצה להודות לראש הממשלה על הכל ולאחל לו הצלחה רבה בעבודתו המסורה למען הציבור בישראל", כך סידי.

שמרית מאיר
שמרית מאירPhoto by Tomer Neuberg/FLASH90

סידי התפטר שבועות ספורים לאחר עזיבתם של ראש הסגל טל גן צבי והיועצת המדינית של ראש הממשלה, שמרית מאיר.

גן צבי, ראש הסגל של לשכת ראש הממשלה נפתלי בנט, הודיע לפני כשבועיים על עזיבתו. גן צבי הוא האיש הקרוב ביותר לנפתלי בנט בעשר השנים האחרונות. הוא היה הסמן הימני בלשכתו, האיש הדומיננטי ביותר מול ראשי המפלגות ואחראי על המהלכים הפוליטיים. "ביקשתי לפנות לאפיקים חדשים", הסביר גן צבי.

בנט הודה לו: "טל גן צבי הולך איתי יחד בתלאות העשייה הציבורית זה עשר שנים. טל הוא לא רק מקצוען, אלא גם איש מסור ונאמן עם נשמה גדולה. אין לי ספק שהוא יצליח בהמשך דרכו".

לפני כשלושה שבועות התפטרה היועצת המדינית של ראש הממשלה, שמרית מאיר, גן צבי ומאיר נחשבו לשני מחנות יריבים בלשכה. מאיר התעסקה בעניינים מדיניים אך היא גם התערבה בעניינים הפוליטיים.

נעמי ששון עם נפתלי בנט
נעמי ששון עם נפתלי בנטצילום: לע"מ

בשבוע שעבר הודיעה נעמי ששון, העוזרת האישית של ראש הממשלה נפתלי בנט, על פרישתה מתפקידה.

בנט כתב בטוויטר, "את נעמי הכרתי בשנת 2016. היא החלה את דרכה בלשכתי במשרד החינוך ומאז צמחה והלכה איתי דרך ארוכה: כמנהלת לשכה, כעוזרת אישית וכיועצת מסורה, מקצועית ובעיקר - כאדם של אנשים".

"24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, מהבוקר עד הלילה וחוזר חלילה - ידה בכל, מהמשימות הגדולות ועד הפרטים הקטנים, בחיוך חם ובכבוד לכל אדם. היא הייתה לי לעזר רב, ועכשיו - כמו אבא גאה - אני נרגש עבורה, כי הגיעה העת לפרוס כנפיים לקראת אתגרים חדשים", דברי בנט.

טל גן צבי
טל גן צביצילום: יוסי לזרוף

במקום טל גן צבי, בנט מינה לראש הסגל את עו"ד עדן ביזמן. ביזמן מכהן מזה כשנה כמשנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, ובתפקידו הקודם שימש כמשנה למנכ"ל משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור. קודם לכן שימש כראש מטה המבקר וכיועץ בכיר לשר החינוך, עת כיהן ראש הממשלה בנט בתפקיד.

ביזמן (36), נשוי ואב לארבעה, בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן. הוא ייכנס לתפקידו בימים הקרובים לאחר קיום הליך חפיפה סדור, בכפוף לאישור נציבות שירות המדינה.

עוד מינה רה"מ את קרן הג'יוף ליועצת מיוחדת לעניינים בינלאומיים ותקשורת זרה. הג'יוף (32), לשעבר דוברת פיקוד הצפון וראש מדור דיפלומטיה ציבורית בצה"ל, בעלת תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני בתקשורת פוליטית מאוניברסיטת בר-אילן, משמשת כיום כדוברת ראש הממשלה לתקשורת זרה.