שלט הרחוב החדש
שלט הרחוב החדשצילום: דוברות עיריית ירושלים

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, חנך היום (שני) רחוב ע"ש גוֹגָה ומוריס רג'ואן ז"ל בשכונת רמת שרת

עד עתה היה זה רחוב ע"ש גוֹגָה רג'ואן ז"ל, רעייתו של מוריס, שהייתה דמות מוּכרת בפני עצמה, פעילה ותרמה רבות בירושלים ומחוצה לה. היום הוחלט לחדש את שם הרחוב ולהנציח את מוריס רג'ואן ז"ל ביחד עם רעייתו ז"ל.

מוריס רג'ואן נולד בשנת 1924 בבגדד ועלה לישראל בשנת 1939 יחד עם משפחתו. מוריס היה פעיל ציוני ועסק יחד עם אביו בגאולת קרקעות בישראל, והיה מבוני הארץ בכלל וירושלים בפרט. בין היתר, בנה מחדש במתחם "טָליתָא קומי", המבנה המוכּר לכּל במרכז רחוב המלך ג'ורג', שהפך מבית יתומות נוצרי למרכז מסחרי, תוך שימור חלקים מחזית המבנה ההיסטורי, שנותר כנקודת ציון פופולרית עד היום במרכז העיר.

בנוסף, מוריס היה פעיל ציבור חרוץ ובולט, עמד בראש הסניף הירושלמי של 'התנועה הליברלית' (שלימים התמזגה ל'ליכוד'), היה חבר מועצת העיר כשני עשורים וכיהן כסגנו של ראש העיר, טדי קולק. כל אלה הפכו אותו לדמות ירושלמית משמעותית, הראויה מאין כמוה להוקרה וּלהנצחה.

"מוריס היה לאחד האנשים הבולטים והחשובים מקרב בוני ירושלים והטביע חותם של ממש על העיר. בנייתו השׂתרעה בכל רחבי העיר ושכונותיה – בבית וגן ובבית הכרם, בתלפיות ובאזור התעשייה שלה, במעלות דפנה וברחביה. אנו מוקירים את זכרו ואת פועלו רב השנים על-ידי הנצחתו בשמו המחודש של הרחוב", אמר ראש העיר.