אילנה דיין
אילנה דייןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית' ח"כ איתמר בן גביר שיגר היום (רביעי) מכתב התראה לקראת תביעה לאילנה דיין, מנחת התכנית "עובדה", בעקבות שידור הפרק בו הופיעה נערת הגבעות לשעבר רוני חן.

כזכור, בפרק "עובדה" טענה דיין וחן כי בן גביר משדל נערי גבעות לבצע פעולות תג מחיר. עורך הדין חנמאל דורפמן דורש מדיין בשם מרשו איתמר בן גביר שתפרסם התנצלות ותפצה אותו בסכום של מיליון שקל.

"ביום 26.5.22 בחרתם לעשות מעשה נבלה, עת פרסמתם בתכנית עובדה פייק תחקיר שכולו רצף טענות שקריות וחסרות כל בסיס נגד מרשי, במטרה לפגוע בו, להכפיש אותו, ולהסית נגדו", כתב עו"ד דורפמן.

"למרבה הצער, ההסתה וההשתלחות פעלו את פעולתם, ומרשי קיבל מאות תגובות שנאה ונאצה, שגרמו לו לנזקים רבים ועצומים, ופגיעה חמורה בשמו הטוב", ציין. "כך, התחקיר המפוקפק שפרסמתם יצר סחף אדיר נגד מרשי, ומשימתכם, משימה של הפצת רעל ארסי נגד מרשי, 'הוכתרה בהצלחה'".

ח"כ בן גביר פירט את טענותיו נגד הקדימון לתכנית וגם נגד התכנית עצמה בין השאר ציטט את דיין שאמרה בפרומו לתכנית: "הערב בעובדה. היא הייתה רק בת 14, כשהצטרפה לגרעין הכי קשה של נוער הגבעות. עכשיו, בפעם הראשונה, היא החליטה לספר על הכל. הקווים האדומים שנאלצה לחצות, על פעולות שלא ייאמן שבעצמה הוציאה לדרך. ועל האיש שהכניס אותה לעולם הזה, ואיך הוא משחק באש".

"לא יכולה להיות מחלוקת, שמדובר בשקר וכזב", כתב עו"ד דורפמן. "גם בכתבה שערכתם, שידרתם ופרסמתם, גברת חנניה לא טוענת כלפי מרשי כי הוא אילץ אותה לבצע מעשה כלשהוא, או כי הוא עשה מעשה כלשהוא מהמתואר בקדימון".

לדבריו, "אין כל ספק כי הדברים החמורים שפרסמתם על מרשי הם לשון הרע. בנוסף, ברי כי הדברים עולים כדי פרסום כהגדרתו בחוק איסור לשון הרע, ואין ספק כי הם פורסמו במטרה מכוונת להשחיר את דמותו של מרשי בעיני הרבים, ובמטרה לפגוע במרשי על רקע התחזקותו בסקרים, ועל מנת להציג את מרשי כמי שביצע עבירות פליליות חמורות, כמי שדעותיו ומעשיו הם נגד ערבים וכמי שפגע ורוצה לפגוע ולרצוח ערבים בשל היותם ערבים".

"ההאשמות הבוטות, החמורות, ומעל הכל – השקריות לחלוטין, בהן האשמתם את מרשי, והתנהלותכם סביב שידור פייק התחקיר מלמדות שביקשתם לפגוע במרשי באופן מכוון, ידעתם כי השידור יסב לו נזק רב, ואף על פי כן בחרתם לנגח את מרשי באמצעות תכנית הטלוויזיה עובדה", נכתב. "הדברים שפרסמתם השפילו וביישו את מרשי, פגעו בשמו הטוב והכפישו אותו ללא כל סיבה, וכל זה בכוונה להפוך אותו למטרה לשנאה, וללעג ובוז בעיני הרבים. אין גם ספק כי הפרסומים נעשו בזדון, מתוך כוונה לגרום למרשי נזקים שאכן נגרמו, ובין היתר נזק רב, פגיעה במוניטין ועוגמת נפש עמוקה. מטרתכם הידועה הייתה לפגוע במשלח ידו של מרשי, במיוחד על רקע הסקרים שמנבאים למרשי הצלחה בבחירות ולנסות לפגוע בו".