ח"כ עמיחי שיקלי
ח"כ עמיחי שיקליצילום: ערוץ 7

ח"כ עמיחי שיקלי פנה אתמול (רביעי) במכתב לנשיא אקדמיית בצלאל פרופ' עדי שטרן, בדרישה להדיח את הסטודנט שפרסם דברי הלל למחבל שרצח חמישה בפיגוע בבני ברק.

כזכור, סטודנט ערבי בבצלאל פרסם פוסט תמיכה במחבל דיא חמארשה שביצע את הפיגוע הרצחני בבני ברק. הנהלת בצלאל לא ראתה לנכון לייחס חשיבות לפוסט התמיכה במחבל. כעבור זמן מה הוא נעצר בחשד להסתה לטרור, והורחק מירושלים לתקופה של 15 יום. כשחזר לקמפוס כאילו לא אירע דבר, סטודנט יהודי שמחה על דברי ההלל ושפך על הרצפה את הקפה שלו, הושעה מהסמסטר הנוכחי והוא מועמד בפני ועדת משמעת שתכריע בעונשו.

את מכתבו פתח ח"כ שיקלי בדברי ההלל שכתב הסטודנט למחבל. "'שאלוהים ירחם על השהידים הגיבורים שלנו' כתב בדף הפייסבוק שלו איברהים ג'יט, תושב מזרח ירושלים וסטודנט לארכיטקטורה בבצלאל יממה לאחר הפיגוע המחריד בבני ברק, כשהוא מעלה על נס את 'גבורתו' של הרוצח המתועב שירה למוות בארבעה עוברי אורח חפים מפשע ובגיבור ישראל רס"ם אמיר חורי, שחרף נפשו למוות כדי להציל חיים", נכתב.

"ג'יט נעצר והורחק מירושלים למשך 15 ימים, אך באופן בלתי נתפס חזר לספסל הלימודים בשבוע האחרון כאילו לא ארע דבר", הוסיף. "כיצד יתכן שבמדינת ישראל ישב על ספסל הלימודים מי שחפץ במות חבריו ומוריו? כיצד יתכן שמוסד אקדמי במדינת ישראל מקבל תמיכה מפורשת באלימות ובטרור בין שורותיו? כיצד יתכן שהנהלת מוסדות אקדמיים הנהנים מתקצוב ממשלתי מאפשרים לסטודנטים להטיל אימה על חבריהם לספסל הלימודים ולבזות את מדינת ישראל כשהם מכנים אותה: 'מדינת טרור' ובאותה נשימה מהללים רוצחים ברבריים? לאן נעלם ההגיון, השכל הישר, שלא לדבר על המחויבות לדור המייסדים אשר חלמו להקים מוסד ציוני לתפארת?".

תמיכה במחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק
תמיכה במחבל שביצע את הפיגוע בבני ברקצילום: מסך אינסטגרם

עוד כתב ח"כ שיקלי: "אבקש להזכיר כי אקדמיית בצלאל לאמנות ועיצוב יוסדה על ידי הפרופ׳ בוריס שץ, צייר ופסל יהודי וכן ציוני נלהב בשנת 1906, על שם בצלאל המקראי, בצלאל בן אורי, בונה המשכן וכליו - האמן העברי הראשון. בשנת 1918, לאחר שגורש על ידי הטורקים מירושלים, ישב בוריס שץ בטבריה וכתב בה את הנובלה "ירושלים הבנויה, חלום בהקיץ", המתארת מסע דמיוני בארץ ישראל של שנת 2018. ליבו של כץ היה נשבר אילו היה מבקר השבוע בבצלאל ומגלה כי סטודנטים התומכים בטרור באופן מוצהר וגלוי מתקבלים בבית שחלם ויצר בזרועות פתוחות".

"אני מפנה אותך, אדוני הנשיא, לספר שמות, פרק ל"א ממנו נלקח שמה של האקדמיה עליה אתה אמון: 'וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר: רְאֵה, קָרָאתִי בְשֵׁם, בְּצַלְאֵל בֶּן-אוּרִי בֶן-חוּר לְמַטֵּה יְהוּדָה. וָאֲמַלֵּא אֹתוֹ רוּחַ אֱלֹהִים, בְּחָכְמָה וּבִתְבוּנָה וּבְדַעַת וּבְכָל-מְלָאכָה...'. בחר ברוח הפסוק - בחכמה ותבונה ובדעת - וסלק את הסטודנט תומך הטרור עוד היום מן הקמפוס", כך ח"כ עמיחי שיקלי.

כפי שפורסם, עם חזרתו של הסטודנט תומך הטרור ללימודים, מחו על כך שני סטודנטים יהודים. הם קראו לעברו קריאות קשות, ואחד מהם בעט בכוס הקפה שהייתה מונחת לצידו והיא נשפכה על הרצפה. בתגובה, מרצה ערבי בבצלאל כינס את הסטודנטים הערבים וקרא לשביתת מחאה "נגד כל מקרה אלימות שהוא".

כשהסטודנט היהודי שמחה נגד הסטודנט תומך הטרור שב לכיתתו, הוא התקבל בקולות מחאה מצד חבריו הערבים לכיתה. שלטים עם כתובות נגדו נתלו על הקירות, ונשמעו לעברו קריאות "נאצי" מצד סטודנטים. לא נותר לו אלא לעזוב את הקמפוס, תוך שהסטודנטים הערבים ותומכיהם מלווים אותו בצרחות נגדו עד לשער היציאה.

"זה היה הזוי", סיפר בעז ברנשטיין, סטודנט בבצלאל, בשיחה עם ערוץ 7. "הוא הגיע חזרה ללימודים לעשר דקות של צעקות ומחיאות כפיים של מחאה. ברגע שהוא נכנס לשיעור קמו הסטודנטים הפלסטינים, עמדו מחוץ לדלת וקשקשו על הקירות של בצלאל 'די לאלימות', 'גזען', 'אלים'. הם צעקו מחוץ לכיתה לחצת יד של היטלר. באיזה שלב הוא יצא מהשיעור והם הלכו אחריו בצעקות 'נאצי נאצי'. בערך 15-20 איש צועקים ולא מרפים עד שהוא יצא מהקמפוס ולא חזר ללימודים באותו יום".

ועדת המשמעת של "בצלאל" החליטה שלא לנקוט באף צעד משמעתי נגד הסטודנט הערבי שפרסם פוסט תמיכה במחבל. לעומת זאת, הסטודנט היהודי שמחה נגדו הושעה לעת עתה מהסמסטר, וועדת משמעת עליונה תחליט על עונשו הסופי. כבר כעת, משמעות עונש הביניים של השעיה מהסמטר היא הפסד כספי ושנת לימודים נוספת לסטודנט לצורך השלמת התואר. סטודנט נוסף, שהטיח בסטודנט הערבי "לא יהיה לך נעים להיות פה אחרי שעודדת רצח יהודים", צפוי לעמוד אף הוא בפני ועדת משמעת.

תגובת ''בצלאל'': "האקדמיה בצלאל מגנה בתוקף כל אלימות, פועלת למניעתה ומטפלת בכל מקרה אלימות שמתרחש בקמפוס באמצעים העומדים לרשותה. כל מקרה שמתרחש מחוץ לקמפוס ואינו תחת אחריותנו מטופל על ידי המשטרה. חרף הניסיון המופרך להציג את החלטות הנהלת בצלאל וועדות המשמעת המוסדיות כמוטות, אנו עומדים על כך שכל החלטה מתקבלת ביחס למקרה, לעבירת המשמעת ובשיוויוניות מלאה ומוחלטת. אנו נמשיך לשמור על ביטחון כלל הסטודנטים, ללא קשר ללאום שלהם, מוצאם או דעותיהם".