הרב אלי בן דהן
הרב אלי בן דהןצילום: יצחק קלמן

איילת עזר מונתה הבוקר (רביעי) למזכירה ראשית בבית הדין הרבני טבריה וצפת ובכך תכהן האישה הראשונה בתפקיד מאז קום המדינה.

עזר עובדת למעלה מ-20 שנה במערכת בתי הדין הרבני בתפקיד ראש ענף משפטים. בשנה האחרונה מילאה את תפקידו של מנהל בית הדין הרבני בטבריה-צפת שפרש מתפקידו.

סגן השר לשירותי דת מתן כהנא אמר כי "מינוי מזכירה ראשית לבית הדין הרבני הוא אירוע חשוב ומשמעותי. כחלק מהמדיניות הנוכחית של המשרד לשירותי דת למנות נשים לתפקידים בכירים מתוך הבנה ששילוב מנהלות מוכשרות יהפכו את המערכת ואת ניהול עולם שירותי הדת בישראל למקום הרבה יותר טוב לכולנו. אני מאחל הצלחה רבה לאיילת עזר בתפקידה".

הרב אלי בן דהן, מנהל בתי הדין הרבניים הוסיף, "כמי שמכיר את איילת שנים רבות וגם קיבל אותה לעבודה לפני למעלה מ-20 שנה, אני שמח על כך שעלתה במדרג התפקידים עד לתפקיד מזכירת בית הדין הרבני בטבריה-צפת. אני סמוך ובטוח שהיא תמלא את מלאכתה כראוי ותצעיד את בתי הדין הרבני קדימה למקום הראוי לו כפי שאני מצפה מהמערכת כולה".

ע"וד וטוענת רבנית תהילה כהן, מנהלת סניף צפון של ארגון 'יד לאישה' מבית רשת 'אור תורה סטון', אמרה, ״אני מתרגשת לברך את הגב' איילת עזר על מינויה. מדובר במינוי שאין ראוי ממנו - איילת  מקצועית, יעילה, מסורה ובעלת יחסי אנוש טובים. אני משוכנעת שהיא תקדם ותיעל  את  עבודת בתי הדין בצפון לטובת המתדיינים כולם. זוהי ההזדמנות להודות למזכיר הפורש, הרב דידי, על עבודתו המסורה, על מאור פניו ונעימות הליכותיו".