
ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ, ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט, ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה, ראש עיריית יקנעם שמעון אלפסי וראש עיריית בית שאן, ז'קי לוי, פרסמו הבוקר (א') הודעת תמיכה בהקמת שדה התעופה בעמק - החלופה היחידה העומדת על הפרק באזור הגליל.
ראשי הערים הסבירו כי הקמת שדה התעופה השני בישראל אחרי נתב"ג יחזק את יישובי הצפון ויהווה עוגן כלכלי באזור. לדבריהם, שדה תעופה בינלאומי הוא מגה פרויקט שהצפון זקוק לו כמו אוויר לנשימה. הקמתו דורשת תשתיות היקפיות שיחזקו את כל האזור כגון נתיבי תחבורה ציבורית, אזורי תעשייה ומלונאות.
ראשי הערים הסבירו כי השדה יספק אלפי מקומות תעסוקה ויהווה מנוע כלכלי עצום לספקים ולעסקים שיעניקו שירותים מגוונים: מזון, אבטחה, היסעים, מחשוב ועוד. הם מאמינים כי הקמת הנמל בעמק תמנף את האזור כולו ותניע זוגות ומשפחות צעירות מהמרכז להתיישב בגליל.
ראש עיריית יקנעם סימון אלפסי שתמך כל השנים בהקמת השדה בעמק אמר כי הוא מקווה שהתמיכה הגורפת לא מגיעה בשלב מאוחר מדי. "אני זעקתי כל השנים שרק השדה יכול להציל את הגליל אבל הייתי לבד ואיש לא הקשיב לי. הרי לא ייתכן שראשי הערים בדרום יילחמו על הקמת השדה בשטחם ובצפון יוותרו מראש".
ראשי רשויות נוספים בצפון בתוכם קריית שמונה, עכו, צפת, נהריה ומעלות תומכים בהקמת השדה בגליל. גם ראשי מועצות אזוריות באזור סבורים כי הצפון רק ירוויח מהקמת השדה אולם מטעמי סולידריות עם המועצות המתנגדות להקמת השדה ובראשן עמק יזרעאל העדיפו שלא לחתום על מכתב התמיכה.
ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט אמר כי בין האינטרס הציבורי של כלל יישובי הצפון לבין האינטרס הפרטי של מועצה מקומית זו או אחרת, הציבורי גובר. "שדה תעופה בינלאומי הוא פרויקט לאומי והחלטה בנושא צריכה להתקבל בראייה מערכתית כוללת ולא מקומית", כך פלוט.
ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה המכהן כיו"ר הרשות לפיתוח הגליל ואשכול גליל עמקים אמר כי "יש להשקיע משאבים ליצירת מנופי פיתוח ומנועי צמיחה משמעותיים כמו שדה תעופה, אוניברסיטה, מפעלים, תחבורה ותשתיות שיחזקו וימנפו את חבל ארץ הגליל ויפה שעה אחת קודם".
ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ אמר כי הקמת השדה ברמת דוד תהפוך את הפריפריה למרכז: "השדה לא יפגע בעפולה אלא להיפך, הוא יביא לתעסוקה ולפריחה לעיר ולכל האזור".
ראש עיריית בית שאן, ז'קי לוי : "העתיד של האזור והצפון כולו תלוי בשדה התעופה הבינלאומי, שייצר פיתוח רציני, מקומות עבודה, התפתחות כלכלית וחיבור הצפון לעולם כולו".
ראשי הרשויות אינם חוששים מפגיעה באיכות החיים כתוצאה מהקמת הנמל אלא להיפך: "בכל העולם הערים החזקות נמצאות בקרבת נמל התעופה ואיכות החיים נשמרת. איכות חיים זה גם להתפרנס בכבוד, ליהנות משירותים ומתשתיות תחבורה נוחות וגם לצאת מהבית 3 שעות לפני יציאה לחו"ל ולא לבלות 3 שעות בנסיעה לנתב"ג".