אברהם יאיר ירד
אברהם יאיר ירדצילום: ללא קרדיט

יממה לפני מועד סיומו של צו המעצר המנהלי שהוצא כנגד אברהם יאיר ירד, צעיר יהודי בן 19 תושב השומרון בעיצומו של גל הפיגועים האחרון, חתם אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס על צו הגבלה חדש נגדו.

את הצו מסרו לירד בלשי ימ"ר ש"י בבית המעצר, במסגרתו נאסר עליו להיכנס לתחומי יהודה ושומרון למשך כחצי שנה - לרבות לבית הוריו בישוב יצהר, וכן נאסר עליו ליצור קשר עם עשרות מחבריו הקרובים.

ירד נעצר בצו מעצר מנהלי עליו חתם שר הביטחון בני גנץ לפני כשלושה חודשים, ומאז שהה בבית מעצר מגרש הרוסים כשהוא מנוע מלקיים שיחות טלפון - גם לא לבני משפחתו הקרובים, וכן לקיים תפילות בבית כנסת או תנאים אחרים העומדים למרבית האסירים בכלא.

שי ורנה, הוריו של אברהם יאיר, מתחו ביקורת חריפה על הצו החדש: "מדובר ברדיפה מסוכנת ונטולת רסן מצד מערכת הביטחון שמופנית כלפי הימין וציבור המתיישבים כבר שנים רבות, ששיאה הגיע להרג הנער אהוביה סנדק לפני כשנה".

"באופן תדיר מוצאים את עצמם עשרות פעילים עם צווי הגבלה דרקוניים, שמוצאים כנגדם בכמות סיטונאית ללא משפט וללא ראיות. נראה כי כשמדובר בפעילי ימין היד קלה על ההדק, ודי בכיפה גדולה, פאות ארוכות ודעות שאינן עולות בקנה אחד עם מדיניות השמאל כדי להצדיק כל כלי דרקוני באשר הוא", הוסיפו ההורים.