אולם הנכנסים בנתב"ג
אולם הנכנסים בנתב"גצילום: קובי ריכטר/TPS

מחלקת גיוס העובדים ברשות שדות התעופה ממשיכה להתעקש כי תנאי סף לקבלה למשרת עובד שינוע בנתב"ג הוא לעבוד גם בשבתות וחגים. זאת חרף הכחשת דוברות רשות שדות התעופה.

כזכור, בהודעה שנשלחה מטעם מחלקת גיוס עובדים ברשות שדות התעופה לאדם שניסה להתקבל למשרת עובד שינוע בנתב"ג נכתב: "זומנת לראיון לעובד שינוע בנתב"ג. שים לב לדרישות הסף למשרה - עבודת משמרות כולל זמינות לשבתות/חגים".

אמש, לאחר פניית ערוץ 7 לרשות שדות התעופה, הובהר על ידי רשות שדות התעופה כי היא קולטת גם עובדים דתיים וחרדים ומאפשרת להם שלא לעבוד בשבת.

חרף זאת, במייל שנשלח הבוקר מטעם מחלקת גיוס העובדים נאמר במפורש כי הדרישה לעבודה בשבת עדיין קיימת. במייל שקיבל משה גולדברג שניסה להתקבל למשרה וציין כי הוא זמין לעבודה במוצאי שבת אך לא בשבת נאמר: "אין אפשרות כזאת".

בשיחה עם ערוץ 7 אמר גולדברג: "ה' ירחם שזה המצב שהגענו. מאוד כואב לי שכבן אדם דתי אני מודר ממשרה ממשלתית. זו לא פעם ראשונה שחרדים מודרים".

"אין אפשרות כזאת"
"אין אפשרות כזאת"צילום: מסך

לדבריו, "זה כואב שבמדינת ישראל, מדינת היהודים כביכול, מתייחסים לחרדים כסוג ד' ויותר כאוב שיהודי שומר תורה ומצוות מודר מהרבה תפקידים פה במדינה. בפרט בתקופה הזו שכולם יודעים שחסר עובדים בנתב"ג".

מרשות שדות התעופה נמסר: "המייל הזה הוא טעות חמורה ואנחנו מצרים על כך. נקבע חד משמעית שכל מועמד יבדק על פי הנתונים שלו ללא קשר ליכולת שלו לעבוד בכל ימי השבוע. ברשות שדות התעופה למעלה מ-30 אחוז מהעובדים - אינם עובדים בשבתות וחגים. ביחידת הניטול מתוך כ-420 עובדים כ-90 עובדים שומרים שבת".

שי גליק מנכ"ל בצלמו שמייצג את משה גולדברג מסר: "מצער ומקומם שלמרות חוסר בידיים מקצועיות במקום לחטוף את העובדים החרדים שיעבדו 24/6 במסירות מקשים עליהם".

"פס"ד קניון הזהב וכן החלטות הנציבות קובעים חד משמעית שאסור להפלות על רקע דת גם במקרים שיש היתר לעבוד בשבת. לכן מעשה זה מהווה אפלייה האסורה על פי חוק. אנחנו שוקלים להגיש תביעה של עשרות אלפי שקלים כנגד נתב"ג ומחכים להתנצלות רשמית של נתב"ג בפני מרשנו משה גולדברג", כך שי גליק.