איילת שקד
איילת שקדצילום: דוברות

שרת הפנים איילת שקד חתמה היום (ג') על תיקון לצו רישוי עסקים שמעניק הקלות משמעותיות באישורים הנדרשים מרשות הכבאות וההצלה לצורך קבלת רישיון עסק.

בתיקון לצו יבוטלו כליל הצורך שנקבע לגבי סוגי עסקים מסוימים באישור של הרשות הארצית לכבאות והצלה, ובנוגע לחלק מהעסקים אשר לגביהם עדיין יידרש אישור, תורחב האפשרות של בעל העסק לקבל אישור באופן עצמאי באמצעות תצהיר.

בריכות שחייה, שינוע גז, הסעת נוסעים, קיוסקים קטנים, ייצור, עיבוד ואריזת מזון לבעלי חיים ועוד ייהנו מביטול הצורך באישור רשות כבאות וההצלה לטובת רישוי העסק.

בנוסף, מספרות, קייטנות, ביתי דפוס, מכוני יופי וקוסמטיקה, אטליזים ועוד יהנו משינוי הצו כך שיוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר בלבד.

כמו כן, לתיקון נוספו הגדרות חדשות שיביאו לטיוב וייעול קבלת אישור רשות הכבאות. לדוגמא עדכון המונח "מ"ר" והחלפתו ב"מ"ר בנוי". המשמעות היא שבפריטי רישוי שבהם ישנה אפשרות לקבלת אישור הרשות הארצית לכבאות והצלה על בסיס תצהיר, הרשות הארצית לכבאות והצלה תמדוד רק את השטח הבנוי של העסק ולא תיקח בחשבון את השטח הפתוח שהוא חלק משטח העסק. התיקון יוביל להקלה משמעותית לבעלי המסעדות, בתי הקפה, מכבסות, בתי מרקחת ועוד.

התיקון יוביל לשינוי של כ-100 פרטי רישוי: 69 פרטי רישוי נוספים על ה-106 הקיימים יעברו למסלול בתצהיר, 9 פרטי רישוי לא ידרשו באישור כבאות כלל ו-19 פריטי רישוי לא ידרשו באישור כבאות בשטח מסויים.

כמו כן, בהשלמה לתיקון הקודם שפורסם ברשומות ביום 14.6.2022 הוארך תוקף רישיון העסק של אולמות וגני אירועים מ-10 שנים ל-15 שנים. התיקון יוביל לחיסכון שנתי שמוערך בכ-58 מיליון ש"ח בשנה לבעלים עסקים ויביא להקלה וצמצום הבירוקטיה לכ-40 אלף בתי עסק בישראל.

שרת הפנים שקד: "בעלי עסקים בישראל יעידו שאחד המכשולים הקשים ביותר בדרך לקבלת רישיון עסק הוא אישור מרשות הכבאות וההצלה. היום אנחנו מביאים בשורה אדירה לאלפי בתי עסק בישראל ועושים תיקון משמעותי שיבטל את הצורך באישור הזה ל-40 אלף בתי עסק, תיקון שיחסוך עשרות מילוני שקלים לבעלי העסקים הקטנים והבינונים.

''אני ממשיכה כל העת להילחם בבירוקרטיה המושטת על בעלי העסקים בישראל. הבשורה הזו מתווספת לעוד שלושה תיקונים משמעותיים בצו רישוי עסקים שהובילו לחסכון של מילוני שקלים למשק הישראלי. תודה לשר לביטחון פנים, עמר בר לב ולסגן השר אביר קארה שסייעו לי להסיר את הרגולציה הזו".