הרב ד"ר יואל בן נון
הרב ד"ר יואל בן נוןצילום: חזקי ברוך

לנגד עינינו, גם נשיא אמריקני וגם שליט רוסי השפילו את עצמם באופן מוזר מול שליטים של מדינות כמו סעודיה ואיראן – ביידן הגיע בתרועה גדולה דרכנו כדי לבקש מהסעודים הורדה של מחירי הנפט, ופוטין בא (בלי תרועות) כדי לבקש מאיראן כטב"מים לצורכי המלחמה שבה הסתבך הצבא הרוסי באוקראינה – השפלה כזאת של ראשי מעצמות מול מדינות מן התחתית, אינני זוכר.

אילו הופיע 'נגיף' טכנולוגי מסתורי בעל יכולת לנטרל ללא תקנה נשק גרעיני ובפרט ראשי חץ גרעיניים, האם רוסיה ואמריקה (USA) היו עדיין מעצמות? רוסיה בוודאי לא!

האמריקנים נסוגו מעיראק ומאפגניסטן כמו שנסוגו בזמנו מוייטנאם, בבושת פנים! הצבא הרוסי איבד עשרות אלפי לוחמים וכלי לחימה במלחמה על כעשרה אחוזים משטח אוקראינה, והאוקראינים מתחזקים והולכים! לאמריקנים עוד יש צי ענק בכל מרחבי המים על פני כדור הארץ, ואילו לרוסים נותר רק הארסנל הגרעיני.

מה זה אומר לנו?

אי אפשר עוד לסמוך על ביידן מול איראן, ואי אפשר עוד לבנות על הטריז בין פוטין לבין איראן, כאשר גילה אהדה מסוימת לישראל – אנחנו לבדנו! כמו לאורך ההיסטוריה ברוב התקופות. חיוני לכולנו לעצור את מערכות הבחירות ואת העימותים המטופשים בתוכנו, כדי להפנים את השינוי ההיסטורי המתחולל כעת בעולם, ולהתארגן מחדש באחדות לאומית אמיתית. עימות בצפון עלול להתפרץ בכל רגע, למשל, אם הג'יהאד מלבנון ישלח כטב"מ חמוש בתמיכת האיראנים החוגגים מול 'ההונאה המערבית', גם בגלל ביידן וגם בגלל פוטין.

אחדות לדוגמה?

אני תומך עקרונית במאבק ההתיישבות ביש"ע מראשית הדרך, עוד לפני שישבתי עם דניאלה וייס במזכירות 'גוש אמונים' בוויכוחים מתישים. גם צודקים אנשי 'נחלה' בטענה, שממשלות ישראל השונות הקפיאו את ההתיישבות ביהודה ובשומרון בעשרים השנים האחרונות – אבל מדוע להעלות מאחזים חדשים דווקא כעת? מדוע אצל נתניהו שתקתם וקיבלתם את גזירת ההקפאה בלי מאבק? האם המאבק הנוכחי הוא חלק ממערכת הבחירות, או נובע מאמונתנו הנצחית?

ההתיישבות היהודית ביהודה ובשומרון זקוקה לחיזוק בשטח, אבל לא פחות מזה אנו זקוקים לחיזוק התמיכה במפעל ההתיישבות בכלל החברה הישראלית, ועימותים קשים עם שוטרים וחיילים מחלישים תמיכה זו ומותירים אותנו בקצה המפה הפוליטית – ברגע שתיווצר קונסטלציה פוליטית אחרת אנו עלולים להישאר מבודדים כמו שקרה לנו מול בגין ושרון, מנהיגי הימין הלאומי הגאה מהדור הקודם.

כל מאחז בארץ אבותינו דורש אחיזה איתנה בלבבות עמנו, שמאל וימין כאחד.