ההכרזה
ההכרזהצילום: יחצ

ראש מועצת קריית יערים יצחק רביץ וראש העיר ירושלים משה ליאון השיקו בימים האחרונים מיזם תקדימי תחת הכותרת "השער לירושלים".

במסגרת המיזם יהפוך היישוב טלזסטון למבוא מפואר ומרכזי לבירה ירושלים.

את אות הפתיחה למיזם נתן ראש המועצה במסגרת שמחת השבע ברכות לבנו, שנערכה בהשתתפות ראש העיר ירושלים משה ליאון, שאף שיבח את התנהלות ראש המועצה והביע את התפעלותו מכך שהמושב מטופח ונקי בצורה יוצאת דופן.

במהלך שמחת השבע ברכות, שנערכה באולם החדש 'פנינת יערים', ראש המועצה הודיע על השקת המיזם המיוחד והציג בפני הקהל פרטים ראשוניים מהתוכנית שתהפוך את פניו של היישוב לבלי הכר, ולמקום תיירותי נחשק שאף ישפר את איכות החיים של תושבי המקום, עם תקציבים משמעותיים ממשרדי הממשלה וגופים שונים.

ראש המועצה ציין את העובדה כי היישוב קריית יערים נקרא על שם העיר המקראית בשם זה, המוזכרת בתנ"ך. זו הייתה אחת מארבע ערי הגבעונים שכרתו ברית עם בני ישראל ואליה הובא ארון הברית לאחר שהוחזר משבי הפלשתים.

רביץ חשף כי מיטב האדריכלים בישראל גויסו לפרויקט. בשלב הראשון, אנשי המקצוע שרטטו תוכנית שתשנה את פניהן של כלל הכיכרות, עם סממנים המאפיינים את הקשר של קרית יערים לירושלים העתיקה וסמליה. על פי התוכנית, העבודות המאסיביות יחלו בתקופה הקרובה.

לדוגמה, בכניסה הראשית ליישוב תעמוד כיכר "קרית יערים השער לירושלים", עליה יוצב אלמנט קשת עתיקה המייצג את השער לירושלים. בפתחה של הקשת תוצב דוגמת עגלה מוזהבת הנושאת את ארון הברית, המסמלת את תהליך שמירתו בקריית יערים והעברתו לירושלים עיר הקודש.

כמו כן, הכיכר בכניסה לקריית יערים תהפוך ל"שער עולי הרגל", עליה יוצב אלמנט דמוי קשת, משולב דמויות אבסטרקטיות. האלמנט המזכיר להעלאת הביכורים לבית המקדש מהמקום ששימש כשער לירושלים. וכך גם שאר הכיכרות, עם אלמנטים המציינים את עברה ההיסטורי של קרית יערים כשערה של ירושלים.

בתי ספר מכל רחבי הארץ יוזמנו לתערוכה חדשנית בה יוצגו מיצגים אומנותיים מתקופת התנ"ך, אשר יספרו את הקשר ההיסטורי של העם היהודי לארצו.