ביתר עילית
ביתר עיליתGershon Elinson/FLASH90

עיריית ביתר עילית יוזמת הקמת לשכה משפטית שתסייע לתושבים לתבוע את חברת החשמל על עוגמת נפש לאחר מספר הפסקות חשמל שהתרחשו בשבועות האחרונים.

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין פנה במכתב חריף למ"מ מנכ"ל חברת החשמל רם ארליכמן בעקבות הפסקות החשמל שפקדו את העיר לעיתים תכופות.

"לצערי, התופעה הולכת ומחמירה, כאשר שוב ושוב אנו נתקלים בהפסקות חשמל ממושכות בעיר. ביום שישי האחרון גילו עשרות אלפי תושבי העיר כי הם מנותקים מחשמל, שעה לפני כניסת השבת".

רובינשטיין פונה לארליכמן בשאלה: "האם מציאות כזו נראית הגיונית בעיניך? רבבות תושבים מצויים ללא חשמל, כאחרוני תושבי המדינות בעולם השלישי".

ראש העיר ממשיך במכתבו: "ביממה האחרונה, נאלצו עשרות אלפי תושבים להתמודד מבלי אספקת חשמל סדירה. בערב אחד היו בעיר 11 הפסקות חשמל! שמובילות למציאות בלתי מתקבלת על הדעת".

"עשרות בעלי עסקים מפסידים סכומי עתק בשל קריסת מערכות החשמל, והימצאות של סחורות יקרות ללא קירור בהיעדר חשמל".

"פניתי בעבר במספר מכתבים, אך לצערי ללא הואיל", המשיך רובינשטיין. ''משכך, הנני להודיע לך, כי אנו מקימים לשכה משפטית, שתפעל תחת היועץ המשפטי לעירייה, ובה ירוכזו כל פניות התושבים על הנזקים האדירים שנגרמים להם בשל הפסקות החשמל. לא נוכל לשתוק עוד מול ההתנהלות השערורייתית הגורמת נזקים ישירים לתושבי העיר".

"אני דורש ומבקש ממך לפעול באופן מיידי להפסקת תופעות אלו, ולמציאת פתרון מיידי למציאות זו, שאינה מתקבלת על הדעת. מול בעיה אקוטית וכאובה זו, לא נוכל להבליג עוד, ונפעל בכל האמצעים כדי לפתור את הבעיה בשלמותה".

מחברת החשמל נמסר: "התקלה האחרונה הינה תקלה נקודתית שחזרה על עצמה בימים שישי וראשון החולפים, אותרה וטופלה. חברת החשמל מודעת לחשיבות אספקת חשמל ללקוחותיה ומצרה על אי הנוחות הנגרמת בעטיין של הפרעות ברשת החשמל. יחד עם זאת, לאור מורכבות הרשת, לא ניתן להבטיח אפס תקלות בכל הזמן".

"אנו עובדים באופן צמוד עם הנהגת העיר וקיים ערוץ דיווח מהיר לנציגי העירייה בו מעדכנים נציגי חח"י את נציגי העירייה בקרות אירוע, וכך היה אף באירועים האחרונים. בימים שישי וראשון החולפים היו תקלות בקו אספקה אחד, ולאחר איתור נמצאה תקלה נקודתית בתחנת טרנספורמציה פנימית (ת"ט תלמוד), וניתן מענה זמני להחזרת אספקת החשמל ללקוחות במהירות האפשרית, תוך ביצוע הסטות עומסים".

"אמש הוחלף הציוד התקול לציוד חדש והעבודות הסתיימו. ככל שנגרמו נזקים ללקוחות, הם מוזמנים לפנות לחברה לבדיקת זכאותם לפיצוי, בהתאם לאמות המידה שקובעת רשות החשמל. אנו עושים כל שלאל ידינו כדי לספק חשמל אמין ומתנצלים על אי הנוחות שנגרמה לתושבים, אך כאמור לא ניתן להבטיח אפס תקלות בכל רשת חשמל".