אביר קארה
אביר קארהצילום: חזקי ברוך

בשבוע שעבר החליטו שרת הפנים איילת שקד ושר התקשורת יועז הנדל לחבור לריצה משותפת במערכת הבחירות החמישית הבאה לפתחנו, במסגרת סיעת הרוח הציונית.

סגן שר במשרד ראש הממשלה אביר קארה, שהצטרף גם הוא לרשימה, שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב: "אנו שתי רשימות שהתאחדו. מקווה שמתן כהנא ירוץ איתנו. אהיה או במקום 3 או במקום 5. בתוך ההסכם שלנו, התפקיד הרביעי יהיה שלי במידה ואני במקום החמישי. מהמקום שהתחלנו ממנו אפשר רק לעלות".

"ידענו להרכיב ממשלה עם 7 מנדטים, ניסיון יש לנו, להרכיב ממשלה ב־7 מנדטים ולעשות את המקסימום עם המינימום שאנחנו מקבלים אנחנו יודעים לעשות".

בהמשך אמר קארה: "אני לא חלק מגוש נתניהו, לא נשלים 61 לנתניהו או לצד אחר".

השרה איילת שקד בראיון לאחר הקמת 'הרוח הציונית'ראיון ליאור קינן | מהדורת השבת | חדשות 13

שרת הפנים איילת שקד אומרת כי "כל מי שמדבר על ממשלת אחדות בלי נתניהו - מוכר לוקשים כי אין כזאת ממשלה". בריאיון שהעניקה לתוכנית "חדשות השבת" בכאן 11 הוסיפה שקד כי מי שמדבר על ממשלת אחדות ללא נתניהו זורה חול בעיני הציבור - כי נתניהו עומד בראש הליכוד.

"ראינו שממשלות צרות פשוט לא עובדות", אמרה שקד. "היינו בממשלה צרה, היא לא החזיקה מעמד. היא הייתה תלויה בכל מיני גורמים כאלה ואחרים, קיצוניים, שהפילו אותה ולכן למדינת ישראל אחרי חמש מערכות בחירות מגיעה יציבות". כשנשאלה מהי בעיניה הממשלה הרחבה האידיאלית, השיבה כי הליכוד, כחול לבן וכוחות אחרים מגוש הימין תבטא ותיתן ביטוי לחלקים גדולים בעם.

באשר להישענות הממשלה היוצאת בה הייתה חברה עם מפלגת רע"ם, אמרה השרה שקד כי "הלכנו למהלך הזה כי לא הייתה אפשרות אחרת, בחשש גדול. ואנחנו רואים שאחרי שנה זה לא עבד". לדבריה, הייתה הסמן הימיני של הממשלה היוצאת. "בניגוד לממשלות קודמות, אצלנו היה מצעד דגלים מפואר בלי להרכין ראש לחמאס. בעוטף עזה יש היום שקט, האיראנים ישנים לא טוב בלילה. אבל, זה לא מקהה את העובדה שבסוף חצי מהציבור הרגיש שזו לא הממשלה שלו".

כשנשאלה על החיבור עם שר התקשורת יועז הנדל ומפלגת "דרך ארץ", אמרה שקד כי מדובר בחיבור על בסיס ערכים משותפים. "הגענו יחד למסקנה שהדבר הנכון הוא להפסיק עם החרמות ולהקים ממשלת אחדות, גם עם הליכוד. הוא עשה את זה כבר בעבר עם בני גנץ". באשר לסיכום בינה לבין השר הנדל, ציינה שקד כי השניים החליטו לעבוד יחד, לקבל החלטות יחד ולפעול יחד. "זה הסיכום ואני מקווה שגם זה מה שיקרה".

השרה שקד התייחסה גם להחלטתו של ראש הממשלה החלופי נפתלי בנט שלא להתמודד בבחירות הקרובות. "זה לא סוד, אני קיוויתי שהוא ימשיך אבל משהוא קיבל את ההחלטה, אני החלטתי שאני לא מוותרת ואני נלחמת". שקד הוסיפה, כי בניגוד לדבריה של שמרית מאיר, ששימשה יועצת מדינית לבנט וטענה לאחרונה על מתיחות בין שקד לבנט, כי יחסיה עמו הם יחסים טובים ויציבים. "הוא העביר לי את המפלגה בלב שלם – כשהוא ירצה לחזור אנחנו נסתדר".

בראיון לחדשות 13 סיפרה שקד על השיחה שבה הודיע לה בנט כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים, "הייתי בקזבלנקה. בעודי יחפה על השטיח קיבלתי שיחה מראש הממשלה והוא מספר לי למה הוא החליט לפרוש. אני אמרתי לו שאם זו ההחלטה, אז זו ההחלטה. דיברנו כמה דקות על כל ההשלכות, ניתקתי את השיחה וחזרתי לסיור. בנט ואני נשארנו חברים טובים וכשהוא יחליט לחזור ואני בטוחה שהוא יחליט ככה, נחכה. אני חושבת שזה ייקח כמה שנים".

על היחסים עם היועצת המדינית לשעבר שמרית מאיר עקצה שקד את היועצת לשעבר: "לא הייתי חלק מלשכת בנט. הייתי שותפה פוליטית שלו ושרה בכירה בממשלה. היו לי מדי פעם שיחות מדיניות עם שמרית מאיר. היחסים בינינו היו קורקטיים. אני מציעה לשמרית מאיר להתעסק בעניינה ולא בעניינים של אחרים ולתאר יחסים של אנשים אחרים ושתתעסק ביחסים הבינ-אישיים שלה".