יועז הנדל
יועז הנדלצילום: דוברות

על פי נתוני משרד התקשורת נכון לסוף חודש יוני מעל 1.6 מיליון משקי בית בישראל היו נגישים לסיבים האופטייים וכ-670,000 משקי בית היו מנויים בפועל על השירות.

סקר שערך המשרד העלה כי 78% מהמשתמשים מרוצים מהחיבור לסיבים האופטיים וכן 43% מהנשאלים ציינו שהם מעוניינים להתחבר לסיבים כשהתשתית תגיע לאזורם

לאחר פריסה מאסיבית בבנייני מגורים גבוהים, בחודשים האחרונים הפריסה מתמקדת בבניינים נמוכים ובצמודי קרקע המאפיינים את הפריפריה.

כמו כן, הפריסה בפריפריה בסבסוד קופת התימרוץ נמשכת - השבוע שלח משרד התקשורת דרישות תשלום לחברות התקשורת החייבות בתשלום לקופת התמרוץ בסך כולל של כ-90 מיליון שקלים. קופת התמרוץ משמשת לסבסוד פריסת סיבים באיזורים נעדרי כדאיות כלכלית בפריפריה באמצעות מכרז התמרוץ השני שעתיד לצאת לדרך באוקטובר הקרוב. מכרז זה יקדם את קצב הפרישה בישראל והצפי הוא שבשנת 2026 כלל משקי הבית בישראל יהיו נגישים לסיבים.

השר יועז הנדל אמר: "מהפכת הסיבים הפכה תוך שנתיים מחלום למציאות בשטח. הציבור למד להבין את ההזדמנות באינטרנט האולטרה-מהיר שמשנה את חיינו ומביא לצמיחה כלכלית אדירה. יש ביקוש אדיר לסיבים והציבור מרוצה מהם. זה לא קורה רק בערים הגדולות. הרפורמה מוודאת שהסיבים כבר נפרסים במקביל בפריפריה ובגבולות ועד סוף השנה תהיה נגישות ל-70% מהישראלים".