אבי מעוז
אבי מעוזצילום: חזקי ברוך

יושב-ראש מפלגת נעם חבר הכנסת אבי מעוז הופתע לגלות את פרטי המתווה לריצה משותפת בין בצלאל סמוטריץ' לאיתמר בן גביר, מתווה שמתעלם ממפלגת נעם ומשאיר אותה מחוץ לרשימה.

"אני מאוד מצטער שהמשא ומתן הולך לתקשורת ולא מתנהל בחדרים הסגורים'', אמר מעוז לערוץ 7. ''מי שמעלה בדעתו להשאיר את נעם בחוץ, משאיר את הזהות היהודית בחוץ.

''בעיצומו של משא ומתן, כשבעשירייה הראשונה אין מקום לנעם, זאת אומרת שהחליטו שהזהות היהודית נשארת בחוץ. אם לא יהיה לנו מקום נרוץ לבד או בחיבורים נוספים למפלגות אחרות'', מעדכן מעוז.

על הקריאה של סמוטריץ' לאנשי נעם להתמודד בפריימריז של מפלגות הציונות הדתית מגיב מעוז: "אנחנו מפלגה עצמאית שנשמעת לרבותינו. אנחנו רוצים לסייע לכל ילדי ישראל הרכים שפוגע בהם הטרלול הפרוגרסיבי. שורש וליבת הבחירות הקרובות זה הזהות היהודית. איך אפשר לוותר על הזהות היהודית?

''אם נעם לא תהיה בציונות הדתית, יש עוד חיבורים על הפרק. אם לא נצליח להתחבר, נעם תתמודד. יש עוד הרבה מאוד שחקנים במגרש הפוליטי'', אומר מעוז מבלי לפרט על החיבורים האפשריים.

בתוך כך, חברת הכנסת מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) חוששת להידחק לשולי הרשימה בעקבות החיבור המסתמן עם מפלגת עוצמה יהודית. וולדיגר צייצה בטוויטר: ''האחדות עם בן גביר חשובה לנו אך יש לתת ייצוג הולם לכל גווני המגזר. אסור שהציונות הדתית המרכזית, הקלאסית, תדחק לסוף הרשימה''.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' סיפר הבוקר (שלישי) על המגעים בינו לבין ח"כ איתמר בן גביר, יו"ר מפלגת עוצמה יהודית.

סמוטריץ' אמר: "בן גביר ואני מנהלים משא ומתן ובעזרת השם קרובים לסגירה. אנחנו עומדים במקום הרבה יותר טוב ורוצים לרוץ יחד. מבינים שזה הדבר הנכון. שואפים לאפס סיכונים כדי למקסם את האלקטורט. יש בינינו התקרבות. יש לזה מחיר. סבלנות".

בראיון לרשת ב' נשאל סמוטריץ' האם החיבור עם בן גביר יישאר גם במחיר של הליכה לאופוזיציה, והשיב: "אנשים שישבו עם התנועה האסלאמית, שהם תומכי טרור, לא יכולים להרשות לעצמם להחרים עכשיו אנשים כמו בן גביר, איש ציוני, אוהב העם והארץ".

המחלוקת בין הצדדים היא על המקום השביעי. סמוטריץ' דורש לשבץ מועמד שימשוך את קולות הימין הרך שנמצאים אצל שקד והנדל, ואילו בעוצמה יהודית רוצים לשבץ במקום השביעי מועמד מסורתי מהפריפריה. יו"ר עוצמה יהודית אמר כי "מספר 7 יהיה מהפריפריה, מזרחי מסורתי ללא כיפה. כדי להצליח הרשימה הזו צריכה לפנות לכולם".