ח"כ לשעבר עמית הלוי יתמודד במחוז ירושלים בפריימריז של הליכוד בשבוע הבא מתוך מטרה לחזור לכנסת.

"אני רוצה להשלים את מה שלא הספקתי לעשות בכנסת הקודמת ולהחזיר את הריבונות לעם. אנחנו מבינים מה קרה כאן בעשרים השנים האחרונות ולא מוכנים לוותר על שוד הדמוקרטיה שנעשה כאן", אומר הלוי לערוץ 7.

לדבריו, "כשבנט גנב את הכסא זה היה שוד קטן. השוד הגדול הוא של אהרון ברק שנתן לך הרגשה שאתה יושב על הכסא אבל רוקן אותו מתוכן. אתה מקבל חליפה של חבר כנסת והיא ריקה, כי יושבים שלושה אנשים בבית המשפט העליון ומחליטים על כל דבר. בנוסף, יש יועץ משפטי, אדם אחד, אפילו לא הרכב, שיושב וקובע".

הוא מלא בביקורת על הממשלה הנוכחית, אבל בעיקר על אנשי הימין שלדעתו היו מונעים מרצון לסגירת חשבונות ולא מאידיאולוגיה. "איילת שקד באה לסגור חשבון עם בנימין ושרה נתניהו. אנחנו מנהלים מדינה ולא סוגרים חשבונות על גב הציבור. למדנו במשך שנה שלמה לאן הולכים להתדרדר ואנחנו באים לתקן".

הלוי נשאל על התיווך בין יו"ר רע"מ מנסור עבאס לזקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן לפני הבחירות הקודמות וענה, "אני מעולם לא הצעתי שמנסור עבאס יהיה בממשלה או בקואליציה. אנחנו הצענו ומציעים גם היום לכל הציבור הערבי בישראל - או אזרחות נאמנה במדינת ישראל כמדינה יהודית - או מלחמה. את זה הרב דרוקמן אמר גם כן".

"אנחנו ראינו בשנה האחרונה לאן דרדרה אותנו רע"מ. מנסור עבאס שם ווטו על נטיעות בארץ ישראל והממשלה הסכימה. היתה עבריינות לאומית של השתלטות הקרקעות והכל הולבן בממשלה. מי שנחשף כאחד שלא נענה להצעה המקורית שלנו, לא יכול להיות שותף לממשלה", מוסיף הלוי.

לדעתו הציונות הדתית צריכה להיות חלק מהליכוד ולא להיות מגזרית. "אין שום צורך להיות מגזרי. אנחנו צריכים להיות בתוך כלל ישראל וזו לא סיסמה תיאורטית. צריך לא להתמגזר, כי זה הופך אחר כך לעוד ועוד פיצולים. צריך להשפיע מתוך הליכוד".