טקס הסמכת עורכי הדין בבנייני האומה
טקס הסמכת עורכי הדין בבנייני האומהצילום: לשכת עורכי הדין

בטקס חגיגי שהתקיים הערב (ד') בבנייני האומה בירושלים הוסמכו 696 עורכות ועורכי דין חדשים, 369 נשים ו-327 גברים.

בין המוסמכים גם 3 עורכי דין חדשים בני 70, 6 עורכי דין בני 23 ו-13 עולים חדשים. לאחר טקס ההסמכה ישנם בארץ 76,200 עורכי דין פעילים. מבין המוסמכים החדשים, 523 בוגרי מכללות ו-140 בוגרי אוניברסיטאות.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי: "אני האחרון להשבית שמחות; אבל אני חייב לבשר לכם שהמסע שלכם לא הולך להיות קל; עולם המשפט ומקצוע עריכת הדין יביאו אתכם אל עבר דילמות לא פשוטות; יהיו ימים יפים אבל יהיו גם ימים קשים ומייסרים; יהיו עליות והצלחות אבל יהיו גם מורדות וכישלונות; אבל דבר אחד אני מבטיח לכם – במסע הזה לא תצעדו לבד. לשכת עורכי הדין תסייע לכם, תתמוך בכם ותעמוד מאחוריכם - ולצידכם, ותהיה פה בשבילכם".

בטקס נכחה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, אשר בירכה את המוסמכים החדשים ואמרה: "את ׳נשמת׳ המשפט ניתן למצוא גם במתן שירות משפטי לאוכלוסיות מוחלשות בחברה הישראלית. אחת הדרכים להגברת הנגישות הזו היא, בעיניי, צמיחה של עורכות ועורכי דין מתוך האוכלוסיות הללו.

''אנו השופטים רואים את הצמיחה המבורכת הזו במו עינינו, כאשר ספסלי עורכי הדין באולמות הדיונים הולכים ומתמלאים בעורכות ובעורכי דין מוכשרים המשקפים את מלוא הפסיפס החברתי בישראל: נשים וגברים, יהודים וערבים, חילוניים, דתיים וחרדים, בני העדה האתיופית, ויוצאי ברית המועצות. יש לנו כמובן עוד כברת דרך לעשות, אך זהו נושא שחשוב לקדמו על רקע התובנה שעליה עמדתי בתחילת דבריי, ולפיה המגוון האנושי הוא אחת החוזקות שלנו כחברה", כך חיות.