ח"כ מאיר כהן
ח"כ מאיר כהןצילום: Miriam Alster/FLASH90

התקרבות נוספת בין 'יש עתיד' לחרדים נרשמה בשבוע האחרון כאשר משרד הרווחה אישר העברת סכום נוסף לתקציב הפנימיות על פי דרישה של ח"כ משה גפני.

בהודעה שנשלחה בימים האחרונים מלשכתו של ח"כ משה גפני נאמר כי "בסיכום של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני עם שר הרווחה מאיר כהן, תקציב הפנימיות לישיבות הקטנות יוגדל בעוד 40 מיליון שקלים".

"זאת בנוסף ל-25 מיליון שקלים שהועברו בחודש שעבר", נאמר בהמשך ההודעה. בלשכה מציינים כי "בכך הושלם סכום התקצוב על סך 75 מיליון שקלים כפי שהיה בשנה שעברה".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו הגיב על המהלך ואמר ל'כלכליסט': "המשחק המקדים בין לפיד והחרדים נמשך ביתר שאת". לדבריו, משרד הרווחה צפוי להשתמש בכספים שכבר נמצאים אצלו, ולא יצטרכו לאשר את ההעברה בוועדה בראשותו.

בתוך כך, יממה לאחר הודעת גפני, מועמד 'אגודת ישראל' לכנסת, יצחק גולדקנופף, נפגש במשרד הרווחה עם השר מאיר כהן מיש עתיד.

על פי הדיווחים, השניים עסקו בנושאים הקשורים לתקציבי עולם הישיבות והציבור החרדי ולא עסקו בפוליטיקה.

כזכור, לפני כשבוע פורסם כי בכירים ב'יש עתיד' אמרו לכאן חדשות שליברמן ייאלץ להתפשר בעניין ישיבה עם המפלגות החרדיות לאחר הבחירות, אם הוא מעוניין למנוע מנתניהו לחזור להיות רה"מ.

בתגובה לדברים, בכירים בישראל ביתנו הגיבו: "יש עתיד מכינה את הקרקע לברית אחים חדשה עם גפני ודרעי וזו זכותם המלאה. לנו יש עמדה ברורה שאנחנו לא מתכוונים לשנות".

בראיון לערוץ 7 נשאל גולדקנופף האם יש סיכוי שמפלגתו תצטרף לממשלה בראשות יאיר לפיד: "אנחנו לא הולכים עם יאיר לפיד. הוא לא יוכל להקים ממשלה. לפיד אמנם שונה קצת מאיך שהיה ב-2015 ונלחם לסגור ישיבות ותלמודי תורה ועדיין נתניהו הוא השותף הטבעי שלנו ואיתו נלך".