הרב ד"ר יואל בן נון
הרב ד"ר יואל בן נוןצילום: חזקי ברוך

המבצעים הקודמים של צה"ל מול עזה היו ממושכים יותר, והיו כרוכים באבידות מתוכנו – הפעם זכינו ברוך השם במבצע ממוקד וקצר, רב הישגים וכמעט בלי נפגעים מצידנו.

כוחותינו הפליאו לעשות במידע המלא והמפורט שהיה בידי אמ"ן והשב"כ, ובביצוע המדויק מחיל האוויר עד לשריון ולקצינות התצפית. מתוך ידיעה רבת שנים עד כמה מנצלים נגדנו בעולם המרושע כל טעות וכל פגיעה בילדים, למדו בצה"ל אפילו לעצור הפצצה ברגע אחד, ולהפעיל אותה ברגע הנכון כדי לפגוע רק בראשי הטרור הרצחני. השיא היה ביכולת להגיב מיד בסרטון מדויק שיוכיח כי הפגיעה בילדים באה משיגור כושל שלהם. פיות הרשעים נאלמו דום.

כל זה בגדר נס מופלא, כי גם בתכנון הטוב ביותר צפויות תמיד תקלות, ומחובתנו להודות לה' א-לוהי צבאות ישראל בפה מלא, על מה שעשה עמנו לנגד עינינו, דווקא במועד "צום החמישי" על חורבן בית ראשון ושני, ועל חורבן ביתר. אפילו קולות השסע שבתוכנו השתתקו לכמה ימים.

ההישג החשוב ביותר, עוד יותר מהחיסול המדויק של ראשי הרוצחים, הוא הפסקת האש שנכפתה על הג'יהאד (הנתמך ישירות מאיראן) על ידי חמאס (בסיוע מצרי וקטארי) בעיקר בגלל המחיר הכבד לחיים בעזה. הג'יהאד התכוון לגרור את חמאס למערכה ממושכת כמו שקרה במערכות הקודמות מאז הפקרת הרצועה ועקירת היישובים בגוש קטיף, ומערכה ממושכת כזאת עלולה לגבות מחיר כבד גם מאיתנו כמו שקרה בעבר. והנה לא רק שהג'יהאד נכשל, אלא שחמאס כפה עליו הפסקת אש עם אפס הישגים.

כעת מופנות העיניים לגבול צפון ולאסדת 'כריש' בים. חסן נסראללה כבר איים במלחמה כוללת על שדות הגז בסוף ספטמבר, והוא לא היה שולח כטב"מים של איום בלי אור ירוק מאיראן – שימו לב: התאריך המוצהר שנקב הרשע מלבנון קודם לתאריך הבחירות בחודש ימים! אם תפרוץ מלחמה בצפון בחגי תשרי, בנוסף לכל הסכנות, לא יתקיימו הבחירות במועדן.

אך לנגד עינינו מתרחשות עוד הפתעות –

הסעודים, שהתייאשו מאמריקה, הגיעו כנראה להסכמה עם פקיסטן על העברת פצצות גרעיניות לסעודיה אם איראן תגיע לפצצה! זה מסוכן מאד לכל האזור, אבל איום כזה יכול גם לעצור את האיראנים יותר מכל הלחצים מן המערב.

האירופים שחווים קושי רציני בגלל הפסקת ההזרמה של גז מרוסיה עקב הסנקציות האירופיות וההסתבכות של הצבא הרוסי באוקראינה, מגלים פתאום עניין מיוחד בשדות הגז של ישראל, והגז מישראל עשוי להוות תחליף לגז מרוסיה!

זה נשמע הגיוני? לי זה נשמע הזוי, אבל לנגד עינינו מצטרפות ספינות מלחמה מצרפת ומאירופה להגנה על אסדת 'כריש', ובלבנון מתחזקים המאמצים להגיע להסכם מהיר עם ישראל על הגבול הימי. המומחים אומרים ששדות הגז שלנו יכולים לספק את הדרוש לאירופה במשך שלושים שנה!

זה מהמם! על דברים כאלה אפילו לא חלמנו –

לפני כל השטויות של המאבק הפוליטי בתוכנו, הבה ונשים לב לשאלות המכריעות:

יושג הסכם עם לבנון על הגבול הימי, או לא?

תפרוץ מערכה צבאית בצפון ובים, או לא?

אם תפרוץ, האם תהיה קצרה או ארוכה?

האם ישראל שומרת על ההפתעה הגדולה של הלייזר החדש שהפך 'מבצעי' (ואף הוצג לנשיא ביידן), נגד האיום של חיזבאללה ואיראן בנחילי כטב"מים?

התשובות לשאלות האלה חשובות הרבה יותר מכל מערכת הבחירות ההזויה הזאת, מפני שבכוחן לעצב מציאות חדשה במרחב כולו. הבה נחשוב ונתפלל על הדברים האלה, ונלמד להודות לה', ולהכיר טובה לכוחות הביטחון שלנו על השחר שהחל לעלות בשמי ארצנו דווקא ביום הצום וחשבון הנפש על חורבננו – ויחד עם זה אולי נזכה ונתרומם מעל לשסעים שבתוכנו, ואולי גם נזכה לראות בעינינו ישועות ונחמות.