עמית סגל
עמית סגלצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביקורת על החלטת היועמ"שית לממשלה גלי בהרב-מיארה לדחות את מועד מינוי מפקד קבוע לגלי צה"ל עד לאחר הבחירות והשבעת הממשלה.

עיתונאי 'ידיעות אחרונות' יוסי יהושע כתב בחשבון הטוויטר שלו: "באיזה עולם אנחנו חיים אם מועמד מצוין לניהול גל"צ כמו אור צלקובניק מוכן לעזוב תחנה מצוינת ותנאים טובים, אבל היועמ"שית פוסלת את המינוי למרות שבוצע על ידי ועדה מקצועית, ללא התערבות פוליטית?".

"גם לפי ההיגיון של היועמ"שית בהרב מיארה - שיקול הדעת שלה מופרך", כתב עיתונאי 'גלובס' אבישי גרינצייג. "לאור העובדה שמדובר בממשלת מעבר מצד אחד, ולאור העובדה מצד שני שועדת האיתור בחרה בצלקובניק ולא במועמדת של גנץ שמכהנת כמ"מ כבר שנה ללא שום ועדת איתור אלא כמינוי ישיר של גנץ המסקנה צריכה להיות מינוי זמני של צלקובניק".

גרינצייג התייחס גם לשינויים מרחיקי הלכת שמבצעת מפקדת ג"לצ הנוכחית שממלאת את התפקיד רק בתקן של ממלאת מקום. "העובדה שממלאת מקום מפקד גל"צ גלית אלטשטיין ממשיכה לשנות את מצבת העיתונאים ואת זהות מגישי התכניות גם לאחר שועדת האיתור המליצה על אדם אחר לתפקיד - זה כבר לגמרי מהמקפצה", כתב. "אבל אין ציפיות אז אין גם אכזבות".

פרשן חדשות 12 עמית סגל הוסיף: "פשוט חוצפה שאין כדוגמתה. ומילא אם היה מדובר במהלכים מבריקים, אבל כידוע - במקום שבו מלבלבת פוליטיזציה לא תצמח פופולריות".

כפי שפורסם, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה החליטה כי מינוי מפקד גלי צה''ל יידחה. בהרב-מיארה דחתה את עמדתו של היועץ המשפטי למערכת הביטחון עו''ד איתי אופיר שטען כי יש לאשר את המינוי באופן מיידי.

באחרונה בחרה הוועדה לאיתור מפקד חדש לגלי צה"ל באור צלקובניק מנכ"ל 103FM למפקד הבא של התחנה הצבאית. צלקובניק משמש כמנהל וכעורך הראשי של 103FM, ובעברו היה חייל גלי צה"ל ושימש גם כסמנכ"ל הפיתוח של רדיו 99.

בראש ועדת האיתור עמד אלוף (במיל') אמיר אבולעפיה, וחברים בה השופט בדימוס אלוף (במיל') אילן שיף; עו"ד ד"ר זהר קדמון, לשעבר יו"ר דירקטוריון חדשות 10; וראש אכ"א אלוף יניב עשור. בניגוד למקרים קודמים, הוועדה המליצה הפעם על מועמד אחד בלבד לשר הביטחון בני גנץ - וזאת לפי בקשתו.

בעקבות קביעתה של היועצת המשפטית לממשלה תמשיך לכהן בתפקיד מ"מ מפקד גל"צ גלית אלטשטיין שמנהלת את התחנה בפועל כבר שנה לאחר שמונתה על ידי שר הביטחון בני גנץ.

אלטשטיין בתקופת כהונתה החליטה על שורה של שינויים בתחנה כולל הזזת מגישים ושינוי משבצות שידור, שזו שעוררה את הרעש הכי רב היתה הפסקת ההגשה של יעקב ברדוגו בתחנה.