חבר הכנסת ישראל אייכלר
חבר הכנסת ישראל אייכלרצילום: הלל מאיר/TPS

חה"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) התייחס לאיומי 'דגל התורה' אודות הליכה נפרדת מאגודת ישראל בבחירות הקרובות ואמר כי עליה לקיים את חלקה בהסכם שנחתם עימה טרם הבחירות הקודמות.

תחילה אמר כי אחדות היא הדרך היחידה להחזיר את אלפי המצביעים שעזבו. "כוחנו באחדותנו", אמר בראיון לרדיו החרדי 'קול חי'.

"אני מקווה שהכול יהיה בסדר, יש הסכם חתום וקיימנו את החלק הראשון ועכשיו דגל צריכה לקיים את החלק השני. אין סיבה שמשהו יקרה.

"אנחנו צריכים להחזיר 26 לאף בוחרים שעזבו אותנו, וזה יקרה רק אם נהיה מאוחדים. שכחנו את ליברמן? את כל הגזירות שהטילו עלינו? אנחנו חייבים לנצח כדי שנוכל להתקיים פה ולא נראה כמו הכנופיות בג'נין ובשכם שרק עסוקים במאבקים פנימיים".

בדבריו התייחס אייכלר להצלחת המבצע בעזה. "ההצלחה לא הייתה כ"כ תלויה בממשלה אלא בפירוד שהיה בין החמאס והג'יהאד. הפעם הפירוד ביניהם עשה להם חורבן פנימי. הקב"ה עזר שהטילים שלהם לא היו כ"כ משוכללים והם גרמו לחורבן לעצמם. איזה נס שדווקא בימי בין המצרים זכינו לניסים כאלה שנפלו אלף טילים ואיש לא נפקד? זה נס גדול".

ביחס לשאלה האם מה יעשו אם לא יושג רוב של 61, ענה אייכלר: "משום מה אף אחד לא שואל מה יקרה אם לפיד לא יצליח להביא 61. כשאנשים נמצאים המלחמה כדי לנצח הם לא שואלים כל הזמן מה יקרה אם הם לא ינצחו".

אייכלר נשאל מדוע יהדות התורה אינה מפרסמת תוכנית מפורטת לאחרי הבחירות: "זו דרישה צודקת. זכות הציבור לדרוש מאיתנו להביא תוכנית לדיור, ליוקר המחיה, לתלמודי התורה. יש לנו תוכניות. אנחנו צריכים רק לפרסם את זה. אבל הכל תלוי כמה כוח יהיה לנו".

ביחס לנושא הדיור אמר: "המדינה צריכה להוציא את ידה מנושא הקרקעות".