בית משפט
בית משפטצילום: ISTOCK

התנועה לאיכות השלטון הגיבה על מעצרו של ראש עיר מכהן הלילה בחשד לביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.

עו"ד תומר נאור ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון: "על פי הפרסומים עולה חשד שראש עיר המדובר סחב איתו חובות כספיים ופוליטיים ממערכת הבחירות ופעל להחזיר אותם על חשבון הקופה הציבורית והאינטרס הציבורי. אלו חשדות חמורים בעבירות טוהר הבחירות חייבים לגדוע את גידולי הפרא בשלטון המקומי לאלתר".

"על משטרת ישראל ורשויות האכיפה להבין שעבירות טוהר הבחירות הן לא עבירות שניתן להקל בהן ראש, אלא כאלו שפעמים רבות מתגלגלות לתיקים פליליים חמורים ביותר".

כזכור, חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 עצרו הבוקר (רביעי) ראש עיר מכהן מהמרכז, מנכ"ל עירייה ושני חשודים נוספים.

העצורים מעורבים על פי החשד בביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.

חקירת המשטרה החלה בעקבות חשד כי במהלך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות שנערכו בשנת 2018, בעלי עניין העבירו כספים, בסך מאות אלפי שקלים, לקמפיין הבחירות של המועמד דאז לראשות העיר.

במשטרה חושדים כי בתמורה לכספים הללו, הבטיח להם המועמד שיפעל לקידום ענייניהם הכלכליים לאחר היבחרו.

החשודים יובאו במהלך היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.