ד"ר חנה קטן
ד"ר חנה קטןצילום: ערוץ 7

"מי משוגע להתחתן? אני חושבת שהשאלה היא הפוכה – מי משוגע לא להתחתן?", כך לדברי הרבנית ד"ר חנה קטן, בסרטון חדש שמוציא ארגון חותם, לקראת טו' באב, העוסק בהשלכות השליליות שיש לחיי בדידות לעומת היתרונות שבחיי זוגיות ונישואים.

בסרטון, מביאה הרבנית חנה קטן נתונים אודות המגיפה הגדולה ביותר של העולם המערבי – הבדידות, ומשתפת במחקרים אודות חיי בדידות לעומת חיי נישואין והיתרונות הרבים שטמונים בחיי נשואים לבני הזוג.

"הרי כתוב – לא טוב היות האדם לבדו", אומרת הרבנית קטן בסרטון. "ברור הוא שזה תמיד חשוב לדאוג לעצמי. ברור הוא, שבקשר עם אדם אחר, במיוחד בקשר ארוך טווח, שדורש מחוייבות, יש מחירים שמשלמים, אבל מאידך אני מוכרחה לומר, שהמחקר בעולם רוצה לטעון שלהיות לבד זה לא דבר טוב".

"אנחנו יודעים שהבדידות היא אחת מהמגיפות הכי רווחות בעולם המערבי", ממשיכה הרבנית ואומרת, "אנחנו יודעים שאנשים שמאבדים בן זוג או מפרקים זוגיות סובלים מבריאות פחות טובה, והפוך – אנחנו יודעים שאנשים נשואים מאריכים ימים. אבל מעבר לכך, אנחנו יודעים שחבר הוא דבר שמשמח, הוא דבר שמעצים, הוא דבר שמפרה, ואין חבר טוב יותר מאשר בן הזוג. אז אם אתם שואלים אותי 'מי משוגע להתחתן?', אני חושבת שהשאלה היא הפוכה: מי משוגע שבכלל חושב שלא להתחתן?", מסיימת הרבנית.

הסרטון יוצא, במסגרת סדרת סרטונים של ארגון חותם לקראת טו' באב, סביב סוגיות הנישואין והזוגיות. בארגון פועלים במהלך כל השנה, לחיזוק ערכי המשפחה, והקשר הזוגי.