חברת הכנסת אורית סטרוק מתייחסת בראיון לערוץ 7 לסערות הפוליטיות האחרונות, אך פותחת בהתייחסות לפיגוע הירי בירושלים.

לאחר ציון הצורך והחובה בתפילות לרפואתם של הפצועים והצלתם של הפצועים קשה, אומרת סטרוק: "לא היה לנו פיגוע ירי כזה בבירת ישראל שנים רבות מאוד. זה מעיד כאלף עדים על ירידת ההרתעה. כל מי שחי בירושלים ומסתובב בה חש שהעיר רוויה בנשק לא חוקי. אי אפשר להסתובב בלילה בלי לשמוע יריות. אלה יריות של נשק בלתי חוקי שנמצא בהמוניו בשכונות הערביות של ירושלים ואף אחד לא אוסף אותו".

להערכתה הבחירה שלא לאסוף את הנשק הבלתי חוקי נובעת מחשש שמא נסתבך עם מבצע איסוף נשק שעשוי לעורר מהומות. היא מזכירה בהקשר זה את הירי ואת הזיקוקים שמילאו את השמים בירושלים עם היוודע תוצאות בחינות הבגרות במזרח ירושלים. "אי אפשר להשאיר כמויות כאלה של נשק בלתי חוקי בידיים של אנשים שאי אפשר לסמוך עליהם. נשק שיורה במערכה הראשונה באיזו פנטזיה, במערכה האחרונה הוא יורה באוטובוס מלא יהודים שחוזרים מהכותל. אסור לאפשר שזה יקרה".

סטרוק מציינת בדבריה כי גם המחבלים שמסגירים את עצמם לכוחות הביטחון וגם אלה שנלכדים במצעי הכוחות הלו מגיעים לבתי כלא שבהם הם שולטים בסוהריהם. "הדבר הזה לא יכול להימשך. כל הכותרות שזעזעו אותנו על הסוהרות, כל זה יושב על תשתית של אירוע חמור שבו בתי הכלא שלנו הם סוג של קייטנה. הייתה ועדת קעטבי שהנפיקה דו"ח אחרי שירדה לעומק הבעיות וכתבה את הממצאים המזעזעים ואת המסקנות. הדו"ח הזה הפך לחסוי ומושתק", היא אומרת ומספרת כי בעזרת חסינותה הפרלמנטארית חשפה את הדו"ח מעל דוכן הכנסת על מנת שאזרחי ישראל יידעו מה קורה בבתי הכלא, מה שידוע היטב לערביי הכפרים והערים הפלשתיניות. "הם יודעים מצוין לאיזו קייטנה הם צפויים להגיע".

בהקשר זה היא מזכירה את הצעת החוק שלה שנפלה ותכליתה לחדול את קייטנות הכלא למחבלים, ובכוונה לחזור ולהעביר את ההצעה במידה ותוצאות הבחירות הקרובות יביאו להקמת ממשלת ימין.

ומכאן לזירה הפוליטית שצירפה היום לתוכה את הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט. "האירוע הזה השאיר אותי פעורת פה. אני לא יודעת על מה לבכות להצטער ולהזדעזע. נתחיל בגדעון סער וזאב אלקין, שני פוליטיקאים שאם הייתי צריכה למנות לפני שנה וחצי את עשרת המתנגדים לנסיגות ולהקמת מדינה פלשתינית, הם היו ברשימה הזו. זה שהם חברו לבני גנץ, שמאל בתחפושת של מרכז, ועכשיו לחזור לאייזנקוט שקורא להמשך נסיגות מיהודה ושומרון ועקירה של יהודים? הם משנים את זהותם הימנית לחלוטין".

עוד רומזת סטרוק: "אם הייתי מוציאה מהפה שלי את מה ששמעתי את אלקין אומר על אייזנקוט הקרקע הייתה נשמטת מתחת רגלי שניהם". עוד היא אומרת כי מזעזע אותה לשמוע שבליל הפיגוע בירושלים בני גנץ עסק בפוליטיקה הקטנה של התחברות לגדי אייזנקוט.

על מתן כהנא המטרף גם הוא לגנץ וסער, אומרת סטרוק כי ממנו לא היו לה גם כך ציפיות כך שמיקומו לא משנה וחסר חשיבות. "שימו לב כולם שזו מפלגת שמאל על מלא ואם מתן כהנא מוצא את עצמו שם, שיבושם לו".

על מפלגתה שלה והחיבור המדובר, כן או לא, בין סמוטריץ' לבן גביר, מעריכה סטרוק שבסופו של יום יהיה איחוד, אך כפי שנאמר כבר בעבר, נכון להמתין להשלמת הליך הפריימריז במפלגה, מה שיקרה בעוד שבוע ויומיים. הרשימה, היא אומרת, צריכה להיות אחד הפרמטרים המשמעותיים בקביעת איחוד שכזה. להערכתה לא ריצ'רץ' יהיה המבנה שייקבע בסופו של יום, אך היא מעדיפה שלא להרחיב ולהתבטא בנושא שכן סוג כזה של תבשיל טוב שכמה שפחות ידיים יעסקו בבישולו על מנת שלא יקדיח. "אני מאוד סומכת על בצלאל שינהל את זה בצורה נכונה ורצינית, ראויה וישרה ונתבשר בשורות טובות".

בהתייחס ל'רוח הציונית' אומרת סטרוק בחיוך כי זה "בעיקר רוח", כלשונה. "בבחירות הקודמות עמדתי על מדרגות הקלפי ברבבה. בדיוק הגיע מתן כהנא שאמר לי בואי נצטלם ביחד. אנחנו מפלגות אחיות. הצטלמנו ביחד... הציבור שהונו אותו לחשוב שמדובר במפלגות אחיות, אי אפשר יהיה לרמות אותו בפעם השנייה. הוא מבין מצוין עם מי יש לו עסק ומבין שמי שהלך להקים ממשלה עם הזרוע הפוליטית של האחים המוסלמים זה לא אנשים שאפשר לסמוך עליהם בהמשך הדרך ואני לא מאמינה שיש להם סיכוי להיות יותר מרוח".

בימים אלה מתנסה סטרוק לראשונה בהתמודדות בפריימריז. על המהלך היא אומרת כי הסיבה לו הייתה פתיחת השורות לציבור שנותר ללא בית פוליטי שלא באשמתו, אנשים שהונו אותם, למצוא בית פוליטי במקום רחב ומגוון יותר. להתרשמותה אכן ההתפקדות נעשתה באופן ספוראדי ולא כמפקדי ארגזים.

"יהיה מעניין לראות את מי יבחרו. אני רואה אכפתיות אצל המתפקדים שמתייחסים לאירוע כמשהו רציני, הם באו כדי להשפיע ואני רוצה להאמין שהם יבחרו טוב ויציבו נבחרת מנצחת בהיבט האלקטוראלי וגם כזו שבסופו של יום יודעת לעבוד. חשוב גם למשוך קולות אבל הסיעה תיבחן באופן שבו היא יודעת לעבוד. כל אחד מחבריה המצוינים נתנו עבודה פנטסטית בשיתוף פעולה מצוין. ראיתי במשך השנים הרבה סיעות ועבודה טובה כמו שהייתה לנו בשנה האחרונה לא ראיתי ואני מקווה שהמתפקדים יידעו להוקיר את זה ולאפשר להמשיך את זה".