יועז הנדל
יועז הנדלצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שר התקשורת יועז הנדל (הרוח הציונית) שוחח עם ינון מגל ובן כספית ב־103fm על הקמת מפלגת המחנה הממלכתי שהוכרזה אתמול (א'), והבהיר כי איילת שקד והוא לא יישבו בממשלה צרה.

"כשמקימים ממשלה צרה זה לא יכול להחזיק מעמד", אמר הנדל, "אנחנו אומרים חד וחלק שאנחנו באים להקים רק ממשלת אחדות. ממשלת 61 של נתניהו, אנחנו חושבים שזה רע מאוד, כפי שאני חושב שממשלת 61 של שמאל-מרכז עם המשותפת זה רע. אני חושב שממשלה כזאת מסוכנת, ובוודאי ממשלה שמתעסקת רק בנתניהו".

לדבריו, "3.5 שנים מנסים לפתות אותי בכל דבר אפשרי כדי להצטרף לנתניהו ול־61 ומעולם לא הסכמתי ואני גם לא אסכים כי אני לא מאמין בזה. אני לא חושב שזה נכון למדינת ישראל וגם איילת הגיעה לאותה מסקנה. אני אומר לך חד וחלק, אנחנו לא נשב בממשלת 61".

את הצד של נתניהו אנחנו מבינים שהוא על הגבול של 61, מה האסטרטגיה בצד השני?
"בעיניי, האסטרטגיה היא התשה כי אני לא חושב שהמספרים מסתדרים להקים ממשלה אחרת. אני מאלה שמאוד שמחו מהממשלה הזאת וחושב שהיא עבדה מצוין, אבל בסוף אי אפשר להקים ממשלה נוספת כזאת, אי אפשר להקים ממשלה שמסתמכת על גורמי קצה, זה פשוט לא עבד".

לטענתו, "יש כאלה שאומרים 'בואו נלך לבחירות שישיות ושביעיות עד שנתניהו יתייאש'. אני יכול להבין את התזה, רק, אני חושב שזה לא טוב למדינת ישראל".

אם אין ממשלת אחדות ולביבי יש איתכם ממשלה צרה, אתם עושים את זה או הולכים לבחירות?
"אני לא חושב שמפלגות שנמצאות בגוש 'רק לא ביבי' יילכו לבחירות נוספות בסוף".

בהמשך התייחס לאפשרות להקמת ממשלה, בהישענות על הרשימה המשותפת ורע"ם, והבהיר כי מפלגת הרוח הציונית לא תהיה שותפה בממשלה כזאת, עם זאת, הוסיף כי בעבר "בכחול לבן (בזמן האיחוד עם לפיד) רצו להקים ממשלה עם תמיכה של 15 מנדטים של המשותפת ומאוד כעסו עליי שהתנגדתי".

בני גנץ רצה?
"בני גנץ וכל מי שעמד בראשות כחול לבן - אני חושב אולי למעט גבי (אשכנזי) - רצו בסוף להקים ממשלה שנשענת על המשותפת. אני אמרתי שזה לא נכון גם מבחינה אידאולוגית, אבל גם מבחינה פרקטית. היה מי שאמר לי 'שמע, זה רק להצבעה אחת', אני חושב שהיום אנחנו מבינים שאין כזה דבר הצבעה אחת, יש הרבה הצבעות".

אתם תשבו בממשלת 62, אם יהיה לכם 4 ולנתניהו 58?
"לא נשב".

אז אתה תגרור את ישראל לבחירות שישיות.
"לא, אני לא אגרור את ישראל לבחירות שישיות, כי אנחנו היחידים שאומרים את האמת. האחרים מציינים שהם יקימו ממשלה שלא קיימת ולא מציינים שהם יהיו מוכנים לבוא לממשלת אחדות כי אין ברירה. הם אנשים רציניים, הם אחראים, אני לא מעלה על דעתי שהם לא יבואו לממשלה כזאת, אני יודע שהם יבואו".

עוד אמר: "אני משוכנע בצורה מוחלטת שבסוף אין אפשרות אחרת מלבד להקים ממשלת אחדות וכל השחקנים מבינים את זה. יש כאלה שלא יבואו מראש. אני יודע שמרצ והעבודה לא יבואו לממשלת אחדות, אני מבין את זה, ואגב אני חושב שזה גם טוב לא להקים ממשלה כל פעם על מפלגה קטנה בקצה".

מתן כהנא הוריד אתכם עמוק מתחת לאחוז החסימה לפי הסקרים של אתמול.
"האירוע אתמול זה אירוע שצריך ללמוד אותו וייקח קצת זמן כדי שכל האבק יישקע, אבל בסוף, מתן בחר במה שהוא בחר ואני מכבד אותו. אצלנו בסוף יש בית לימין הממלכתי ולציונות הדתית שלא מרגישים בנוח עם כחול לבן או עם כל מפלגה אחרת שנמצאת בגוש המרכז-שמאל".