אורית סטרוק ומיכל וולדיגר
אורית סטרוק ומיכל וולדיגרצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת הכספים אישרה היום (שלישי) העברות תקציביות עבור מערך השירות הלאומי.

יו"ר סיעת הציונות הדתית ח"כ אורית סטרוק הפעילה בשבועיים האחרונים לחץ על הקואליציה, ועצרה פניות תקציביות אחרות לאורך אותם שבועיים, כדי להעביר בועדת הכספים של הכנסת את התקציבים המיועדים לשירות הלאומי.

מדובר בתקציבים שאושרו לפני חודשים רבים, עם אישור התקציב, אבל מאז היו תקועים ולא קודמו.

בסה"כ עברו היום 38 מליון ש"ח לכיסוי ההגדלה בדמי הכיס של בנות ובני השירות הלאומי, ו-2 מליון ש"ח להכשרה רוחנית לבנות השירות הלאומי לאורך כל תקופת השירות, במסגרת מדרשות השילוב. זאת כמובן במסגרת תקציבים נוספים של הרשות לשירות לאומי.

ח"כ סטרוק אמרה כי "בנות השירות הלאומי עושות עבודת קודש בתנאים לא קלים, ומחובתנו לוודא שהן מקבלות את הסיוע המינימלי הנדרש, וזאת הן בהיבט התקציבי של דמי הכיס, והן בהיבט של הליווי הרוחני הניתן להן במדרשות השילוב. מהרגע שהבנתי שהתקציב תקוע, ידעתי שמחובתי לנצל כל מנוף העומד לרשותי, על מנת לשחרר אותו. אני שמחה שהצלחתי, למען הבנות היקרות, ומבטיחה שחברתי מיכל וולדיגר ואני נמשיך לסייע ולתמוך בבנות השירות שלנו בכל המובנים גם בהמשך".

ח"כ מיכל וולדיגר הוסיפה, "כבת הציונות הדתית וכיו"ר השדולה אני מחוייבת לדאוג לכל הצרכים של מתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי. צרכים גשמיים וצרכים רוחניים. בנוסף עלינו לעלות את המודעות וגאוות היחידה של בני ובנות השירות שעושים עבודת קודש למען עם ישראל ומדינת ישראל. מברכת את חברתי ח"כ אורית סטרוק על ההרתמות והעבודה המשותפת. ראיתי מקרוב את עבודת הקודש של בנות השירות ואת התנאים שהן מקבלות, יש עוד המון נושאים לדאוג להם ואנחנו נטפל בהכל בעזרת השם בכנסת הבאה".

פורום המדרשות התורניות לבנות מסר כי "חברות הכנסת אורית סטרוק ומיכל וולדיגר פעלו בנחישות ובתבונה פוליטית והצליחו להביא סו"ס את התקציבים שיאפשרו תמיכה ממשלתית משמעותית לבנות השירות הלאומי המשלבות לימוד תורה, במדרשות השילוב. בהחלט אפשר לומר ששמענו כאן קול צלול וברור, של תמיכה בלימוד תורה בכלל, ובלימוד תורה ובניה רוחנית לנערות צעירות בפרט, בתקופה בה הן פועלות למען הכלל, וזקוקות במקביל לחיזוק עולמן הרוחני".

מעמותות השירות הלאומי נמסר בתגובה: "בנות ובני השירות הלאומי-אזרחי בישראל נמצאים בחוד החנית של החברה הישראלית. ככזו, עלינו לדאוג לרווחתם ולתנאי שירות נוחית והוגנים. אנחנו מודים לח"כ מיכל וולדיגר יו"א השדולה למען השירות לאומי ולח"כ אורית סטרוק יו"ר סיעת הציונות הדתית על המאמצים הרבים ועל התוצאה המרשימה שמביאה בשורה גדולה למתנדבי השירות לאומי".