עמירם בן אוליאל ורעייתו בבית המשפט
עמירם בן אוליאל ורעייתו בבית המשפטצילום: TOMER APPELBAUM.HAARETZ.POOL

לאחר פניית ערוץ 7, שירות בתי הסוהר התיר לעמירם בן אוליאל, היהודי שהורשע בביצוע הרצח בדומא, לחבק את בתו בת השבע ב-10 הדקות האחרונות של הביקור.

מדובר בנוהל קבוע לאסירים ביטחוניים, אשר מתאפשר להם לקבל ביקורי משפחות באופן סגור מאחורי זכוכית, ועל-פי פקודות שב"ס מאפשרים לילדיהם הקטנים ב-10 דקות האחרונות של הביקור לעבור מעבר למחיצה ולחבק את אביהם.

במקרה של עמירם, תקופה ארוכה מערים שב"ס קשיים על בתו של האסיר לעבור בסיום הביקור, אך בדרך כלל אושר לו לחבק את בתו. השבוע נדחתה בקשת עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, אשר ביקש כי בביקור הקרוב אשר צפוי להתקיים ביום שישי יאפשרו לבתו של בן אליאל לחבק את אביה.

כאמור, לאחר פניית ערוץ 7 הודיעו בשב"ס שמדובר בטעות אנוש וההנחיות יחודדו בהתאם, כך שבן אוליאל יוכל לחבק מחר (שישי) את בתו הקטנה.

נציין כי עמירם בן אוליאל נמצא תחת תנאי כליאה קשים ביותר, לבד בתא באגף שמור בבית הסוהר אשל בדרום הארץ, ללא מפגש עם אסירים אחרים. היציאה מהתא מותרת לו כשעתיים ביום בלבד לחצר סגורה כשהוא לבד.

בניגוד לכלל האסירים בשב"ס, בן אוליאל אינו זכאי לשיחות טלפון למשפחתו ולעורכי דינו. משפחתו מורשית לבקרו פעם בשבועיים לכחצי שעה מעבר למחיצת זכוכית. בנוסף נאסר עליו לצאת לבית הכנסת ולהשתתף במנייני תפילות, כמו כן, הוא מורשה להחזיק כ-5 ספרי קודש בתאו.