קבר יוסף
קבר יוסףצילום: יונתן שטובי

צה"ל נערך למגן את מתחם קבר יוסף בשכם מירי, בעקבות הפיגוע במתחם לפני כחודשיים שבו נפצעו מח"ט שומרון ואזרח נוסף.

עיתונאית "כאן" כרמל דנגור דיווח כי בתחילת אוגוסט נכנסו כוחות צה"ל, בתיאום עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, כדי לבדוק איך המיגון יתבצע.

מחבלים ירו אמש (רביעי) על אוטובוס שהובל מתפללים יהודים למתחם הקבר בשכם. איש לא נפגע. במקביל נמנע אסון כשבמקום התפתחו עימותים וחילופי אש בין כוחות צה"ל לפלסטינים, ולוחם בסיירת גבעתי פלט כדור לעבר חברו בזמן נסיעה ברכב ממוגן. הכדור נורה לעבר החזה שלו ונבלם על ידי האפוד המגן הקרמי שלבש. הלוחם שנורה נפצע באורח קל מאוד.

אתמול אירעו הפרות סדר אלימות במתחם הקבר, במהלכן ירו מחבלים אל כוחות צה"ל שאבטחו את המתפללים. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי. בחילופי האש נהרג וואסים נצר אבו ח'ליפה, נער בן 18 ממחנה הפליטים בלאטה. שלושה מתפרעים נוספים נפצעו.

אלוף פיקוד מרכז לשעבר, האלוף במילואים גדי שמני, מתח ביקורת בריאיון לכאן רשת ב על ההתנהלות של המדינה בקבר יוסף. "כל הסיפור של קבר יוסף הוא תקלה אחת גדולה", הוא טען בריאיון לליאת רגב. "יש פה מכבסת כסף שאנשים לא רואים. אופרציה עצומה של הבאת אנשים, הסעות ואירועים מסביב. יש גורמים שמרוויחים שם הרבה מאוד כסף ויש הרבה אינטרסים פוליטיים. צריך להפסיק לסכן חיילים. כל כניסה לקבר גוררת חיכוך וזה רק עניין של זמן עד שיקרה שם אסון".