מארק צוקרברג
מארק צוקרברגצילום: רויטרס

פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר לקחו חלק פעיל בקמפיין הבחירות לטובת ג'ו ביידן?

מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הודה בשיחת פודקאסט עם המנחה ג'ו רוגן, כי פייסבוק ואינסטגרם צינזרו והצניעו את החשיפה על תכתובות מייל סודיות שדלפו ממחשבו של האנטר ביידן, בנו של הנשיא המכהן, על פי דרישת ה-FBI.

צוקרברג סיפר כי במהלך קמפיין הבחירות בשנת 2020 קיבלו ראשי פייסבוק הוראה מבכירים ב-FBI לצנזר את הכתבה שהתפרסמה בניו יורק פוסט בטענה כי "מדובר בחדשות מזויפות" שיתכן כי הודלפו על ידי גורמים רוסיים.

הכתבה חשפה כי הודעות דואר אלקטרוני שדלפו ממחשב נייד של האנטר ביידן הצביעו על כך שהוא השתמש בהשפעתו של אביו על מנת לקבל תפקידים בכירים בחברות ענק ולחתום על הסכמים בסכומי עתק עם חברות שונות. חלק מכלי התקשורת בחרו להתעלם מהסיפור בטענה כי לא נמצאו הוכחות לאמיתותו, אולם צוקרברג הודה לראשונה כי ה-FBI אכן הורה לראשי הרשתות החברתיות להעלים את הסיפור ולא לאפשר את פרסומו ברשתות. גם פייסבוק וגם אינסטגרם מילאו את ההוראה וצינזרו את הסיפור.

"החברה החליטה להגביל את פרסום הסיפור שכן ה-FBI פנה לפייסבוק בסביבות מועד פרסום הסיפור כדי להזהיר כי הייתה הרבה תעמולה רוסית בבחירות 2016. פייסבוק החליטה שהפרסום על הסיפור של האנטר ביידן התאים לדפוס האזהרה", סיפר צוקרברג.

גם בטוויטר קיבלו הוראה מ-FBI לצנזר את הסיפור, והחליטו לחסום אותו לחלוטין, לרבות גם חסימה של משתמשי הרשת החברתית מפרסום פוסטים שיזכירו את הסיפור.