שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הכריז בכנס ה-12 של מנהלי הציונות הדתית שנערך באילת כי בתקציב הקרוב יוזלו עלויות שכר הלימוד בחינוך הדתי באופן דרמטי.

הוא הוסיף כי בתקציב יועבר גם חוק החמ"ד אשר יחזק את החמ"ד ויבצר את העצמאות החינוכית והפדגוגית של החינוך הדתי.

"אנחנו צריכים להיות גאים בציבוריות שלנו, במגזריות שלנו, כיוון שהיא לא אגואיסטית, היא לא מכוונת פנימה", אמר סמוטריץ', "היא בונה חממות שמייצרות עוצמות של זהות, של ערכים, של מחוייבות, ואז הלוחמים האלה שגדלים בחממות האלה הולכים ומסתערים על כל החזיתות במדינת ישראל ופועלים בהן".

לדבריו, "כמי שעומד בראש מפלגה ציונית דתית שהיום הוא גם שר במשרד האוצר ושר במשרד הביטחון ומתעסק בהמון דברים כלליים - אנחנו לרגע לא שוכחים את המחויבות שלנו לציונות הדתית ולמפעלותיה. בתורה, בחינוך, בהתיישבות, בזהות היהודית, בגרעינים, במדרשות. אנחנו, בעזרת השם, בתקציב הקרוב נוזיל את שכר הלימוד להורים בציונות הדתית בצורה דרמטית".

סמוטריץ' ציין כי יפעל לחיזוק עצמאות החמ"ד. "אנחנו נכניס את זה בע"ה כבר בתקציב הקרוב. אנחנו הולכים לחזק את כל החמ"ד לחזק בצורה דרמטית, בשלוש רמות. נחוקק את חוק החמ"ד שיבצר את העצמאות החינוכית והפדגוגית של החינוך הדתי כדי שיוכל לחנך על פי ערכים של תורה והלכה, נבנה את המנגנון של החמ"ד בצורה הרבה יותר חזקה, יהיה לו את השפה משל עצמו ואת מניעת הנשירה משל עצמו ואת תוכניות הלימודים משל עצמו".

סמוטריץ' קבל על המסרים של הקמפיין נגד החינוך הדתי וטען שהאמירה שהתלמידים בו מקבלים יותר היא שקר. "זה נכון שהמוסדות שלנו קטנים בעיקר בגלל הפיזור. אנחנו 16% מהאוכלוסייה ואנחנו מפוזרים בכל רחבי הארץ, אז המוסדות קטנים ונוסחאות התקציב הבסיסיות לא מתאימות. היום נוסחת הבסיס במשרד החינוך מדברת על מוסד של 18 כיתות, 35 תלמידים בכיתה. מה לעשות - הממוצע בחמ"ד הוא 12 כיתות ו-25 תלמידים בכיתה".

בסיום דבריו אמר סמוטריץ': "אנחנו לוקחים אחריות על כל מדינת ישראל, ופרושים מדן ועד באר שבע כציבור וממילא גם כמוסדות, וצריך להתאים את נוסחאות התקציב למאפיינים הייחודיים של החינוך הדתי, בין אם בחינוך היסודי ובין אם בחינוך העל יסודי, וזה ממשיך אחר כך למכינות, ולמדרשות, ולישיבות ההסדר ולישיבות הגבוהות. זה ממשיך אחר כך לליווי של החבר'ה שלנו באוניברסיטה ובמוסדות האקדמיים וזה ממשיך אחר כך בליווי שלהם כקהילות, עם כל הצרכים של הקהילות שלנו ושוב – אנחנו גאים לדאוג לציבוריות שלנו כי אנחנו רואים בה ציבוריות מובילה, פורצת דרך ולוקחת אחריות".

בכנס מנהלי המוסדות של הציונות הדתית בהפקת משרד הפרסום אשחר & more. משתתפים למעלה מ-300 מבכירי המגזר ובהם שרים, ח"כים, חכ"לים, מנכ"לי ישיבות, עמותות, אגודות, בכירים במשק, ראשי רשתות החינוך, מנהלי מוסדות ועוד. הכנס, מתקיים זו השנה ה-12, במשך שלושה ימים במלון מג'יק פאלאס באילת וכולל הרצאות שונות, שיחות ופעילויות אשר נוגעות למנהלים.