מרב מיכאלי
מרב מיכאליצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יושבת ראש מפלגת העבודה ושרת התחבורה לשעבר חברת הכנסת מרב מיכאלי תוקפת את תקציב התחבורה המתוכנן ליהודה ושומרון.

"בצלאל סמוטריץ' ומירי רגב מובילים את קמפיין 'אזרחים סוג ב'' ובאותו הזמן לוקחים מהקופה הציבורית מאות מיליונים לטובת סלילת כבישים שישמשו בעיקר את המתנחלים - פחות מ-5% מהאוכלוסייה תקבל 25% מהתקציב. הזיה", תקפה מיכאלי.

היא כתבה: "‏אל תטעו, זה בעיקר על חשבון השקעות בכבישים בפריפריה. ‏ככה שלטון הליכוד מנציח את חולשת הפריפריה במשך עשרות שנים".

מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית יהודה ולד הגיב לה: "למרב מיכאלי לא אכפת מהדם של היהודים והערבים שנשפך בתאונות הדרכים בכבישי יהודה ושומרון. כנראה אנשים אחרים. לא נורא שימותו".

יצויין כי מיכאלי הסבירה בעבר כשכיהנה בתפקיד שרת התחבורה מדוע בחרה שלא להשקיעה בקידום מיזמי תחבורה ביהודה ושומרון: "חבל להשקיע במקום שבסופו של דבר הוא לא יהיה חלק ממדינת ישראל הריבונית".

העיתונאי שילה פריד הזכיר לה בתגובה את הציטוט וכתב: "מדהים. התקציבים המוגדלים שמעבירים כעת ליו"ש זה השלמת פערים, בין היתר מתקופתה של מיכאלי בעצמה שהודתה בקולה שלא העבירה כסף לכבישים ביו"ש ואפילו לא ענתה למייל ששלחו ראש המועצות ביו"ש שביקשו פגישה".

ראש מועצת בית אל שי אלון השיב לה בתגובה: "תושבי בית אל ככלל ותושבי יהודה ושומרון ככלל אינם נופלים בדבר מתושבי צפון תל אביב, רמת השרון, נהריה וקריית גת. שיפור התשתיות בכבישי יו"ש שלא טופלו מראשית שנות האלפיים הם לא שאלה של עוד כוס קפה וקרואסון בקפה בזל או סלילת טיילת אופניים נוספת בשכונת צהלה, אלא חד משמעית מדובר בזכות הבסיסית לחיים, בהצלת חיי אדם ומניעת אירועי טרור ורצח כנגד משפחות יהודיות על בסיס יומיומי.

כפי שהגברת מיכאלי יכולה לרדת בבטחה לצרכנייה השכונתית שלה מתחת לבית, כך גם לתושבי יו"ש מגיע לנסוע בבטחה הביתה מבלי להיות מאוימים פן יירצחו. רק לאחרונה היינו עדים לטבח כנגד האחים יניב ויגל הי"ד ששימשו כברווזים במטווח לאחר שנאלצו לעמוד בפקק מוות בחווארה. לתושבי יהודה ושומרון מגיע לנסוע בבוקר למקום העבודה ללא חשש מדי ערב אם יחזרו או לא".

היום פורסם כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושרת התחבורה מירי רגב הכניסו 160 מיליון שקלים לבסיס התקציב לטובת שדרוג תשתיות ביהודה ושומרון.

התקציב הענק נכנס לבסיס התקציב, והמשמעות היא שבכל שנה יוקצה אותו סכום לטובת סלילה ושיפור הכבישים בהתיישבות מעבר לקו הירוק.

לפי הדיווח של כתב "כלכליסט" יובל שדה, יתוקצבו בנוסף הפרויקטים הבאים: יוקם מחלף עיסאוויה ב-156 מיליון שקל, 80 מיליון שקל יוקצו לטובת קידום כביש הטבעת המזרחי בירושלים, חצי מיליארד שקל יוקצו להרחבת הדרך בין צומת אריאל לצומת תפוח, 300 מיליון שקל לטובת כביש חדש בין מגרון לקלנדיה.

150 מיליון שקל יוקצו לטובת כביש באלפי מנשה, 200 מיליון שקל יושקעו בכביש 5066 לטובת עקיפת הכפר פונדוק, כ-2 מיליארד שקל לטובת שדרוג כביש 60 חוצה יהודה ושומרון ו-366 מיליון שקל לטובת הרחבת דרך הגישה ליישוב בית אל.

למעשה, כמעט ארבעה מיליארד שקל יופנו לשדרוג תשתיות ביהודה ושומרון, בנוסף ל-160 מיליון ש''ח שהוכנסו לבסיס תקציב משרד התחבורה. המשמעות היא ש-25.69% מתקציב "מימוש התוכנית האסטרטגית" לכבישים של נתיבי ישראל מוקדש לכבישים ביהודה ושומרון. 3.517 מיליארד שקל מתוך 13.687 מיליארד שקל.

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, בירך ואמר: "ההתיישבות ביהודה ושומרון היא חוד החנית של המדינה, הן בביטחון, הן באיכות בתושבים והן בתרומה למדינה. מאז הסכמי אוסלו הכבישים הללו לא שופרו או טופלו. מדובר בהכרח המציאות. אין כאן מותרות או איכות חיים - זהו צורך בסיסי לתקן את הכבישים שאי אפשר לנסוע בהם כבר שנים רבות. שמח ומברך על השקעתם של שר האוצר סמוטריץ' ושרת התחבורה רגב בחבל ארץ אסטרטגי וחשוב זה. לתושבים ביו"ש מגיע להיות שווים בני שווים וכעת המציאות מתקדמת לשם".