המחאה נגד הרפורמה המשפטית חוזרת לנמל התעופה בן־גוריון, והפעם מדובר בשיא עונת התיירות, ביום שבו אמורים לעבור בנתב"ג כ-90 אלף נוסעים.
בעיתון "ישראל היום" דווח כי על פי נתוני רשות שדות התעופה, היום בין 17:00 לחצות צפויים לעבור בנתב"ג כשליש ממספר הנוסעים היומי, מה שאומר שהמחאה עשויה להשפיע על טיסותיהם של כ־30 אלף נוסעים.
במקביל, המוחים החלו בשיבושים כבר בשעות הבוקר (שני) ומפגינים חסמו את הכניסה לשער המטענים בנמל חיפה.
בדף שפורסם מטעם המפגינים נכתב כי שעת ההגעה המתוכננת לנתב"ג היא 17:30 בערב. כמו כן, המפגינים מתכננים להגיע עם מזוודות שמכילות בין היתר דרכון, חולצות מחאה ודגלים.
בדף ההדרכה הומלץ למפגינים להגיע ברכבת ולרדת בתחנת נתב"ג, או להגיע ברכב לכניסה הראשית בנתב"ג ולנסוע באיטיות בדרך כזאת שלא תסכן את התנועה. עוד נכתב כי ניתן לחנות בחניון ולצאת לטרמינל 3. בנתב"ג מתמודדים עם מחסור בחניות, וייתכן שמספר גדול של כלי רכב בחניונים יקשה על הטסים.
במייל פנימי באחת מקבוצות העובדים בנמל התעופה נכתב כי קיים חשש שקבוצת המחאה תנסה להפגין גם בשטח האווירי בנתב"ג, בעזרת מפגינים שיגיעו עם כרטיסי טיסה. במשטרה נערכו לאפשרות הזאת.
נוסף על כך, ברשות שדות התעופה ביקשו מהחברות השונות הפועלות בטרמינל לאפשר לעובדים להגיע מוקדם יותר בשל המחאה. משטרת ישראל צפויה להציב כ־800 שוטרים בנתב"ג, וכרגע לא ברור אם תמנע גישה של המפגינים לטרמינל.
נוסעים שאמורים לטוס בשעות הערב במקביל למחאה עשויים להתמודד עם עומסים בדרך לנתב"ג, ככל שהמחאה תתפתח.
"במוצאי שבת ראינו עד כמה נמל התעופה הוא מקום עם רגישות מבצעית גבוהה מאוד הנוגעת ישירות לחיי אדם", אמר אמנון כהן, מ"מ מנכ"ל רש"ת. "אם חס וחלילה נמל התעופה היה חסום והכניסה אליו היתה פקוקה, כוחות הביטחון וההצלה לא היו מסוגלים להיכנס במהירות לשדה ולהיערך בהתאם. היינו יכולים להיות באירוע של מאות הרוגים ופצועים. נתב"ג הוא מקום בעל רגישות מבצעית ממדרגה ראשונה. חסימתו, ולא משנה מה הסיבה, עלולה להסתיים בקטסטרופה בינלאומית, לכן אסור לחסום את נתב"ג".
על רקע החשש מחסימת הדרך לנתב"ג, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וצמרת המשטרה נערכו לקראת ההפגנה ביתר שאת. במפגש שהתקיים שבו השתתפו בן גביר, המפכ"ל וצמרת המשטרה, עלו כמה נושאים והדרך לטפל באירועים.
בסיכום ההנחיות של בן גביר למשטרה נכתב: "יש לאשר את חופש הביטוי, לרבות חופש ההפגנה אם המחאה תהיה שקטה. הבעיה היא שלפי המודיעין, כבר עתה ברור שהכוונות הן להפר סדר, להאט את התנועה ולחסום צירים".
בן גביר ביקש לבדוק מהן המשמעויות החוקיות ביחס למי שקורא להאטה בנהיגה, שהיא למעשה "חסימה", ומהן הסנקציות האפשריות. הוא גם ביקש לבחון "אם המידע מתגבש ומבסס תשתית לפעולה מניעתית".
במהלך השיחה אמר המפכ"ל קובי שבתאי: "בשלב זה המחאה צפויה להיות בעצימות גבוהה. החרפה של המאבק". בתגובה, מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון הדגיש כי כוחותיו ערוכים עם 60 רכבי גרר, פרשים וצוותים נוספים.
ראש חטיבת מודיעין, תת־ניצב דרור אסרף, ציין: "המחאות יחלו משעות הבוקר ברחבי הארץ, ועד לאירוע המרכזי בנתב"ג, בשעה 17:30. אתמול מארגני המחאה נערכו לקביעת מתווה סופי. הם מאוד זהירים וממודרים. כוונת המחאה היא לייצר עומס תנועה סביב ובתוך נתב"ג. בכוונת המנהיגים לשלוח שיירה רכובה גם לטרמינל 1, ולמעשה לגרום לסגירת הטרמינלים 1 ו־3. במהלך היום צפויות מחאות ושיירות, ובכלל זה בירושלים, בצפון, במרכז ובחוף".