רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, מספר בראיון לערוץ 7 על תפילת חול המועד שהתקיימה הבוקר (רביעי) בתל אביב לצד החשש ממפגינים שעשויים היו להגיע אך בסופו של דבר החליטו להישאר בבתים.

"זו הייתה תפילה מאוד מרגשת. אנשים רבים כחול על שפת הים. רקדנו בבית הכנסת, רקדנו באלנבי, הקפות עם לולבים, שמחה גדולה מאוד", אומר הרב ומוסיף כי "אי אפשר להסתיר שהיה לנו טיפה חשש שמישהו יבוא עם זמבורה ויפריע, אבל לא באו. כנראה למדו לקח מיום כיפור כשזה בא להם בהפוכה והבינו שזה יותר מזיק מאשר מועיל. עם ישראל הוא עם מאמין ולא יכול לסבול שמפריעים לו לתפילות, ולכן הם לא הגיעו".

על התובנות העולות מאירועי יום כיפור אומר הרב אליהו כי יתכן והמסקנה שלו הפוכה ממה שאחרים חושבים, אך "היא מתחברת לכמות העצומה של האנשים שהיו בסליחות בחודשי אלול ותשרי, לכמות העצומה של האנשים שהיו בהלל שהיה בירושלים ובחברון. עם ישראל מתעורר וגם בתל אביב הוא מתעורר. אנשים שהגיעו לתפילות בדיזינגוף הם לא אנשים שחובשים כיפה ושומרים תרי"ג אבל הם אנשים שמתעוררים ורוצים יותר קרבה לה' יתברך. אלו אנשים שמגיעים לא רק לדיזינגוף, אלא לעוד עשרות מקומות. כנראה ההתעוררות הזו גורמת לאנשים קצת חשש שמא תהיה כאן מדינת איראן, אז אני מרגיע את כולם. אנחנו לא רוצים את איראן אלא מדינה מלאה אהבה, אור, אחווה, שמחה, חסד ונתינה. זה החלום שלנו".

הרב אליהו נשאל אודות אירוע היריקות כלפי נוצרים בעיר העתיקה בירושלים וענה: "זה כל כך הפוך מהיהדות. אנחנו קוראים בהפטרה את חזון זכריה הנביא שאומר שכל הגויים יעלו לירושלים בחג הסוכות. הנביא כותב שעשרה אנשים מהגויים יחזיקו בכנף איש יהודי ואנחנו נלמד אותם וננעים להם פנים ונקבל אותם באהבה. אנחנו מקריבים קרבנות בשבילם כדי שיהיו מאוחדים. אני לא יודע מאיפה היריקות האלה באו. זה לא משלנו. זו לא תורה לא נביאים לא כתובים ולא ש"ס. רבן יוחנן בן זכאי היה מקדים שלום לכל אדם, אפילו לנכרי שבשוק. זה לא שייך אלינו. זה אולי אחד או שניים שקצת נשתבשה דעתם".

מנגד בהתייחס לחשש שמא צעדת ירושלים תנוצל לפעילות המיסיון בירושלים אומר הרב אליהו כי "המיסיון הוא הדבר המעליב ביותר שיכול להיות. הרי הנצרות כשלה בכל מה שהיא אמרה. הם אמרו שהאלוקים הפר את הברית איתנו והנוכחות שלנו כאן מוכיחה שהאלוקים לא הפר את הברית. הוא הבטיח והוא מקיים, אז הם בשם השקר באים לשכנע את עם האמת? זה לא יכול להיות".

הרב ציין כי פעילות מיסיון היא גם מנוגדת לחוק, נגד השכל הישר וגם נגד ההגינות - כלשונו. "אחרי אלפיים שנה הנצרות צריכה לבוא ולבקש סליחה". הרב אליהו מתקשה להאמין שיש נוצרי המבקש להמיר דתם של יהודים, "ואם יש אחד כזה צריך לגרש אותו מהארץ".

בהתייחס לחשש מהצעדות והחיבוק הנוצרי לישראל, אומר הרב אליהו כי ידוע שעבור האוונגליסטים חיזוק ההתיישבות היהודית בארץ היא חלק מהתגשמות חזון הנביאים, "הם רואים בירושלים של היום הוכחה לכך שהאלוקים הוא שמנהל את העולם. אני לא רואה בפעילות שלהם שום דבר מיסיונרי, ואם יש משהו מיסיונרי צריך לגרש אותו".

לקראת חידוש מושב הכנסת הקרוב מביע הרב אליהו תקווה לשיח אחר, שיח שמכיל מחלוקות כפי שהיה לאורך ההיסטוריה היהודית.

הרב מזכיר בדבריו את שנאת החינם שהחריבה את בית המקדש הראשון והשני וכעת "אנחנו רוצים שהיא לא תחריב את הבית השלישי. אנחנו צריכים לנהל ויכוחים מתוך אהבה ואחווה ולא מתוך סרבנות ושריפת אסמים".