
כפי שכתבת לא דיברת עם צבי סוכות מעולם, זה כמובן לא מנע ממך לכנות אותו הבוקר בראיון: "ארס עמוק שחדר לציונות הדתית", ולהתגאות בכך שברחת מ"סוכת האחדות" של חברתי מיכל וולדיגר ברגע שראית אותו נכנס ומתיישב בה.
לא רק שאתה לא מוכן לנהל דיון על המחלוקות, אתה נזהר לא להיראות חלילה יחד עם 100 איש שבתוכם גם הוא נמצא. לא רק נזהר אתה גם טורח לפרסם שאתה לא מוכן כדי שכולם ידעו טהרנות מהי.
אז בוא נניח לרגע בצד את העניין האישי, זה באמת לא מעניין לטעמי למרות שבין אדם לחברו זה המינימום. נדבר לרגע על הערכים אותם אתה מתיימר לייצג.
אתה מרבה לצטט את הרב עמיטל שהסכים לוותר על שטחי יהודה ושומרון "למען השלום". ואומר שדעתך כדעתו.
הרב בני, עבור שלום עם חמאס תהיה מוכן לוותר על ערש ההיסטוריה וקדושת ארץ ישראל, אבל מ"סוכת שלום" של הציונות הדתית תברח בהפגנתיות כי נכנס מי שבעבר היה מנכ"ל מפלגה שאתה לא אוהב?
לא רק על ארץ ישראל הסכמת לוותר למען השלום, ערב תשעה באב האחרון קראת לנבחרי הציבור בכנסת "לנטוש את האמת למען השלום".
קראת להם לנטוש את הבטחות הבחירות שלנו כדי לרצות את האופוזיציה בישראל.
אז לנטוש את האמת למען השלום כן אבל להישאר בסוכה לא? "שלום" לא כולל את מצביעי הציונות הדתית ועוצמה יהודית?
ואם כבר פוליטיקה, לפני שנתיים וקצת כתבת מכתב חיזוק לבנט, פוליטיקאי אחר שנטש את הבטחות הבחירות שלו: "השותפים הטבעיים שלך הם חבריך לגרעין היסודי של התנועה הציונית - מר"צ, עבודה, יש עתיד..."
תמר זנדברג ומוסי רז שמשטתחים על קבר ערפאת הם שותפים טבעיים אבל להבדיל עם אנשים כמו צבי סוכות אסור אפילו לשבת באותה הסוכה?
לפני שניה נפגשת עם שקמה ברסלר שכנתה נציגים של חצי עם "נאצים" ותמכה במפוצצי התפילות ביום כיפור, כינית אותה גם "בת ברית לחתירה לבניין מדינה יהודית ודמוקרטית".
שקמה בת ברית חשובה ועם אנשי מפלגה שקבלה 14 מנדטים אסור להיות לרגע באותה סוכה?
אתה יודע כמובן שהיהדות לאורך הדורות נבנתה מהיכולת לנהל מחלוקות בצורה מכובדת ובוודאי גם מכיר את דבריו של בעל ערוך השולחן בהקדמה לחושן משפט: "התורה כולה נקראת שירה, ותפארת השיר היא כשהקולות משונים זה מזה, וזהו עיקר הנעימות".
ברור לך גם שלהעצים את תחושות הקיטוב בחברה הישראלית עד כדי החרמה פומבית של ישיבה ביחד באותה הסוכה זו הסכנה הכי גדולה מדינת ישראל של היום ויעידו ניסיונותיה של איראן לפלג ולסכסך.
דווקא בגלל שאתה יודע את כל זה וברור לך שלהחרים 14 מנדטים זה לא ליברלי ובטח לא יהודי התחושה היא שאתה מנסה לבנות מחנה "נטורי קרתא" חדש במגזר.
בדיוק כמו הקנאים הקיצוניים ביותר במאה שערים אתה מסמן גבולות גזרה צרים במיוחד ומתייחס לכל שאר המחנה כאויב מר ולא לגיטימי.
הצד השווה ביניכם הוא החרדה הקיומית מעצם קיומו של הוויכוח הפנימי.
הם מסוגלים לבקר אצל גדולי האויבים של עם ישראל ולהשפיל חייל צה"ל שיעבור ברחוב.
אתה להבדיל מסוגל לדבר באחווה עם גדולי האנשים שנלחמים מבכל מה שקדוש ביהדות ולהתנכר בצורה חריפה לאחים ולשכנים שלך.
הרב בני, הגיע הזמן להפסיק לפלג, להפסיק להחרים ובעיקר להפסיק לפחד ממי שקצת שונה ממך.