סגן נ', מפעיל כטמ"מ בטייסת 210, מספר על החזרה המהירה שלו ארצה מהמזרח אל המשימות שהוטלו על הטייסת שלו, ומרחיב על פעילות טייסות הכטמ"מ והפעילות הענפה שלהם, שמסייעת ומצילה את חיי החיילים על הקרקע.
"בשבעה באוקטובר הייתי שבוע כבר בוויאטנם, מעין חופש שתכננתי ככה להפוגה קלה מהצבא. קמתי בבוקר ואני רואה שמתחילים קצת שיגורים והמחשבה הראשונה שעוברת לי בראש זה 'איזה באסה שעוד סבב הולך להרוס לי את הטיול", פותח סגן נ' ומתאר איך המלחמה תפסה אותו בטיולו במזרח.
"עוד לפני שבכלל דיברו איתי אני סוגר כרטיס טיסה לבנגקוק, רץ לדלפקים של אל-על ומסדר לעצמי טיסה, מה שהיה פנוי כי היו שם המון חבר'ה שרצו לחזור, אבל בגדול משפחות שמוותרות על הכרטיסים שלהם בשביל שחיילים יוכלו לחזור. נחתתי בארץ ואני מבין שיש פה אירוע כבר יותר גדול. ההורים שלי פוגשים אותי בנתב"ג כבר עם הסרבל והנעליים, אני נוסע ישירות לתל נוף ומאז אני פה ברצף".
סגן נ' ממשיך ומסביר על יכולותיה של המערכת עליה הוא אמון, ואומר: "כמו שאתה יכול לראות, המטוס הזה זו הפלטפורמה הכי גדולה שיש לצה"ל. מוטת כנף של קרוב ל-30 מטר, פלטפורמה ענקית שיש לה כל מיני יכולות, על חלקם אי אפשר לפרט. העבודה שלנו זה להיות באוויר, לסרוק ואם מזהים איזה איום חותרים למגע ומוצאים את הדרך לתקוף אותו. היו לנו כמה סגירות מעגלים יפות על מחבלים שהתקרבו לכוחות ואנחנו יודעים לעצור את האירועים האלו לפני שהם קורים".
בהמשך מסביר סגן נ' על שיתוף הפעולה עם הכוחות שעל הקרקע: "אנחנו מדברים איתם בקשר שלהם, מדווחים להם כשהם שומעים איום, הם יודעים או להתגונן מפניו או שאנחנו מוצאים את הדרך לסגור בשבילם מעגל. חיל האוויר מתעסק לילות וימים בסיפור הזה של הגנה, ובינתיים אנחנו עושים את זה בצורה טובה. אני אגיד ששום דבר לא מתועדף מעל כוחות שלנו והחיים שלהם. אנחנו קודם כל מאבטחים אותם, ומשם מתעסקים כדי לראות שלא תוקפים בלתי מעורבים. כל מערך הכטמ"מ עוסק בזה".
"להטיס פלטפורמה יקרה, כבדה שעולה הרבה למדינת ישראל זו כבר אחריות גדולה", מסביר סגן נ'. "מרגישים את האחריות הזו ואנחנו מודעים אליה. אנחנו חולשים על כל תחום שיעזור לכוחות הקרקע לעשות את העבודה שלהם. בשביל זה אנחנו עולים לאוויר ומטיסים".
לסיום מתייחס סגן נ' להכנות הרבות הנדרשות לקראת כל טיסה ובמהלכה, ואומר: "כדי להכין מפלצת כזו לטיסה אתה חייב צוות קרקע חזק, יש לנו גף טכני חזק בטייסת וזה קריטי, לפעמים מציל חיים. ההפעלה עצמה מהקרון מתבצעת על ידי שני אנשי צוות, לכל מטוס יש מפקד משימה ומפעיל. המפקד אחראי על המשימה עצמה, והמפעיל אחראי על כל תפעול המערכות הנלוות. ממש צוות טיסה לכל דבר ועניין, פשוט מהקרקע".

