
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפוי לשבור שיא היסטורי של תקציב לקמפיין לנשיאות ברקע הסקרים הצמודים בינו לבין דונלד טראמפ.
התקציב, בסך 250 מיליון דולרים, יוקדש בעיקר לפרסום בטלוויזיה ובדיגיטל.
על פי הדיווח בניו יורק טיימס, התקציב יחולק וממנו יוקדשו 140 מיליון דולרים לטלוויזיה ו-110 מיליון דולרים לפלטפורמות דיגיטליות.
התחלת הפרסום שכאמור שובר שיאים, צפוי להיות אחרי הפריימריז, לקראת חודש אוגוסט, כשלושה חודשים לפני הבחירות עצמן.
עיקר הכספים יגיעו למדינות מתנדנדות כשעדיין לא ברור אם יתמכו בביידן או בטראמפ. המדינות העיקריות יהיו אריזונה, ג'רוג'יה, מישיגן, נבדה, צפון קרוליינה, פנסילבניה וויסקונסין.
כ-35 מיליון דולרים יוקדשו לפרסום ביוטיוב לצד השקעה ברשתות סטרימינג נוספות.
בסקר שפורסם בחודש שעבר עולה כי טראמפ מוביל במדינות המתנדנדות.
במדינת ג'ורג'יה, מוביל טראמפ ב-6 אחוזים כשביידן זוכה ב-43 אחוזים לעומת 49 אחוזים לטראמפ.
במדינות פנסילבניה, הפער בין שני המנהיגים האמריקנים הוא הקטן ביותר, כשטראמפ מוביל על ביידן ב-2 אחוזים - 46 אחוזים לטראמפ, 44 אחוזים לביידן.
במישיגן ואריזונה, טראמפ מוביל ב-4 אחוזים, כשטראמפ זוכה ב-46 אחוזים וביידן ב-42 אחוזים. גם במדינת ויסקונסין מוביל טראמפ בפער של 4 אחוזים, כשטראמפ זוכה ב-45 אחוזים וביידן ב-41 אחוזים.
במדינת נבדה מוביל טראמפ ב-3 אחוזים, כשביידן זוכה ב-44 אחוזים וטראמפ ב-47 אחוזים.
הפער הגדול ביותר הוא במדינת צפון קרוליינה, שם טראמפ מוביל ב-9 אחוזים כשהוא זוכה ב-49 אחוזים לעומת 40 אחוזים בלבד לביידן.
