הפרשן אבישי בן חיים מביע צער על הראיון שהעניק לתוכנית "פגישה" בכאן 11 שבו חש שלא הצליח להביא לכדי ביטוי את תחושת האחדות בעם.
"עשיתי טעות חמורה שהסכמתי להתראיין לתוכנית של רוני קובן. באתי לדבר נגד קיטוב ובעד אחדות ופיוס ומתינות ועל הבשורה המתוקה. צילמנו שעתיים וחצי ריאיון נפלא שהסביר את בשורת המתינות והאחדות והפיוס, רחוק מאד ממה שכנראה יצא", כתב בן חיים בחשבון ה-X שלו.
הוא הוסיף כי "במקום להוריד קיטוב ומחלוקת בעם ולקדם פיוס לאומי – הטיזרים כבר מוסיפים קיטוב בעם. הרי בשביל לא להוסיף קיטוב בעם לקחתי על עצמי לשתוק כמעט שנה. בשביל להוריד מעט את הקיטוב בעם התראיינתי. יצא כנראה הפוך. ממש מצטער על זה".
הוא פרסום גם הסבר על ההגדרות של ישראל הראשונה והשנייה בתרשים בעקבות ניסיון שהיה בתוכנית לבקש ממנו לסווג קובעי מדיניות בישראל על פי החלוקה שקבע.
"מתנצל שהחזרתי את הדיון הזה בעת הזו. זה לא מתאים לדון בכך בעת המלחמה הזו וסותר את כותרת הבשורה המתוקה. קיוויתי שאצליח להסביר את זה בריאיון, שאנחנו רק רוצים אחדות ופיוס. כבר מהפרומואים יצא לי הפוך. ממש הפוך ממה שאני מלמד, ממש הרס הבשורה המתוקה שמטרתה אחדות בין ישראל הראשונה לשנייה, בשורת סובלנות, מסמוס המתחים, וסינתיזה רעיונית ונפשית. אהבת ישראל המאוחדת. טעיתי. מתנצל. יחד ננצח ואחר כך נתפייס", סיכם בן חיים.
בחודש יולי התראיין בן חיים לערוץ 7 ועסק בין היתר בהגדרה האישית שלו כ'ביביסט מזרחי' שמתארת את היחסים בין ישראל הראשונה והשנייה.
"אני חושב שנתניהו הוא כלי של ישראל השנייה. יותר ממה שהשתמש נתניהו בישראל השנייה, השתמשה ישראל השנייה בנתניהו", אמר אז. "שים לב מה קורה לנתניהו בשפה שלו ובדברים שהוא מביא לתוך השיח הציבורי. איך ישראל השנייה בחוכמתה ובהצבעה שלה, גורמת לדמות היוקרתית הזאת, להביא לתוך השפה את הברוך השם, את הבעזרת ה', את הכיפה על הראש, לעשות מי שברך לחיילי צה"ל, לכבד את המסורת. מה שקראו פעם צ'חצ'חים היום קוראים ביביסטים. הביביזם שכל כך מגנים מורכב מתנועה מזרחית יפה, מסורתית בבסיס שלה ובאלקטורט הגדול שלה, מתונה וסבלנית, שהכותרת שלה היא העדפה של הזהות והאינטרס הלאומי והיהודי על פני האינטרס הדתי והמעמדי".
לדעתו, הציבור שתומך בנתניהו, לא מסוגל להבין את רדיפתו מסיבות שונות לגמרי ממה שחושבים במה שמוגדר 'ישראל הראשונה'. "הציבור הזה שתומך בנתניהו, זה ציבור שמודר מכל מקום, שאין לו ייצוג בשום מקום. אין לו ייצוג בצמרת מערכת המשפט, אין לו ייצוג באקדמיה, אין לו ייצוג בתקשורת ההגמונית, הייצוג היחיד שלו הוא הפתק בקלפי. בפתק הזה בקלפי הבחירה היא לא דתית אלא לאומית".
"הם אומרים, אנחנו מצביעים לנתניהו, כי הוא נתפס אצלנו כהכי טוב לעם היהודי. הוא השותפות היחידה שיש לישראל השנייה בחיים הציבוריים. מי שאומר שייקחו אותו, רוצה להשאיר את הציבור הזה, בלי כלום. זה בעיני עוול מוסרי ברמה מחרידה", הוא מדגיש.