הרב ד"ר אליהו רחמים זייני התייחס בפודקאסט לסוגיית העלייה להר הבית, וציין כי לדעתו הדבר מותר.
"העלייה להר הבית נאסרה בעשרות השנים האחרונות על ידי חכמים, גדולים ופחות גדולים, מסיבות שונות ומגוונות, אך ללא כל בסיס הלכתי. ברקע עמדה דאגה אמיתית שאין להתעלם ממנה וכל שכן לזלזל בה: החשש שמא רבים יכנסו אליו ללא עמידה בדרישות שההלכה מחייבת כדי להרשות לנו להיכנס, והחומרה של מי שנכנס למקום קדוש ללא קדושה", אמר הרב זייני.
לדבריו, "מבחינה הלכתית מותר לעלות להר הבית, אבל תוך שמירה על התנאים הדרושים: עם הטהרה, עם הטבילה וכד'. אסור להתעלם מכך שאם ייאמר על ידי תלמידי חכמים באופן בלתי מסויג שניתן לעלות להר הבית, המונים ייכנסו לשם ללא הזהירות הנדרשת.
מתוך געגועים עמוקים של הנשמה היהודית ומתוך רצון להתקרב לקודש, הם ירצו לעלות וינהרו מבלי לברר ומבלי לדעת מה חיוני לעשות כדי שהדבר יהיה כדין וכהלכה. מחשש כזה אסור להתעלם. הדגשתי את הצבור הספרדי, כי כרב ספרדי, אני מודע להתלהבות שהיתר גורף יביא אותם להיכשל בהלכה. לא יהיה הדבר מתוך זלזול, אלא להיפך - מתוך התלהבות יתירה".
הרב זייני מתייחס גם לציבור האשכנזי. "שונה הוא הדבר בציבור האשכנזי, שיש לחלקו לשתי קבוצות. האחת, הציבור החילוני שלא אכפת לו מדרישות ההלכה ולעיתים אפילו מהקב"ה. ושנייה, הדתיים שבתוכם, הרגילים לעמוד בקלות בדרישות ההלכה. אין צריך להדגיש שבעולם האשכנזי-האירופי, כמו בכלל התרבות המערבית הגישות הרוחניות הן די 'בינריות', קרי, שאו האדם מאוד דתי ואז אתה מקפיד על הכול, או הוא התרחקת מזהותו היהודית ואז הוא הופך בקלות לעוין לזהותו זו. די לראות את המתרחש בעולם האקדמי בארץ בעת האחרונה במיוחד. אמנם ב"ה בארץ מתחילים הדברים להשתנות ותופעות מסורתיות ממוצעות מתרבות גם בחלק זה מעמנו. דברתי בעיקר על פי ההתפלגות החברתית של העבר".
"לפני מספר שנים העברתי שיעור ארוך ומנומק על ההיתר הברור לעלות להר הבית - ללא כל ספק ועפ"י כל מקורות רבותינו מכמעט כל הדורות – כמובן בצמוד לדרישות ההלכה, וציינתי גם שהרמב"ם פסק שאין לעלות שם אלא לצורך 'מצוה', אבל מצווה כזו מתייצבת לנגד עינינו, והיא להראות את בעלותנו על המקום הקדוש הזה. לכן, שמח אני גם כן שיש חכמים האוסרים עלייה מפחד הכישלון שצוין לעיל, כך יעלו רק אנשים בעלי יראת שמים הנצמדים להלכה לאחר קבלת הנחיות ראויות, ויעלו אז לשם מצוה, עד שתבוא בע"ה בקרוב העת בה ידעו כל בני עמנו לנהוג בקדושה ובטהרה ונראה אז מקום הדרנו ותפארתנו במלא קדושתו", סיכם.