כל כך הרבה...
שאולי בכלל לא יעזור לכתוב מה.
אבל לא סתם אומרים שגבר לא שלם בלי אישה. בלי בית.
אולי אני יישב בהמשך לכתוב לך רשימה קצרה.
אבל לבינתיים רק שתהיי רגועה.- המון!!
לא סתם אנחנו חצי...
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
עין טובה. המתכון לחיים מאושרים
כנסו לכרטיס אישי שלי ותראו את המבחר שלי מהפורום
הנה קישור: https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/55/ART1/902/410.html
מצד שני אתה רואה שיש כאלה שחושבים שהחילוק הזה נכון.
לכן בד"כ בנות מתחילות לחשוב על חתונה בגיל יותר מוקדם מבנים,
וגם יש הרבה יותר פריקות של בנות בפורום..
אמנם כתבת את זה ברצינות, וצדקת, אגב,
אבל משהו בכנות שלך..
-רחמנא לבא בעי-
לא מדבר בעניינים אישיים בפרטי
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
הבעל.
והריקותי לכם ברכה עד בלי די
לגברים יש צורך לתת, והם נותנים לנשותיהן...
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
.
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
"לב רגש נתן ד' לנשים, הנה מרגישות יפה את הדברים בטעם, בנועם ויופי, בזה בינה יתירה נתן הקב"ה באשה יותר מבאיש." (עין איה)
לנו הנשים יש צורך להיות נאהבות, אהובות ע"י מישהו שאנחנו מעריכות ותופסות ממנו.
זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת
"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"
בוריך, שוליית הרוצח
בָּת יִשֹרָאֶל, יוֹפְייֶך נִמְדָד בֶּתָעָשִׂי מָה שֶׁבָּא לָּך????
-------------⭐-------------
זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת
"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"
בוריך, שוליית הרוצח
בָּת יִשֹרָאֶל, יוֹפְייֶך נִמְדָד בֶּתָעָשִׂי מָה שֶׁבָּא לָּך????
-------------⭐-------------
זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת
"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"
בוריך, שוליית הרוצח
בקיצור, שני הצדדים ממש צריכים את הצד השני וזה מה שמדהים
עין טובה. המתכון לחיים מאושרים
כנסו לכרטיס אישי שלי ותראו את המבחר שלי מהפורום
גבר הרבה פעמים "משחק אותה גבר" ;) אבל בפועל אנחנו ממש צריכים את החצי השלם וזה בעצם היופי בנישואין, ההשלמה והאחדות...
אישה מעצם היותה אישה המביאה נשמות לעולם, החיבור הרוחני שלה גבוה יותר משל גבר.
אישה יכולה לגדל עשרה ילדים, וגבר לבד עם ילד או שניים כבר אובד עצות.
בקיצור, לדעתי אישה בהחלט עצמאית יותר מגבר ומסתדרת מצויין גם בגפה.
וגם הגברים חסרים משהו.
אולי לא רוחני במובן הזה של יציבות וכבוד אלא יותר חומרי של משהו שצריך לבנות לתחזק לשמור לעשות.
העולם יכול להיות נמשל ליחס בין המושגים זכר ונקבה
למשל
קב"ה וכנסת ישראל - זכר ונקבה
פרחים
תלמיד חכם והתורה נמשלו בחזל לזכר ונקבה
גם בבני אדם היחס הזה המשל הזה בא לידי ביטוי
שהאשה "מקבלת" והאיש "נותן" אז ודאי שהמקבל ירגיש יותר חסר אבל בעומק אפשר לומר שיותר משהעגל רוצה לינור הפרה רוצה להניק
ולכן על הגבר מוטלת חובת החיזור מחד וההתחייבות מאידך.
אף על פי כן מלא דברים חסרים לי שאשה ממלאה: יותר רגש ציורי בחיים, עדינות, בינה להבחין בדברים שאני לא מבחין בהם. אשה שסומכת עליך ומתגעגעת אליך. אהבה, מגע, אחדות.
סיוע בדברים מעשיים שקשה לי לעשות אותם, כמו בישול, נקיון וכדומה.
רוגע, מנוחה ונקיות.
טוב יש עוד מלא דברים. אולי אוסיף בהמשך.
מתעסקת בפרטים, עוצרת לו את הזרימה הבלתי- מבוקרת בחיים. מאמינה בו, בוטחת בו... מכילה אותו ואת התורות שלו ומתוך זה מצמיחה פירות.
שותפה, מכניסה לו רכות לחיים, חום, אהבה, חמלה, ילדים, אוכל...
נראה לי שהיום זה דווקא הפוך.
אישה יכולה להסתדר בלי גבר, גבר לא מסוגל...
כל גבר והדברים המיוחדים שהוא מקבל מאישתו ומעצם הזוגיות.
אצל הרבה זוגות לדוגמא, הגבר נצרך לקבל מהאישה הערכה.
אצל אחרים זה עצם היציאה מעצמם שנצרכת בזוגיות. בלי הזוגיות הם היו נשארים מאוד מרוכזים בעצמם.
אצל אחרים זה הלימוד של רגישות לסביבה ולסובבים.
וכדומה...
ואגב, תהיי בטוחה שאם האישה תצא לכמה ימי נופש, גם הבעל יתגעגע וירגיש חוסר.
אצלנו זה פשוט יותר יומיומי - ובעיני זה פשוט ההתממשות של העונש שקיבלנו בגן עדן ("ואל אישך תשוקתך...")
אפשר גם ללמוד מזה בדייטים, אם יש לך תשוקה למישהו (לא משיכה, תשוקה), תדעי שיש בו משהו... (כאחת שנפגשה די והותר, יכולה לומר לך שתשוקה אמיתית היתה לי רק לאיש שלי... אולי זאת לא רק אני).
הקללה נמצאת ב"והוא ימשול בך"...
שהוא אקטיבי והיא פסיבית יחסית.
והאיש שלי אומר שבפועל זה בכלל "ואל אישתך תשוקתך"...
(כי זה שיש תשוקה לאיש שלך זה דווקא ברכה בעיניי... עדיף מאישה שצריכה להיות עם גבר שאין לה תשוקה כלפיו. כמו שיש במקומות מסויימים, ועדיף בכלל שתהיה תשוקה בחיים ולא סתם...).
יש כל מיני מדרשים, אני לא בהכרח מזדהה עם כולם... וזה בסדר בעיניי.
מה זה ע.י.?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
אם אתה לא בטוח אז איך אתה מדבר על הנושא הזה?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
יש כל מיני דעות בחז"ל, גם הם עצמם לא היו מסכימים עם כל הדעות, ואם אני מזדהה עם דעה אחת יותר ואחת פחות, אני חושבת שזה לגמרי הגיוני.
המדרשים תמיד נכונים, רק שהם לא תמיד רלוונטים לכל דור באותה המידה.
בכל מצב, לא שאלתי אותך אם זה בסדר. כי יש לי על מי לסמוך.
ולא ביטלתי אף מדרש.
כל עוד לא דיברנו על מדרש לגופו, לא דנו על אף מדרש.
תביא מדרש, ננתח אותו ונראה אם אי אפשר להבין את הדברים כפי שהבנתי.
בכל מצב, אני לא מבטלת את דעתי אל מול המדרשים, כי אני חושבת שלכולנו יש זכות לעסוק בתורה שבעל פה. (כל שכן כשלא ביטלתי אף הלכה בגלל זה... מותר לי להבין את זה איך שאני רוצה).
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
אין לתפיסה הזו שום מקור ביהדות.
גם על ראשונים אפשר עקרונית לחלוק. אמנם זה לא מקובל, וצריכה להיות לכך באמת סיבה טובה, אבל אין שום עיקר אמונה כזה, וכבר מצאנו אחרונים שחלקו על כל הראשונים, כמו הגר"א.
קל וחומר על אחרונים.
המחוייבות היחידה שלנו, מבחינה הלכתית, היא לתלמוד הבבלי, שהוא קיבל תוקף הן מצד מנהג כל ישראל והן מצד היותו מקור אחרון להכרעות הסנהדרין.
בקיצור, אני מציע שאת הביטוי "חלילה וחס" תשמור לדברים שהם באמת מחוץ לתחום. לכל היותר תאמר "לא מקובל לפסוק כנגד האחרונים".
ולא ביטלתי אף דעה. הסברתי את הדעה הזאת לפי ההבנה שלי.
הסברתי אותם. ואני לא בתחרות איתם (כי מי אני בכלל), אבל גם לא מתבטלת בגללם. אני יודעת שמורכב להבין את זה.
אמרתי שזאת קללה, והסברתי מה הקללה בזה...
חוץ מזה שלא דיברתי על המדרש, דיברתי על פשט הכתוב.
הקב"ה קילל והסברתי איפה הקללה.
ובמקום להסכים עם דברי חז"ל באופן שאתה לא מבין אותם, תלמד אותם ותראה איפה אתה רואה את זה במציאות.
לא לומדים תורה כמו תוכי, זה לא בריא לא לך ולא לתורה. תעסוק בה ותחפש את זה במציאות.
כל עוד אנחנו לא מבטלים את דברי חז"ל, מותר לנו לעסוק ולחדש בה. (בתנאי שלא מבטלים דבר הלכה שנגזר מדבריהם ומקיימים את ההלכה בלי קשר להבנות שלנו).
פה: זאת לא קללה - לקראת נישואין וזוגיות
חז"ל מנו תשע קללות, אחת מהן היא 'ואל אישך תשוקתך', את אומרת שזו לא קללה.
לפי פשט הכתוב, זו בוודאי קללה.
אני לא מבין אותם?! בגלל שצורת ההסתכלות שלך על המציאות, לא מסתדרת עם דברי חז"ל, את מעוותת את דבריהם! למה לא להניח שאת טעית, ולא הם?
מסכים מאוד, אבל בוודאי שאסור לסתור את דברי חז"ל!
חזל אמרו שזאת קללה, ואני מבינה שהקללה בזה היא שהתשוקה של הגבר היא לא רק לאישתו, וזו קללה לאישה. כי זה לא סבבה לנו כשאין בזה הדדיות.
אבל בעצם התשוקה, אין קללה בכלל. ו*מותר* לי להבין את זה ככה גם אם חזל אומרים אחרת.
אני מבינה שיש לנו על זה מחלוקת, אבל יש לי על מי לסמוך (בדעה הספציפית הזאת, וביחס לאם מותר לי לחשוב אחרת מוזל).
בקיצור, נראה שלי שמיצינו, כל אחד הסביר את עמדתו ואפשר שנחזור לעיסוקינו.
אם תרצה לדון על מדרש ספציפי, בכיף. אני אוהבת לעסוק בדברי חזל וללמוד אותם מזווית שגברים אוהבים לדון בהם ומזווית שנשים לומדות אותם - בלי להתנצל על זה.
אם את אומרת שלזה חז"ל התכוונו, אני לא אסכים, אבל בוודאי שאת יכולה להבין כך, ויתכן שאת צודקת.
אם את מנסה לפרש את הקללה אחרת מחז"ל (ומהמפרשים), בהצלחה, זה ככל הנראה לא נכון ולא יעבוד.
אבל, אם את באה לסתור את דברי חז"ל, ולומר שזו כלל לא קללה, אלא ברכה, זה כבר זלזול בחז"ל.
מתוך עניין, מה המקור שלך לזה?
בלי להתנצל על זה - מה הכוונה? את רומזת שתפיסתך עדיפה מחז"ל, כיוון שאת אשה? (מזכיר לי כבר רפורמיות)
אחפש בלי נדר.
בלי להתנצל על זה -
הכוונה שנשים לומדות תורה באופן שונה מגברים.
ולא להתנצל זה אומר שאין פה הבנה יותר נכונה של גברים על גבי הנשים, אלא פשוט שונה.
התורה שייכת גם לנו, ויש לנו מה לחדש בה כנשים.
אני לומדת מגברים, וחושבת שיש לנו הרבה מה לתרום לעולם מתוך ההבנה שלנו כנשים ולכן הקב"ה מאפשר את זה בדור הזה.
הלימוד שלנו שונה, הוא בא מבפנים החוצה ולא מבחוץ פנימה כמוכם. (ואפשר לראות את זה כאן בוויכוח שלנו. אתה אומר לי "הלו, דברי חזל זה ככה..." ואני אומרת לך "הלו... למדתי את הפשט, והמציאות שאני רואה זה ככה... בוא נראה איך זה לא סותר את דברי חזל"...
ברור שאתה חושב שאתה צודק, ושאתה עושה את זה מהמקום הכי טוב בעולם.
ולכן אני אומרת, ההבנה שלנו והלימוד שלנו שונה מאוד. וזה עונה גם על התשובה של פותחת השרשור, לכן אתם הגברים צריכים אותנו. העולם צריך אותנו (כמובן לא פחות ולא יותר ממה שהוא צריך את הגברים)
התורה שלנו חשובה לגאולה.
(רפורמיות סותרות את התורה, הן לא מחדשות על גביה, והן גם סותרות את ההלכה).
ושוב, יישר כח על היראת שמיים.
ולא הסברת לי מה זה ע.י.
אפשר?
אני לא מסכים עם התפיסה הזו.
חכמים אסרו על נשים ללמוד תורה, ולא הפריע להם לאבד את התורה הנשית.
דווקא הדוגמה שהבאת הפוכה, את הסתכלת על המציאות (ואיך בדיוק ראית במציאות שזה ברכה?), ואז ניסית להתאים אותה לתורה - זה מבחוץ פנימה.
(לא רפורמיות כאלה, אני מדבר על אלא שיוצאות נגד חז"ל, כיוון שהיו גברים)
ותדייק בדברים שלך. הם לא אסרו על נשים ללמוד תורה.
אסור לעוות את דברי חזל.
תכתוב את מה שהם אמרו (כולנו יודעים שלא דייקת כי הציטוט הזה ידוע לכל)
ואפשר להבין את הדברים שלהם בהרבה מאוד אופנים. יש כאלה שהבינו את זה כמוך... אבל זה לא מה שם אמרו.
אם יש לך שאלות לגבי זה, תברר את זה עם הרב שלך... בהצלחה רבה.
הם בהחלט אסרו על נשים ללמוד, כך הבינו רוב הראשונים והאחרונים, מלבד יחידות סגולה בודדות, שמשום מה בדורנו, כל אחת בטוחה שהיא אחת.
הם אמרו: "ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים" וגם "כל המלמד את בתו תורה כאלו מלמדה תפלות"
בפסיקת הלכה, את מסכימה שלא כל אחד יכול לפרש זאת כראות עיניו, והפוסקים הבינו זאת כאיסור.
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
והדעות הם לא של רבני השוליים, אלא של דמויות רבניות דומיננטיות בציונות הדתית.
(אני אישית לא לומדת גמרא, כי לא רואה בזה צורך. אבל מי שלומדת ולא בכדי להתריס, יש לה על מי לסמוך).
מצד דיעבדי של בניית היראת שמים (הרב ליכטנשטיין).
אם לא נימוק זה, אין היתר לנשים ללמוד תורה, ובוודאי שאסור ללמדן במסגרת.
כל ההיתר (שיש מן הפוסקים הסוברים שכלל אינו היתר) לאשה ללמוד לבד, נובע מההנחה שאשה שלומדת מיוזמתה, יצאה מהרוב, טענה שבימינו כבר אינה נכונה (כי הנשים שלומדות אינן מיעוט, וחלק גדול מהן מוציאות ד"ת להבאי).
אבל כנראה שהקב"ה חפץ בריבוי דעות...
אז בוא נשאיר את זה ככה. אתה תילחם על צידקת עמדתך, וכל אחד ימשיך בדעתו.
והקב"ה חפץ בריבוי דעות.
מחלוקת זה עיניין אחר לגמרי...
הקב"ה רוצה כמה שיותר דעות וכמה שיותר התעסקות בתורה שלו.
כל עוד זה נכנס בתוך ה70 פנים - לא סותר את מידות שהתורה נדרשת בהם.
אתה צריך ללמוד לחלק בין דעות להלכות כי אתה קצת מתבלבל לדעתי...
יום טוב...
(העיקר שמי שלומדת לא על מנת להתריס יש לה על מי לסמוך)...
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ולמה אתה מתכחש לזה שנשים היום מסוגלות ללמוד תורה?
שמע, אני מכבדת אותך כבייניש שלומד תורה. כל הכבוד לך, אבל רבנים גדולים ממך טוענים אחרת ממך. אחרי הרבה יותר שנים של לימוד.
למה קשה לך לקבל דעות שונות משלך? למה אתה לא מכבד את זה שיש דעות שונות בהלכה?
למה אתה לא מכבד את זה שיש הבנות שונות של פשט המקרא?
כדאי לך ללמוד לקבל דעות שונות משלך, זה יעשיר את התורה שאתה לומד... באמת.
איבדת את זה לגמרי...
אל תלכלך על בנות ישראל שרוצות ללמוד מתוך יראת שמיים. והבנו שאתה חושב שזה מזיק, אבל עם כל הכבוד, יש גדולים ממך שחושבים הפוך ממך ותומכים בזה לגמרי.
תכבד אותם כמו שאתה טוען בצדק שצריך לכבד דעת חכמים.
👍
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
בָּת יִשֹרָאֶל, יוֹפְייֶך נִמְדָד בֶּתָעָשִׂי מָה שֶׁבָּא לָּך????
-------------⭐-------------
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
יאללה תעביר...
בָּת יִשֹרָאֶל, יוֹפְייֶך נִמְדָד בֶּתָעָשִׂי מָה שֶׁבָּא לָּך????
-------------⭐-------------
בקיצור גבר, כל הכבוד לך על האכפתיות ועל היראת שמיים. באמת... בלי ציניות.
הסברתי את עצמי כי חשוב לי שאנשים ירשו לעצמם לעסוק בתורה שבעל פה, ולעסוק זה אומר גם להבין את התורה דרך הנפש האישית שלהם ולא רק דרך דברי חזל (שכמובן הם קריטיים ואלוקיים וחשובים מאוד מאוד).
אז אשריך על היראת שמיים.
אם לא היה חשוב לי להסביר שאין פה בעיה, לא הייתי מתווכחת על זה.
פעם לידה הייתה ממש מצערת, היום יש אפידורל. פעם היה צריך לעבוד בשדה עם הידיים, ואז נח המציא את המחרשה, היום כבר הכל נעשה עם מכונות.
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת
"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"
בוריך, שוליית הרוצח
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ההתפתחות בטכנולוגיה, ברפואה ובמדע היא מבורכת, מקדמת ומועילה לעולם. ב"ה! אך זה לא אומר שנהיה קל יותר מבחינת עמל. ה"אקמולים" למינהם הם לא פיתרון מהשורש, הצורך שלנו בהם מעיד על התרחקות מהיכולות הטבעיות שבנו. זה לא שנהיה יותר קל, זה שמצאנו יותר "פלסטרים" ובכך התרחקנו מעצמנו. חסר מימד מסוים של מודעות וטבעיות (שב"ה לאט לאט עולה לשיח בריא). דווקא מהבחינה הזאת, בתוך העולם המהיר, ען הפתרונות המידיים והזמינים - נצרכת דרך של עמל.
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
אלא שהבדלתי בין זה לבין האמירה שבגלל ההתקדמות וההתפתחות יש בהכרח פחות עמל.
הבהרה: נתת את הדוגמא של האפידורל - ובהתאם לזה עניתי כשכוונתי לעמל אישי בגוף ובנפש (למשל: הנהירה לתרופות כתחליף לרפואה הטבעית, כשבכל זאת יש עדיפות ועניין לעבודה עצמית. לא מדברת על מקרים של חוסר ברירה. התרחקנו מהטבעיות)
למה? כי העולם רץ לפתרונות מתקדמים שעושים את החיים של כולנו קלים יותר, וזה דבר מבורך שב"ה אנו זוכים לו בדור הגאולה..
אלא שיחד עם זה נוצרים פתרונות מידיים שאינם נותנים תמיד מענה לשורש, אלא משמשים כמכסה, פלסטר, טיפול בסימפטום במקום בבעיה עצמה.
בכך התרחקנו מהמודעות והטבעיות שיכולה לפתור את הדברים..והדרך לחזור אליהם דורשת עמל גדול עוד יותר מהרגיל.
כי על עבירות נענשים? אז זאת לא אידיאולוגיה, אלא סתם פחד מכאב עתידי..
ומותר להזדהות עם אחד יותר ועם אחד פחות כי לפעמים יש שם סתירות.
(והרבה פעמים אפשר לראות רלוונטיות גדולה יותר בדורות מסויימים כשבדורות אחרים זה פחות בא לידי ביטוי. אפילו לא בדברי חזל אלא בתורה עצמה - כמו "בעצב תלדי בנים" כשיש אפידורל היום...)
ובלי קשר לזה, מותר להבין את התורה באופן שונה ממה שהרגילו אותנו, כל עוד זה לא סותר את ההלכה, וכל עוד זה לא סותר את הדרכים שהתורה נדרשת בהם.
אין שום קשר לפחד מעונשים. אני נשמעת לך כמו אחת שעובדת את ה' מיראת העונש?
לצערי אני צריכה להתחזק בסוג של היראה הזאת, לפעמים זה חשוב.
בכל מצב, למדתי מה מותר לי לעשות ומה אסור לי, ולכן אני לא מפחדת להסביר את דברי חזל לפי ההבנה שלי.
זה על גביהם, זה לא בתחרות מולם. מצחיק אותי אפילו להגיד את זה מרוב שזה הזוי ...
גם ל"הוא ימשול בך" יש צדדים חיוביים - זה פוטר אותך מדאגה לפרנסה למשל,
ו"בזיעת אפך תאכל לחם" מאפשר לאדם לחוש את המתיקות שבהישג וביצירה.
זאת מציאות כי בעצם העונש שקיבלנו בגן עדן הוא שהגדיר את תהיה בנויה המציאות שלנו. זה עוד לא אומר שזאת המציאות האידיאלית.
גם אם נקבל את פירושך שהאמירה מכוונת להגיד שתהיה לך תשוקה רק לאיש אחד (וזה דווקא לא עומד במבחן המציאות לצערנו), היא עדיין מתארת מצב שבו האישה נמצאת באיזו מגבלה נפשית.
הצורך הזה שכל הזמן בעלך יתעניין בך וירצה להיות איתך הוא בסופו של דבר מעיק מבחינה נפשית (עם כל הרומנטיקה שמוצמדת לו...)
אם אני אל טועה, המציאות המתוקנת היא שיהיו שני צדדים של הבריאה שמשלימים אחד את השני ללא כל תלות כפויה אלא מתוך בחירה ורצון חופשי.
אני לגמרי מסכימה עם מה שכתבת בפיסקה האחרונה, אני חושבת שהיום העולם לגמרי בתהליך שם.
הצורך הזה להיות עם הבעל, לדבר איתו, להרגיש נאהבת על ידו, לקבל ממנו מחמאות...
גם לבעל יש צרכים כאלה מאישתו, אבל להרגשתי זה לא באותה עוצמה כמו אצל האישה.
אני מרגישה על עצמי שיש לי את זה באופן לא סביר ולא ראציונאלי. וזמעתי את זה מעוד חברות.
כמובן שהן צריכות לעשות שם עבודה, וזה לא טבעי להן כמו אצל הגבר. אבל בגדול, אני רואה הרבה הבדל בין נשים של "פעם" לנשים של היום וכל שכן של העתיד. (אם עוקבים אחרי המגמה הברורה).
וזה לא שלילי בעיניי...
אני אגלה לך סוד, גם הגבר מרגיש חסר...
לא רק ברוחני, גם בגשמי אנחנו לא שלמים בלי החצי השני.
מה שהאישה נותנת לגבר, זה לגרום לו להרגיש גבר.
ולהסתדר לבד? זה גם האישה יכולה, פשוט יש את תחושת החיסרון לתת ולקבל אהבה..
והחיסרון הזה קיים אצל שני המינים
קטע.
למדנו פעם שגבר נולד לעולם לבד ואישה נולדה לעולם עם גבר, ולכן כל הזמן מחפשת את ההשלמה הזו, ואצל גבר זה מגיע ממקום אחר.
מצד שני גם כתוב שלא טוב היות האדם לבדו- מסתבר שהוא הרגיש חיסרון..
זה נכון גם בדברים רוחניים
כמובן שיש עוד נקודות שמשלמים אחד את השניה כגון שהוא פחות מערב רגש בבחירה של דברים ואצל אשה היא נקשרת לכל פרט אפי' לעצמים דוממים,
אגב, אישתי ז"ל הייתה אומרת שלכן לבעל יש מצווה להתחתן ולאשר אין כי היא תעשה זאת בעצמה ומרגישה שהיא חסרה
אבל גבר חושב שהוא מסוגל לחיות לבד עד שהוא מתחתן ואז מבין איך היה אפשר אחרת
לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!
*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.