ב' בשבט תשע"ט 19:38
ברמה הרוחנית ברור שאנחנו לא אדם שלם בלי השני, אבל לפעמים נדמה לי שגבר פשוט מסתדר בעצמו. לעומת אישה שלרוב ממש מרגישה חסרה
ב' בשבט תשע"ט 19:55

כל כך הרבה...

שאולי בכלל לא יעזור לכתוב מה.

אבל לא סתם אומרים שגבר לא שלם בלי אישה. בלי בית.

אולי אני יישב בהמשך לכתוב לך רשימה קצרה. 

אבל לבינתיים רק שתהיי רגועה.- המון!!

לא סתם אנחנו חצי...

ב' בשבט תשע"ט 20:05

ולמה אתה מגיב לי?

ב' בשבט תשע"ט 23:32
ב' בשבט תשע"ט 20:04
בכל קשר בערך זו השאלה שמסתובבת לי בראש...
ב' בשבט תשע"ט 20:07
גם נפשי, גם פיזי.
יש על זה הרצאות/ספרים של הרב זמיר כהן, הרב אבנר קוואס,הרב שמחה כהן...
ולא ניראלי שאפשר לכתוב את הכל בתגובה אחת.

בָּת יִשֹרָאֶל, יוֹפְייֶך נִמְדָד בֶּתָעָשִׂי מָה שֶׁבָּא לָּך????

 

-------------⭐-------------

 

 

ב' בשבט תשע"ט 20:53
לפי מה ששמעתי אישה מרגישה חסרה וגבר מרגיש את הצורך למלא...
מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ג' בשבט תשע"ט 12:06
ב' בשבט תשע"ט 20:55

עין טובה. המתכון לחיים מאושרים חושף שינייםחושף שינייםחושף שיניים

 

 

כנסו לכרטיס אישי שלי ותראו את המבחר שלי מהפורום

ב' בשבט תשע"ט 20:55
הרב גינזבורג אומר שהאופי של הגבר שהוא מרגיש שלם, והאופי של האישה שהיא מרגישה חסרה. אבל השלמות האמיתית באה דוקא משילוב של השלמות והחסרון (מעין 'נתאוה הקב"ה לעשות לו דירה בתחתונים').
הנה קישור: https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/55/ART1/902/410.html
ב' בשבט תשע"ט 21:01
אבל מספיק לקרוא פריקות כאן כדי להבין שהרבה גברים ממש לא מרגישים שלמים...
ב' בשבט תשע"ט 21:23
שהרבה גברים לא מרגישים שלמים...
מצד שני אתה רואה שיש כאלה שחושבים שהחילוק הזה נכון.
ג' בשבט תשע"ט 00:04
זה נכון שיש מוטציות בשני הצדדים.
ג' בשבט תשע"ט 09:18
ג' בשבט תשע"ט 13:38

לכן בד"כ בנות מתחילות לחשוב על חתונה בגיל יותר מוקדם מבנים,

וגם יש הרבה יותר פריקות של בנות בפורום..

י"ד בשבט תשע"ט 23:34


-רחמנא לבא בעי-

 

לא מדבר בעניינים אישיים בפרטי 

י"ד בשבט תשע"ט 23:36

אמנם כתבת את זה ברצינות, וצדקת, אגב,
אבל משהו בכנות שלך..

-רחמנא לבא בעי-

 

לא מדבר בעניינים אישיים בפרטי 

ט"ו בשבט תשע"ט 20:30

אבל בפועל, הבחורים מרגישים חסרים (ומן הסתם לכן הם רוצים להתחתן..). אז איך זה מסתדר?

והריקותי לכם ברכה עד בלי דירמקול

ט"ו בשבט תשע"ט 20:32


מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ט"ו בשבט תשע"ט 20:35

הבעל.

והריקותי לכם ברכה עד בלי דירמקול

ט"ו בשבט תשע"ט 20:38

לגברים יש צורך לתת, והם נותנים לנשותיהן...

מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ט"ו בשבט תשע"ט 20:38

.

מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ב' בשבט תשע"ט 21:34
המפגש של האישה עם הדברים הוא יותר חזק ועמוק.
הגבר לומד והדברים יכולים לעבור לידו. האישה מורידה אותם יותר ליום יום. יש לא מעט ספורים על גברים שנתנו דברי תורה יפים בבית, וברגעי משבר מי שבאמת הצליח להרים את האווירה זאת האישה שספגה את הדברים בצורה חזקה יותר.
ב' בשבט תשע"ט 22:37
ב' בשבט תשע"ט 21:36


ב' בשבט תשע"ט 22:48

"לב רגש נתן ד' לנשים, הנה מרגישות יפה את הדברים בטעם, בנועם ויופי, בזה בינה יתירה נתן הקב"ה באשה יותר מבאיש." (עין איה)

ב' בשבט תשע"ט 22:59
ב' בשבט תשע"ט 23:20
להרגיש שיש להם אשה. שהם כבשו אותה. שמישהי שלהם. (תקנו אותי אם אני טועה)
לנו הנשים יש צורך להיות נאהבות, אהובות ע"י מישהו שאנחנו מעריכות ותופסות ממנו.
ג' בשבט תשע"ט 08:53
יש צורך להיות נאהבים, אנחנו יצורים חברתיים, לא מדויק שרק לנשים יש צורך להרגיש נאהבות, גם לגברים קיים הצורך הזה. אנחנו פשוט לרוב לא מחצינים רגשות כי זה נתפס בחברה כלא גברי...
ד' בשבט תשע"ט 12:08
ג' בשבט תשע"ט 01:08

זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת

"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"

בוריך, שוליית הרוצח

ג' בשבט תשע"ט 01:20
(למרות שגם אני מסתדרת די טוב בעצמי, בערך)

בָּת יִשֹרָאֶל, יוֹפְייֶך נִמְדָד בֶּתָעָשִׂי מָה שֶׁבָּא לָּך????

 

-------------⭐-------------

 

 

ג' בשבט תשע"ט 01:22
חוץ מזה שאני לא לגמרי מסתדרת, אבל יותר נוח לי ככה (ויש אבא ב"ה, צריכה ללמוד ממנו כמה דברים)

זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת

"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"

בוריך, שוליית הרוצח

ג' בשבט תשע"ט 01:26
מה שכתבתי...

בָּת יִשֹרָאֶל, יוֹפְייֶך נִמְדָד בֶּתָעָשִׂי מָה שֶׁבָּא לָּך????

 

-------------⭐-------------

 

 

ג' בשבט תשע"ט 04:08
בכל מקרה זה נלקח כמחמאה

זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת

"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"

בוריך, שוליית הרוצח

ג' בשבט תשע"ט 08:36
מה גבר נותן לאישה שאין לה בעצמה?

בקיצור, שני הצדדים ממש צריכים את הצד השני וזה מה שמדהים
ג' בשבט תשע"ט 20:53

עין טובה. המתכון לחיים מאושרים חושף שינייםחושף שינייםחושף שיניים

 

 

כנסו לכרטיס אישי שלי ותראו את המבחר שלי מהפורום

ג' בשבט תשע"ט 08:48
אנחנו יצורים מאוד תלותיים, וחייבים עזר כנגדנו...
גבר הרבה פעמים "משחק אותה גבר" ;) אבל בפועל אנחנו ממש צריכים את החצי השלם וזה בעצם היופי בנישואין, ההשלמה והאחדות...
ג' בשבט תשע"ט 08:56
להשלמה הרוחנית של הגבר הוא זקוק למושא השפעה.

גבר שלא משפיע דומה לצינור סתום מלא ברפש.
כל קנייניו הרוחניים, הגשמיים והנפשיים של הגבר מטרתם אחת להשפיע על בני ביתו בנחת וברוך.

מקווה שהצלחתי לענות
ג' בשבט תשע"ט 09:19
זו הסיבה כנראה שגבר מחוייב בתפילה ואישה לא.
אישה מעצם היותה אישה המביאה נשמות לעולם, החיבור הרוחני שלה גבוה יותר משל גבר.

אישה יכולה לגדל עשרה ילדים, וגבר לבד עם ילד או שניים כבר אובד עצות.

בקיצור, לדעתי אישה בהחלט עצמאית יותר מגבר ומסתדרת מצויין גם בגפה.
ג' בשבט תשע"ט 09:24

אשה מחוייבת בתפילות דווקא.

האשה לא מביאה נשמות יותר מהגבר.

החיבור הרוחני שלה לא גבוה יותר, הוא ישר יותר. יש הבדל.

ומציאותית, בחברות לא דתיות, לאשה דחוף יותר להתחתן.

ג' בשבט תשע"ט 09:36
אבל בכל העולם יש תא משפחתי כל שהוא של גבר ואישה.

וגם הגברים חסרים משהו.
אולי לא רוחני במובן הזה של יציבות וכבוד אלא יותר חומרי של משהו שצריך לבנות לתחזק לשמור לעשות.

העולם יכול להיות נמשל ליחס בין המושגים זכר ונקבה
למשל
קב"ה וכנסת ישראל - זכר ונקבה
פרחים
תלמיד חכם והתורה נמשלו בחזל לזכר ונקבה

גם בבני אדם היחס הזה המשל הזה בא לידי ביטוי
שהאשה "מקבלת" והאיש "נותן" אז ודאי שהמקבל ירגיש יותר חסר אבל בעומק אפשר לומר שיותר משהעגל רוצה לינור הפרה רוצה להניק
ולכן על הגבר מוטלת חובת החיזור מחד וההתחייבות מאידך.
ג' בשבט תשע"ט 09:59
לבד. אין לי כמעט זמנים שאני מרגיש בדידות או הרגשה של ממש חוסר.

אף על פי כן מלא דברים חסרים לי שאשה ממלאה: יותר רגש ציורי בחיים, עדינות, בינה להבחין בדברים שאני לא מבחין בהם. אשה שסומכת עליך ומתגעגעת אליך. אהבה, מגע, אחדות.
סיוע בדברים מעשיים שקשה לי לעשות אותם, כמו בישול, נקיון וכדומה.
רוגע, מנוחה ונקיות.

טוב יש עוד מלא דברים. אולי אוסיף בהמשך.
ג' בשבט תשע"ט 10:10
ג' בשבט תשע"ט 11:38
היא מאזנת אותו. מוציאה כוחות אל הפועל, מקרקעת...
מתעסקת בפרטים, עוצרת לו את הזרימה הבלתי- מבוקרת בחיים. מאמינה בו, בוטחת בו... מכילה אותו ואת התורות שלו ומתוך זה מצמיחה פירות.
שותפה, מכניסה לו רכות לחיים, חום, אהבה, חמלה, ילדים, אוכל...

נראה לי שהיום זה דווקא הפוך.
אישה יכולה להסתדר בלי גבר, גבר לא מסוגל...
ג' בשבט תשע"ט 12:36
לגבי השורה האחרונה - לא יודע אם זה אכן כך..
י"ד בשבט תשע"ט 23:39

נראה לי אפילו לשורה האחרונה

 

-רחמנא לבא בעי-

 

לא מדבר בעניינים אישיים בפרטי 

ט"ו בשבט תשע"ט 01:25
ג' בשבט תשע"ט 12:02

כל גבר והדברים המיוחדים שהוא מקבל מאישתו ומעצם הזוגיות.

אצל הרבה זוגות לדוגמא, הגבר נצרך לקבל מהאישה הערכה.

אצל אחרים זה עצם היציאה מעצמם שנצרכת בזוגיות. בלי הזוגיות הם היו נשארים מאוד מרוכזים בעצמם.

אצל אחרים זה הלימוד של רגישות לסביבה ולסובבים.

וכדומה...

 

ואגב, תהיי בטוחה שאם האישה תצא לכמה ימי נופש, גם הבעל יתגעגע וירגיש חוסר.

אצלנו זה פשוט יותר יומיומי - ובעיני זה פשוט ההתממשות של העונש שקיבלנו בגן עדן ("ואל אישך תשוקתך...")

ג' בשבט תשע"ט 12:54
זאת מציאות... לאישה בריאה התשוקה שלה היא רק לאיש שלה.

אפשר גם ללמוד מזה בדייטים, אם יש לך תשוקה למישהו (לא משיכה, תשוקה), תדעי שיש בו משהו... (כאחת שנפגשה די והותר, יכולה לומר לך שתשוקה אמיתית היתה לי רק לאיש שלי... אולי זאת לא רק אני).

הקללה נמצאת ב"והוא ימשול בך"...
שהוא אקטיבי והיא פסיבית יחסית.


והאיש שלי אומר שבפועל זה בכלל "ואל אישתך תשוקתך"...
ג' בשבט תשע"ט 12:57

המדרש סופר את זה כקללה.

ג' בשבט תשע"ט 13:01
זה שאצל גבר זה לא בהכרח ככה.

(כי זה שיש תשוקה לאיש שלך זה דווקא ברכה בעיניי... עדיף מאישה שצריכה להיות עם גבר שאין לה תשוקה כלפיו. כמו שיש במקומות מסויימים, ועדיף בכלל שתהיה תשוקה בחיים ולא סתם...).

יש כל מיני מדרשים, אני לא בהכרח מזדהה עם כולם... וזה בסדר בעיניי.

מה זה ע.י.?
ג' בשבט תשע"ט 13:31
אפילו הכותב לא יודע מה זה אומר...
מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ג' בשבט תשע"ט 13:40

את יכולה לא להבין מדרש, אבל את לא יכולה לבטל אותו ולהגיד שאת לא מזדהה עם חלק מהתורה.

ג' בשבט תשע"ט 13:45
מדרש אגדה לא מבינים כפשוטו, קל וחומר על מעשה בראשית.
מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ג' בשבט תשע"ט 13:49

אבל זה לא בסדר לומר 'אני לא מזדהה עם זה'.

אני לא משוכנע שזה תחת ההגדרה של מעשה בראשית.

ג' בשבט תשע"ט 13:57
אין שום בעיה לא להזדהות עם גישות מסוימות בהבנת התורה 70 פנים לתורה וכל אחד חי לפי הדרך שמתאימה לו בתוכה.

אם אתה לא בטוח אז איך אתה מדבר על הנושא הזה?
מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ג' בשבט תשע"ט 13:58

אין בעיה להסתמך על דעה חולקת, בתנאי שיש כזו.

 

כי זה לא נקרא דורשין, זה פשט המילים.

ג' בשבט תשע"ט 14:00
ג' בשבט תשע"ט 14:03

מצד 'אין דורשין במעשה בראשית לשנים', זה לא נחשב מדרש, מה גם שלא נראה לי שזה נכלל במעשה בראשית (ענייני היצירה).

ג' בשבט תשע"ט 14:02
באותה מידה תיקח פשט מילים של אגדות רבב״ח, ידועה דעת הרמב״ם על הכת הזו...
מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ג' בשבט תשע"ט 14:05

עיין במפרשים על המדרש הזה, הם הבינו אותו כפשוטו. ואין בכלל קשר לאגדות רבב"ח, המדרש הזה לא נכתב כדברי אגדה.

ג' בשבט תשע"ט 13:54
וחושבת שיש מדרשים שזה בסדר לא להזדהות איתם.

יש כל מיני דעות בחז"ל, גם הם עצמם לא היו מסכימים עם כל הדעות, ואם אני מזדהה עם דעה אחת יותר ואחת פחות, אני חושבת שזה לגמרי הגיוני.
המדרשים תמיד נכונים, רק שהם לא תמיד רלוונטים לכל דור באותה המידה.

בכל מצב, לא שאלתי אותך אם זה בסדר. כי יש לי על מי לסמוך.

ולא ביטלתי אף מדרש.

כל עוד לא דיברנו על מדרש לגופו, לא דנו על אף מדרש.
תביא מדרש, ננתח אותו ונראה אם אי אפשר להבין את הדברים כפי שהבנתי.

בכל מצב, אני לא מבטלת את דעתי אל מול המדרשים, כי אני חושבת שלכולנו יש זכות לעסוק בתורה שבעל פה. (כל שכן כשלא ביטלתי אף הלכה בגלל זה... מותר לי להבין את זה איך שאני רוצה).
ג' בשבט תשע"ט 13:59

זה שיש מחלוקות, ממש לא אומר שמותר לא לקבל את הדעות המוסכמות ע"י כולם.

ג' בשבט תשע"ט 14:03
מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ג' בשבט תשע"ט 14:04

יש על מי לסמוך במה? במדרש ספציפי זה? או בתפיסה הכללית הזו?

ג' בשבט תשע"ט 15:01
אם יש דעה שהרבה ראשונים פסקו כמותה, והאחרונים כולם הכריעו שלא ככה, ח"ו לפסוק כנגד האחרונים.
ג' בשבט תשע"ט 15:12
אלא גישה אמונית, לא פוסקים שם הלכה.
מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ה' בשבט תשע"ט 10:30

אין לתפיסה הזו שום מקור ביהדות.

גם על ראשונים אפשר עקרונית לחלוק. אמנם זה לא מקובל, וצריכה להיות לכך באמת סיבה טובה, אבל אין שום עיקר אמונה כזה, וכבר מצאנו אחרונים שחלקו על כל הראשונים, כמו הגר"א.

קל וחומר על אחרונים.

המחוייבות היחידה שלנו, מבחינה הלכתית, היא לתלמוד הבבלי, שהוא קיבל תוקף הן מצד מנהג כל ישראל והן מצד היותו מקור אחרון להכרעות הסנהדרין.

בקיצור, אני מציע שאת הביטוי "חלילה וחס" תשמור לדברים שהם באמת מחוץ לתחום.חיוך לכל היותר תאמר "לא מקובל לפסוק כנגד האחרונים".

ג' בשבט תשע"ט 14:05
זאת לא הלכה, זאת דעה ועם דעות אני לא חייבת להזדהות, כל שכן כשהן לא נוגעות בהלכה למעשה. יש לי תואר, ואני יודעת מה מותר לי ומה אסור לי.

ולא ביטלתי אף דעה. הסברתי את הדעה הזאת לפי ההבנה שלי.
ג' בשבט תשע"ט 14:07

זו דעת חז"ל, שהבינו את התורה הרבה יותר טוב ממני וממך. איך את יכולה לעקור את דבריהם ולומר שזו ברכה?!

ג' בשבט תשע"ט 14:11
שעקרתי את דבריהם?

הסברתי אותם. ואני לא בתחרות איתם (כי מי אני בכלל), אבל גם לא מתבטלת בגללם. אני יודעת שמורכב להבין את זה.

אמרתי שזאת קללה, והסברתי מה הקללה בזה...
חוץ מזה שלא דיברתי על המדרש, דיברתי על פשט הכתוב.

הקב"ה קילל והסברתי איפה הקללה.

ובמקום להסכים עם דברי חז"ל באופן שאתה לא מבין אותם, תלמד אותם ותראה איפה אתה רואה את זה במציאות.
לא לומדים תורה כמו תוכי, זה לא בריא לא לך ולא לתורה. תעסוק בה ותחפש את זה במציאות.

כל עוד אנחנו לא מבטלים את דברי חז"ל, מותר לנו לעסוק ולחדש בה. (בתנאי שלא מבטלים דבר הלכה שנגזר מדבריהם ומקיימים את ההלכה בלי קשר להבנות שלנו).
ג' בשבט תשע"ט 14:18

פה: זאת לא קללה - לקראת נישואין וזוגיות

חז"ל מנו תשע קללות, אחת מהן היא 'ואל אישך תשוקתך', את אומרת שזו לא קללה.

 

לפי פשט הכתוב, זו בוודאי קללה.

 

אני לא מבין אותם?! בגלל שצורת ההסתכלות שלך על המציאות, לא מסתדרת עם דברי חז"ל, את מעוותת את דבריהם! למה לא להניח שאת טעית, ולא הם?

 

מסכים מאוד, אבל בוודאי שאסור לסתור את דברי חז"ל!

ג' בשבט תשע"ט 14:22
ג' בשבט תשע"ט 14:23
לא את דברי חזל.

חזל אמרו שזאת קללה, ואני מבינה שהקללה בזה היא שהתשוקה של הגבר היא לא רק לאישתו, וזו קללה לאישה. כי זה לא סבבה לנו כשאין בזה הדדיות.
אבל בעצם התשוקה, אין קללה בכלל. ו*מותר* לי להבין את זה ככה גם אם חזל אומרים אחרת.

אני מבינה שיש לנו על זה מחלוקת, אבל יש לי על מי לסמוך (בדעה הספציפית הזאת, וביחס לאם מותר לי לחשוב אחרת מוזל).
בקיצור, נראה שלי שמיצינו, כל אחד הסביר את עמדתו ואפשר שנחזור לעיסוקינו.

אם תרצה לדון על מדרש ספציפי, בכיף. אני אוהבת לעסוק בדברי חזל וללמוד אותם מזווית שגברים אוהבים לדון בהם ומזווית שנשים לומדות אותם - בלי להתנצל על זה.
ג' בשבט תשע"ט 14:40

אם את אומרת שלזה חז"ל התכוונו, אני לא אסכים, אבל בוודאי שאת יכולה להבין כך, ויתכן שאת צודקת.

אם את מנסה לפרש את הקללה אחרת מחז"ל (ומהמפרשים), בהצלחה, זה ככל הנראה לא נכון ולא יעבוד.

אבל, אם את באה לסתור את דברי חז"ל, ולומר שזו כלל לא קללה, אלא ברכה, זה כבר זלזול בחז"ל.

 

מתוך עניין, מה המקור שלך לזה?

 

בלי להתנצל על זה - מה הכוונה? את רומזת שתפיסתך עדיפה מחז"ל, כיוון שאת אשה? (מזכיר לי כבר רפורמיות)

ג' בשבט תשע"ט 14:59
אחפש לך כי אני לא זוכרת באופן מדוייק, אבל ברור לי שלמדתי את זה ממישהו שאני סומכת עליו.

אחפש בלי נדר.

בלי להתנצל על זה -
הכוונה שנשים לומדות תורה באופן שונה מגברים.
ולא להתנצל זה אומר שאין פה הבנה יותר נכונה של גברים על גבי הנשים, אלא פשוט שונה.
התורה שייכת גם לנו, ויש לנו מה לחדש בה כנשים.
אני לומדת מגברים, וחושבת שיש לנו הרבה מה לתרום לעולם מתוך ההבנה שלנו כנשים ולכן הקב"ה מאפשר את זה בדור הזה.
הלימוד שלנו שונה, הוא בא מבפנים החוצה ולא מבחוץ פנימה כמוכם. (ואפשר לראות את זה כאן בוויכוח שלנו. אתה אומר לי "הלו, דברי חזל זה ככה..." ואני אומרת לך "הלו... למדתי את הפשט, והמציאות שאני רואה זה ככה... בוא נראה איך זה לא סותר את דברי חזל"...
ברור שאתה חושב שאתה צודק, ושאתה עושה את זה מהמקום הכי טוב בעולם.
ולכן אני אומרת, ההבנה שלנו והלימוד שלנו שונה מאוד. וזה עונה גם על התשובה של פותחת השרשור, לכן אתם הגברים צריכים אותנו. העולם צריך אותנו (כמובן לא פחות ולא יותר ממה שהוא צריך את הגברים)
התורה שלנו חשובה לגאולה.

(רפורמיות סותרות את התורה, הן לא מחדשות על גביה, והן גם סותרות את ההלכה).

ושוב, יישר כח על היראת שמיים.

ולא הסברת לי מה זה ע.י.
אפשר?
ג' בשבט תשע"ט 15:10

אני לא מסכים עם התפיסה הזו.

חכמים אסרו על נשים ללמוד תורה, ולא הפריע להם לאבד את התורה הנשית.

 

דווקא הדוגמה שהבאת הפוכה, את הסתכלת על המציאות (ואיך בדיוק ראית במציאות שזה ברכה?), ואז ניסית להתאים אותה לתורה - זה מבחוץ פנימה.

 

(לא רפורמיות כאלה, אני מדבר על אלא שיוצאות נגד חז"ל, כיוון שהיו גברים)

ג' בשבט תשע"ט 15:13
מזל שיש לי על מי לסמוך (גבר ירא שמיים, גדול בישראל) שחושב(ים) שונה ממך.

ותדייק בדברים שלך. הם לא אסרו על נשים ללמוד תורה.
אסור לעוות את דברי חזל.

תכתוב את מה שהם אמרו (כולנו יודעים שלא דייקת כי הציטוט הזה ידוע לכל)
ואפשר להבין את הדברים שלהם בהרבה מאוד אופנים. יש כאלה שהבינו את זה כמוך... אבל זה לא מה שם אמרו.
ג' בשבט תשע"ט 15:14
באמת מיציתי.

אם יש לך שאלות לגבי זה, תברר את זה עם הרב שלך... בהצלחה רבה.
ג' בשבט תשע"ט 15:18

הם בהחלט אסרו על נשים ללמוד, כך הבינו רוב הראשונים והאחרונים, מלבד יחידות סגולה בודדות, שמשום מה בדורנו, כל אחת בטוחה שהיא אחת.

 

הם אמרו: "ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים" וגם "כל המלמד את בתו תורה כאלו מלמדה תפלות"

בפסיקת הלכה, את מסכימה שלא כל אחד יכול לפרש זאת כראות עיניו, והפוסקים הבינו זאת כאיסור.

ג' בשבט תשע"ט 15:21
גם אישה צריכה לדעת הלכה, אמונה, מוסר, תנך
מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ג' בשבט תשע"ט 15:25

בכלל לא ברור מהפוסקים שזה מומלץ.

ומדובר על לימוד עיוני, שבוודאי אסור.

ג' בשבט תשע"ט 15:27
יש דעות היום שאומרות שזה לא תקף לדור שלנו.

והדעות הם לא של רבני השוליים, אלא של דמויות רבניות דומיננטיות בציונות הדתית.

(אני אישית לא לומדת גמרא, כי לא רואה בזה צורך. אבל מי שלומדת ולא בכדי להתריס, יש לה על מי לסמוך).
ג' בשבט תשע"ט 15:32

מצד דיעבדי של בניית היראת שמים (הרב ליכטנשטיין).

אם לא נימוק זה, אין היתר לנשים ללמוד תורה, ובוודאי שאסור ללמדן במסגרת.

כל ההיתר (שיש מן הפוסקים הסוברים שכלל אינו היתר) לאשה ללמוד לבד, נובע מההנחה שאשה שלומדת מיוזמתה, יצאה מהרוב, טענה שבימינו כבר אינה נכונה (כי הנשים שלומדות אינן מיעוט, וחלק גדול מהן מוציאות ד"ת להבאי).

ג' בשבט תשע"ט 15:35
בקיצור, מזל שמותר לנו לחלוק... מזל שגם היום הרבנים חלוקים בינהם. אפשר לראות את זה כבאסה, כי הכי נוח שיש סדר ולכולם יש תלבושת אחידה, וכולם חושבים את אותם דברים.

אבל כנראה שהקב"ה חפץ בריבוי דעות...
אז בוא נשאיר את זה ככה. אתה תילחם על צידקת עמדתך, וכל אחד ימשיך בדעתו.
ג' בשבט תשע"ט 15:38

אז על איזה רב?

הקב"ה לא חפץ בריבוי מחלוקות, בשביל זה יש סנהדרין.

ג' בשבט תשע"ט 15:43
למה אתה מכניס לי מילים לפה?


והקב"ה חפץ בריבוי דעות.
מחלוקת זה עיניין אחר לגמרי...

הקב"ה רוצה כמה שיותר דעות וכמה שיותר התעסקות בתורה שלו.
כל עוד זה נכנס בתוך ה70 פנים - לא סותר את מידות שהתורה נדרשת בהם.

אתה צריך ללמוד לחלק בין דעות להלכות כי אתה קצת מתבלבל לדעתי...
ג' בשבט תשע"ט 15:45

בדיוק, דעה של איזה רב?

 

אבל מדובר על דעות הלכתיות! על האיסור על נשים ללמוד תורה.

ג' בשבט תשע"ט 15:47
מסיבה שלא קשורה לכאן.
ג' בשבט תשע"ט 15:50

אני לא מדבר עם בנות באישי, אם לא פה, אז לא.

ג' בשבט תשע"ט 15:51
אתה כמובן לא צריך "לדבר". אתה יכול לקרוא אם חשוב לך
ג' בשבט תשע"ט 15:53

קראתי, ועניתי פה.

ג' בשבט תשע"ט 15:52

והיום, אנו רואים שזה לא הצליח. ההנחה שהנשים של היום לא יוציא ד"ת להבאי, מוכחת כלא נכונה.

ג' בשבט תשע"ט 15:55
ויש כאלה שחושבים אחרת ממך.

יום טוב...

(העיקר שמי שלומדת לא על מנת להתריס יש לה על מי לסמוך)...
ג' בשבט תשע"ט 15:59

את מוזמנת לקרוא את התגובה של הרב קטן על 'מהלכת בדרכה' ולהווכח בעצמך (או את הספר, אם יש לך).

 

(זהו, שבהנחה שהמציאות היא, שגם אשה שלומדת לא כדי להתריס, עלולה להגיע לזה, כולם מסכימים שאסור)

ג' בשבט תשע"ט 16:02
מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ג' בשבט תשע"ט 16:05

אשרי דורו של רחבעם, שלא הספקו במקדש שלוש פעמים בשנה, ובנו במה בכל מקום שרצו.

ג' בשבט תשע"ט 16:07
מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ג' בשבט תשע"ט 16:09

אל תלמד זכות בצורה שמעודדת לחטוא.

ג' בשבט תשע"ט 16:10
יש רבנים שמתירים, ואם גם שם זה היה לשם שמיים אז זה גם צד זכות.
מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ג' בשבט תשע"ט 16:13

לדבריך, אם יש רב שמתיר, אסור לאסור כי זה מעמיד את עמ"י כחוטאים?

ג' בשבט תשע"ט 16:15
מותר לאסור בתור רב, אבל לא לקטרג, מעולם לא שמעתי על רב אשכנזי שמקטרג על אוכלי קטניות...
מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ג' בשבט תשע"ט 16:17

שם כל האיסור הוא מצד המנהג.

שבט הלוי כתב בחריפות נגד ת"ת לנשים.

ג' בשבט תשע"ט 16:18
הבנות של רש״י למדו תורה?
מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ג' בשבט תשע"ט 16:21

ומנין החוצפה של כל אשה כיום לטעון שהיא אינה כרוב הנשים, ודומה לבנותיו של רש"י?

ג' בשבט תשע"ט 16:29
ומי אמרה על עצמה שהיא הבת של רשי?

ולמה אתה מתכחש לזה שנשים היום מסוגלות ללמוד תורה?

שמע, אני מכבדת אותך כבייניש שלומד תורה. כל הכבוד לך, אבל רבנים גדולים ממך טוענים אחרת ממך. אחרי הרבה יותר שנים של לימוד.
למה קשה לך לקבל דעות שונות משלך? למה אתה לא מכבד את זה שיש דעות שונות בהלכה?
למה אתה לא מכבד את זה שיש הבנות שונות של פשט המקרא?

כדאי לך ללמוד לקבל דעות שונות משלך, זה יעשיר את התורה שאתה לומד... באמת.

איבדת את זה לגמרי...
אל תלכלך על בנות ישראל שרוצות ללמוד מתוך יראת שמיים. והבנו שאתה חושב שזה מזיק, אבל עם כל הכבוד, יש גדולים ממך שחושבים הפוך ממך ותומכים בזה לגמרי.
תכבד אותם כמו שאתה טוען בצדק שצריך לכבד דעת חכמים.
ג' בשבט תשע"ט 16:31

הגיבו לי בצדק, שזה לא המקום.

פתחתי שרשור בנסיו"פ, אענה שם.

ג' בשבט תשע"ט 16:32
שאתה יודע להישאר בדיון בלי לרדת לפסים אישיים. וזה ראוי לציון, כי לא כולם פה יודעים לעשות את זה...
👍
ג' בשבט תשע"ט 16:37

תודה רבה!

עניתי לך בנסיו"פ.

ג' בשבט תשע"ט 16:39
ג' בשבט תשע"ט 19:25
מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ג' בשבט תשע"ט 19:27

זה יותר גאווה והתלהמות על דברי חז"ל.

תענה בנסיו"פ בבקשה.

ג' בשבט תשע"ט 19:47

בָּת יִשֹרָאֶל, יוֹפְייֶך נִמְדָד בֶּתָעָשִׂי מָה שֶׁבָּא לָּך????

 

-------------⭐-------------

 

 

ג' בשבט תשע"ט 20:46
מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ג' בשבט תשע"ט 16:25
ולהכניס אליו בכוונה את ה"אסור לבנות ללמוד תורה/גמרא".
יאללה תעביר...

בָּת יִשֹרָאֶל, יוֹפְייֶך נִמְדָד בֶּתָעָשִׂי מָה שֶׁבָּא לָּך????

 

-------------⭐-------------

 

 

ג' בשבט תשע"ט 16:27

מקבל, תודה.

ג' בשבט תשע"ט 14:27
ברור שיש שם קללה, אבל צריך להבין מה קללה בזה.

בקיצור גבר, כל הכבוד לך על האכפתיות ועל היראת שמיים. באמת... בלי ציניות.

הסברתי את עצמי כי חשוב לי שאנשים ירשו לעצמם לעסוק בתורה שבעל פה, ולעסוק זה אומר גם להבין את התורה דרך הנפש האישית שלהם ולא רק דרך דברי חזל (שכמובן הם קריטיים ואלוקיים וחשובים מאוד מאוד).

אז אשריך על היראת שמיים.
אם לא היה חשוב לי להסביר שאין פה בעיה, לא הייתי מתווכחת על זה.
ג' בשבט תשע"ט 15:19
כידוע ככל שמתקדמים עם השנים אז ההשפעה של הקללה נחלשת,
פעם לידה הייתה ממש מצערת, היום יש אפידורל. פעם היה צריך לעבוד בשדה עם הידיים, ואז נח המציא את המחרשה, היום כבר הכל נעשה עם מכונות.
מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ג' בשבט תשע"ט 15:20

מה הקשר? וכל הקללות, גם אם לא כבעבר, עדיין קיימות.

ג' בשבט תשע"ט 15:23
אחרים רואים אותם בעין טובה...
מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ג' בשבט תשע"ט 15:26
עבר עריכה על ידי צ'יאל בתאריך ג' בשבט תשע"ט 15:46

איזה קללה אתה רואה כברכה? (מלבד הנ"ל, אתה לא יכול להוכיח ממנה)

ג' בשבט תשע"ט 16:04
מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ג' בשבט תשע"ט 16:18

נערך

ג' בשבט תשע"ט 22:03
מה שהיה עונש ונחשב קללה עודנו כזה. אתה מכיר ביסוס לדבריך שככל שהזמן עובר עוצמת הדברים פוחתת?? אומנם כל דור וקשייו, ובכל מקרה זה קושי ביחס לגן עדן. אנשים עדין צריכים להזיע כדי להתפרנס, ולמיטב ידיעתי חקלאי אינו מקצוע מבוקש או קל... ועדין הנשים יולדות בצער, גם אם הן לוקחות אפידורל תאמין לי שיש לרגעים האלו נזק על הגוף (ובעיקר רצפת אגן) לכל החיים!
ג' בשבט תשע"ט 22:15
(ואני לא אומרת את זה על דעת עצמי בלבד)

זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת

"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"

בוריך, שוליית הרוצח

ג' בשבט תשע"ט 22:32
היום 3% מהאוכלוסייה מספקת מזון לכל השאר, ברור שיש התקדמות, בעולם בתהליך של תיקון ותשובה.
מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ג' בשבט תשע"ט 23:12
אבל זה לא בהכרח בזכות המכונות.
ההתפתחות בטכנולוגיה, ברפואה ובמדע היא מבורכת, מקדמת ומועילה לעולם. ב"ה! אך זה לא אומר שנהיה קל יותר מבחינת עמל. ה"אקמולים" למינהם הם לא פיתרון מהשורש, הצורך שלנו בהם מעיד על התרחקות מהיכולות הטבעיות שבנו. זה לא שנהיה יותר קל, זה שמצאנו יותר "פלסטרים" ובכך התרחקנו מעצמנו. חסר מימד מסוים של מודעות וטבעיות (שב"ה לאט לאט עולה לשיח בריא). דווקא מהבחינה הזאת, בתוך העולם המהיר, ען הפתרונות המידיים והזמינים - נצרכת דרך של עמל.
ד' בשבט תשע"ט 00:04
היום רמת המחייה הממוצעת גבוהה עשרות מונים מבעבר. באמצעות טכנולוגיה שונות היום יש יעילות ויצרנות בכמויות בלתי נתפסות ביחס לעבר. גם רפואית אנשים חיים הרבה יותר ויש התקדמות רבה בכל התחומים ב״ה, אין לי מושג מאיפה הבאת את הדברים האלה...
מכירים את זה שאין לכם מה לכתוב אז אתה כותבים … ?
מעכשיו תוכלו להצטרף לתנועת הכותרות האסוציאטיביות!
דוגמה להמחשה מהכוכבית:
תודה רבה!
……בשמחה!
……..….*ובששון
………………לכל ילד בלון
ד' בשבט תשע"ט 00:20
הדברים שציינת אכן גורמים להתקדמות, הצלחה ושיגשוג.
אלא שהבדלתי בין זה לבין האמירה שבגלל ההתקדמות וההתפתחות יש בהכרח פחות עמל.

הבהרה: נתת את הדוגמא של האפידורל - ובהתאם לזה עניתי כשכוונתי לעמל אישי בגוף ובנפש (למשל: הנהירה לתרופות כתחליף לרפואה הטבעית, כשבכל זאת יש עדיפות ועניין לעבודה עצמית. לא מדברת על מקרים של חוסר ברירה. התרחקנו מהטבעיות)
ד' בשבט תשע"ט 00:58
אני חושבת שההתפתחות תורמת לכך שהעמל קל יותר בהרבה תחומים וכך נחסכת לנו עבודה קשה, אך מבחינות אחרות הוא לא חסך אלא להפך.
למה? כי העולם רץ לפתרונות מתקדמים שעושים את החיים של כולנו קלים יותר, וזה דבר מבורך שב"ה אנו זוכים לו בדור הגאולה..
אלא שיחד עם זה נוצרים פתרונות מידיים שאינם נותנים תמיד מענה לשורש, אלא משמשים כמכסה, פלסטר, טיפול בסימפטום במקום בבעיה עצמה.
בכך התרחקנו מהמודעות והטבעיות שיכולה לפתור את הדברים..והדרך לחזור אליהם דורשת עמל גדול עוד יותר מהרגיל.
ג' בשבט תשע"ט 15:04
שעם עיקר ושורש התורה(=האמונה, הדעה) יש יותר מקום ל'חוסר הזדהות', ועם ענפי התורה המעשיים, דווקא שם אין?
כי על עבירות נענשים? אז זאת לא אידיאולוגיה, אלא סתם פחד מכאב עתידי..
ג' בשבט תשע"ט 15:09
מדובר פה בהבנת חזל את פשט הכתוב וגם חזל עצמם חלוקים שם.
ומותר להזדהות עם אחד יותר ועם אחד פחות כי לפעמים יש שם סתירות.
(והרבה פעמים אפשר לראות רלוונטיות גדולה יותר בדורות מסויימים כשבדורות אחרים זה פחות בא לידי ביטוי. אפילו לא בדברי חזל אלא בתורה עצמה - כמו "בעצב תלדי בנים" כשיש אפידורל היום...)

ובלי קשר לזה, מותר להבין את התורה באופן שונה ממה שהרגילו אותנו, כל עוד זה לא סותר את ההלכה, וכל עוד זה לא סותר את הדרכים שהתורה נדרשת בהם.

אין שום קשר לפחד מעונשים. אני נשמעת לך כמו אחת שעובדת את ה' מיראת העונש?
לצערי אני צריכה להתחזק בסוג של היראה הזאת, לפעמים זה חשוב.

בכל מצב, למדתי מה מותר לי לעשות ומה אסור לי, ולכן אני לא מפחדת להסביר את דברי חזל לפי ההבנה שלי.

זה על גביהם, זה לא בתחרות מולם. מצחיק אותי אפילו להגיד את זה מרוב שזה הזוי ...
ד' בשבט תשע"ט 15:15

גם ל"הוא ימשול בך" יש צדדים חיוביים - זה פוטר אותך מדאגה לפרנסה למשל,

ו"בזיעת אפך תאכל לחם" מאפשר לאדם לחוש את המתיקות שבהישג וביצירה.

זאת מציאות כי בעצם העונש שקיבלנו בגן עדן הוא שהגדיר את תהיה בנויה המציאות שלנו. זה עוד לא אומר שזאת המציאות האידיאלית.

 

גם אם נקבל את פירושך שהאמירה מכוונת להגיד שתהיה לך תשוקה רק לאיש אחד (וזה דווקא לא עומד במבחן המציאות לצערנו), היא עדיין מתארת מצב שבו האישה נמצאת באיזו מגבלה נפשית.

הצורך הזה שכל הזמן בעלך יתעניין בך וירצה להיות איתך הוא בסופו של דבר מעיק מבחינה נפשית (עם כל הרומנטיקה שמוצמדת לו...)

 

אם אני אל טועה, המציאות המתוקנת היא שיהיו שני צדדים של הבריאה שמשלימים אחד את השני ללא כל תלות כפויה אלא מתוך בחירה ורצון חופשי.

 

ד' בשבט תשע"ט 15:26
היא רק לאיש אחד, זה ממש לא בהכרח שהיא תהיה תלויה בתשוקה שלו כלפיה כל הזמן.

אני לגמרי מסכימה עם מה שכתבת בפיסקה האחרונה, אני חושבת שהיום העולם לגמרי בתהליך שם.
ד' בשבט תשע"ט 15:38

הצורך הזה להיות עם הבעל, לדבר איתו, להרגיש נאהבת על ידו, לקבל ממנו מחמאות...

 

גם לבעל יש צרכים כאלה מאישתו, אבל להרגשתי זה לא באותה עוצמה כמו אצל האישה.

 

אני מרגישה על עצמי שיש לי את זה באופן לא סביר ולא ראציונאלי. וזמעתי את זה מעוד חברות.

 

 

ד' בשבט תשע"ט 15:50

מה הבעיה לקבל את דברי חז"ל?

ואל אישך תשוקתך מלמד שהאשה משתוקקת על בעלה בשעה שהוא יוצא לדרך.

ד' בשבט תשע"ט 15:55
שאישה משתוקקת בשעה שהוא יוצא אל הדרך... אבל זה ממש חיובי בעיניי. זאת בכלל לא קללה.
ד' בשבט תשע"ט 16:33
בין הנסתר לנגלה
בין העולם הבא
לעולם הזה
(ארז לב ארי)
ד' בשבט תשע"ט 15:54
אני חושבת שנשים היום הן יותר עצמאיות, וגם שם זה בא לידי ביטוי.
כמובן שהן צריכות לעשות שם עבודה, וזה לא טבעי להן כמו אצל הגבר. אבל בגדול, אני רואה הרבה הבדל בין נשים של "פעם" לנשים של היום וכל שכן של העתיד. (אם עוקבים אחרי המגמה הברורה).
וזה לא שלילי בעיניי...
ג' בשבט תשע"ט 13:17
עוד לא יודע מי היא, אבל ככה זה נראה ומרגיש
ג' בשבט תשע"ט 16:11

אולי את ההרגשה הזו בדיוק.

הגבר יכול לשדר שהוא מסתדר בעצמו, ואפילו לחשוב כך. אבל זה הופך את זה לנכון!

הוא יכול ללמוד מהאשה איך לקבל מאחרים ולהבין שהוא לא מושלם. (או בקיצור, לגבר יש נטיה למצ'ואיזם ילדותי למדי, שהאשה יכולה לרכך ולאזן - גם מהפן הרוחני).

ד' בשבט תשע"ט 11:05


ה' בשבט תשע"ט 11:01

אני אגלה לך סוד, גם הגבר מרגיש חסר...
לא רק ברוחני, גם בגשמי אנחנו לא שלמים בלי החצי השני.
מה שהאישה נותנת לגבר, זה לגרום לו להרגיש גבר.
ולהסתדר לבד? זה גם האישה יכולה, פשוט יש את תחושת החיסרון לתת ולקבל אהבה..
והחיסרון הזה קיים אצל שני המינים

ה' בשבט תשע"ט 13:38
מילה במילה
ט"ו בשבט תשע"ט 23:16

קטע.

למדנו פעם שגבר נולד לעולם לבד ואישה נולדה לעולם עם גבר, ולכן כל הזמן מחפשת את ההשלמה הזו, ואצל גבר זה מגיע ממקום אחר.

מצד שני גם כתוב שלא טוב היות האדם לבדו- מסתבר שהוא הרגיש חיסרון..

ט"ז בשבט תשע"ט 05:39
אשה מסתכלת על הפרטים הקטנים וכל עוד שלא הכל מושלם היא לא רואה שיש משהו, גבר לעומת זאת מסתכל על הדברים מלמעלה ולא יורד לפרטים,
זה נכון גם בדברים רוחניים
כמובן שיש עוד נקודות שמשלמים אחד את השניה כגון שהוא פחות מערב רגש בבחירה של דברים ואצל אשה היא נקשרת לכל פרט אפי' לעצמים דוממים,

אגב, אישתי ז"ל הייתה אומרת שלכן לבעל יש מצווה להתחתן ולאשר אין כי היא תעשה זאת בעצמה ומרגישה שהיא חסרה
אבל גבר חושב שהוא מסוגל לחיות לבד עד שהוא מתחתן ואז מבין איך היה אפשר אחרת
ט"ז בשבט תשע"ט 06:18

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

אולי יעניין אותך