חבר ,
מה נעשה שידוע לי שהגר"ש אבינר פוסק בד' חלקי שו"ע, ושביחס לדורנו יש לו בקיאות עצומה בפוסקים ראשונים ואחרונים ובמקורות הש"ס,
וגם במחשבת האמונה , כשהוא מלמד תורת הרב קוק , או תורת מהר"ל או נפה"ח או ראשונים , ברור שיש לו ידיעה עצומה בבקיאות ובהעמקה , ובאמת ששמעתי מרב אחד חשוב שהגר"ש אבינר הוא מיחידי הדור במובן הזה של "משנה גדלות" של גאונות אדירה גם בנגלה וגם במחשבת האמונה ,
כ"ז הוא בנוגע לרב אבינר , אבל בנוגע לרב ישראל אריאל , לא ידוע לי ששואלים אותו שאלות בד' חלקי שו"ע , וגם לא ידוע לי שהוא מוסר שיעורים במחשבת האמונה לפי ספרים כסדר , ומראה ידיעה גדולה בשלישיית ספרי מהר"ל המרכזיים (נצח , תפארת וגבורות) , או בספרי הרב קוק השונים , או בכל תורה אחרת ,
אני רק ראיתי שהוא מוסר שיעורים קבועים בהלכה ובאמונה בנושא המקדש שבו הוא עוסק ,
וזהו לא ראיתי שיעורים קבועים בספרי אמונה כסדר מתוך ידיעה גדולה , וק"ו לא פסיקה בד חלקי שו"ע.
עכשיו נכון - "שלא ראינו אינה ראיה" , אני מסכים איתך נשמה כללית ,ולכן אני בעיניי אני פשוט חסר ידיעה לגבי כבוד הרב ישראל אריאל , וכמובן כמובן שבשבילי הוא רב חשוב , וכתבתי זאת במפורש (וזה שכינתי אותו כותב המאמר , לא בא ח"ו לומר שהוא לא רב חשוב, הלא כתבתי זאת במפורש)
אבל בכלל - עיקרה של התגובה שלי אינה קשורה לגדלותו של הרב אבינר, התגובה הייתה על "עצם צורת ההתבטאות" שהיא אינה מובנת לטעמי כלל!! , אלא שהוספתי שבמיוחד כשמדובר כלפי רב כל כך גדול זה תמוה מאוד (מבלי ח"ו לומר שהרב ישראל אריאל אינו גאון אדיר שפוסק בד חלקי שוע וכדו , פשוט לא ידוע לי, וזה גם לא משנה , כי גם אם הוא היה גאון אדיר שכזה , עדיין אני לא מבין את צורת ההתבטאות) .
ואתה יודע מה , במיוחד אתה שאני יודע כמה אתה חרד להשקפות שנאמרו ע"י מרן ענק העולם הגר"א שפירא זיע"א , אז אתה בטח יודע , כמה הוא דיבר על החשיבות "שהנהגות בענייני הכלל" , יאמרו על ידי רבנים שפוסקים בכל ד חלקי שו"ע !!!, ולא שהם יודעים לפסוק רק בנושאים ספציפיים כמו שבת או נידה וכדו , וק"ו אם הם יודעים רק אמונה , אתה יודע שזה מה שהוא אמר ,
כשמגיעים למחלוקת כל כך חמורה בין שני רבנים (ודרך אגב, רוב הרבנים אסרו אותו בחומרה רבה , וזה לא סותר שמותר לסמוך על הרבנים המתירים כפי שעשיתי בעצמי), בנושא שכזה, שהוא נושא של "הנהגה לכלל" , חשוב לציין את מה שידוע לפחות על אחד מהם , שהוא כן פוסק בד חלקי שו"ע (והוא גם ידען עצום במחשבת האמונה, מתוך מסורת נאמנה) , כי זה "אמת מידה" ליכולת לפסוק בעניינים שכאלה , כדברי מרן הגר"א שפירא.
אבל העיקר - שבשבילי כבוד הרב ישראל אריאל , תלמיד חכם חשוב וכו' , ודעתו בעיני היא "דברי אלוקים חיים" , ואומנם שיש לי תמיהה עצומה על מאמר זה , אבל זה לא מזיז אותי ממש"כ לעיל ,מקושיה לא מתים .