אם חשבתם שדייטים בעולם החילוני זה יותר קלקוד אבל פתוח
אז לא

סוף פריקה
הגיוני מאדultracrepidam

יש הרבה פחות גבולות ופחות מוסכמות מוסכמות

ולכן הרבה יותר ציפיות והנחות שכל צד מניח לגבי מהות הקשר ומוסכמות שהוא מצפה מהצד השני לפעול לפיהן

 

לא לדבר על זה שאין מערך שידוכים שמנסה להיות אפקטיבי

 

וזה קצת מעודד, כי עם כל התסכול, לנו יש את הדברים האלה

 

רק טיפה מוזר לי שמנהל כאן בפורום מרגיש צורך לפריקה בנושא הזה

לא יקרה כלום לקצת קבלההפי
גם לדעות שונות ממך הכל בסדר.
מה? בוקר טוב גם לךultracrepidam


הגבתי עלהפי
"רק טיפה מוזר לי שמנהל כאן בפורום מרגיש צורך לפריקה בנושא הזה"

ההנחה שליultracrepidam

היא שכשמישהו כותב פריקה הוא כותב מעולמו האישי.

 

ולכן זאת תגובה די דומה לזה

אתה חילוני? - לקראת נישואין וזוגיות

פשוט בצורה טיפה פחות ישירה

אתה רק מחזקחיות צבעונית
את הטענה שלה שזה צורם לקרוא.
גם לי צרמה השיפוטיות
בולהפי
אני באמת לא העליתי על דעתי שזאת המציאותultracrepidam

כי זה נראה לי נורא מוזר

בכל זאת יש כאן קו די דתי ומקפידים עליו

אז למה שאחשוב שאחד המנהלים הוא לא?

היה ברור לי שהוא אדם דתי שמאיזו שהיא סיבה עבר עם מישהו אחר את קשיי הרווקות החילונית (אח, בן דוד, חבר) והוא פורק כאן את תחושותיו.

 

למה כלפי מותר להיות שיפוטי ולהניח שאמרתי את זה בנימה שיפוטית?

בגלל הרמיזהadvfb

רמזת אז זה נשמע יותר שיפוטי.

אם היית שואל ישירות כמו חדשכאן זה היה נשמע יותר טוב.

איפה כתבתי שזה מפריע? כתבתי שזה מפתיעultracrepidam

אתם כולכם צולבים אותי בגלל שבסך הכל הנחתי הנחה סבירה מאד (מנהל פורום בערוץ 7 הוא אדם דתי) והתפלאתי על הניסוח שלו.

ואחר כך מתלוננים שאני שיפוטי

צודק, ערכתיadvfb

אתה מבין שזה יכול להשמע שיפוטי?

 

ולא צלבתי אותך. אני גם לא אמרתי בצורה שיפוטית.

באמת אם משהו מפריע למישהו הוא יכול ללכת להנהלה.

לא התכוונתי לצלוב אותך

אל תערוך. ככה אני יוצא חסה כי אני מגיב למשהו שכבר לא כתובultracrepidam

ואם אתה ערכת את מה שכתבת - וזה אומר שאתה כותב דברים שדורשים מחיקה, אז איזו זכות יש לך להתלונן על מה שאני כותב?

כל הדיונים בפורוםראשיתך
זה התלבנות של התוכן, ולרוב התוכן מתברר עם התקדמות ההתכתבות. זה אופי של שרשור
וזאת סיבה לא לערוך אלא להגיב לתגובה וללבן את הנקודהultracrepidam


איפה התלוננתי?advfb

מחקתי כי הבנתי שבאמת זה לא מפריע לך. מה הבעיה עם זה?

אז התלוננת וערכתultracrepidam

אני לא מנהל יומן גרסאות של כל תגובה כאן

 

אגב אני כן עורך כשאני רוצה להוסיף נקודה - כמו המשפט הזה

או כשאני רוצה לתקן שגיאת כתיב

לא התלוננתי בכללadvfb

וזאת הנימה שאתה קראת בה את הדברים

מה?חיות צבעונית
זה היה נשמע הרבה יותר גרוע
מה הבעיה לשאולadvfb

"אתה חילוני?"

אם הוא כתב את זה הוא לא מתבייש בזה

שזה לא נעיםחיות צבעונית
בן אדם פורק ואלו התגובות
את צודקתadvfb


דווקא שאלתי מהתעניינות 🙂חדשכאן
ממש לא הבעתי דעתי בעניין (וזה בהחלט לא משנה ולא חשוב)
אפילו לא ראיתי את הדיון שהתפתח
רוצה להעירultracrepidam

שעל אף שאמנם לא התכוונתי בכלל לשיפוטיות, ובאמת לא העליתי על דעתי את המציאות שהתבררה

אני לא רואה בעיה ביחס שיפוטי לאדם לא דתי בהקשר לאי-דתיותו

האמונה שלי היא שאמונה בה' ושמירת מצוות היא חובה ומי שלא עושה כך הוא לא בסדר.

קשה לי להבין אדם שמחשיב את עצמו דתי או שומר מצוות ולא מאמין כך.

כמובן כשזה לא הנושא אני לא מתעכב על זה ואני מתייחס לאדם בלי קשר לאמונותיו, אבל ההנחה שאני צריך "להכיל ולקבל דעות שונות משלי" ובגלל זה לקבל חילוניות כלגיטימית, היא הנחה שאני לא מסכים איתה (ע"ע הדיאלוג/ראיון של בנט "אנשים שחושבים טיפה שונה" אנשים שחושבים מאד שונה" "אנשים שחושבים לגמרי ההיפך ממני"). מותר לי להאמין שחלק מהאמונות שלי הן נכונות ומי שלא מקבל אותן טועה, והאמונה הדתית הבסיסית וחובת שמירת מצוות הן בין אותן אמונות. לא הגיוני לקבל כל דבר כי "מי אתה שתשפוט". ע"ע קניבלים דתיים.

גם אם מה שאתה אומר נכון זה לא קשורadvfb

זה לא היה הדיון בכלל.

שיפוטיות בפורום היא לא ראויה בלי קשר לשיפוטיות מצד הדת.

בפורום רק המנהלים מעירים הערות

 

אם משהו פותח נושא אישי לדיון - סבבה.

אם יוצא מדברי מישהו משהו מסויים, לא משנה מה - אין צורך לשפוט איתו.

אפשר להביע התנגדות לרעיון מסויים אך לא להפנות שיפוטיות כלפי האדם עצמו מה הוא צריך ומה הוא לא.

 

^ בהחלטברוקולי

@ultracrepidam
ויש הבדל בין דיון רעיוני ומהותי
לבין דיון על אדם
איך את אוהבת כוח 💁🏻‍♂️חדשכאן
😁
זה אכן לא היה הדיוןultracrepidam

ובאמת לא דנתי בזה

היה דיון משני בקשר לתגובה שלי, שאנשים תפסו אותו כשיפוטי

ברור שכשמישהו יכתוב משהו על עצמו, ואנשים יתקיפו אותו על עצם המעשה, זה לא הדרך להתנהל בפורום

לא יודע לגבי "לא ראוי", כי אם מישהו יספר שהוא עשה משהו וזה דבר מאד לא הגון, זה די נפוץ שתוקפים אותו כאן (רק לדוגמה, המאבקים שיש כן בין מתחסנים למתנגדי חיסון, שהם מאבקים שיפוטיים מאד)

אבל זה שיש לי נקודת מוצא שיפוטית כלפי מעשים אלה ואחרים, ואפשר לראות את זה בין השורות (שוב, זה לא היה המקרה, לדעתי. אבל נניח) - אני חושב שזה לגיטימי לגמרי. אין עלי חובה לבוא רק בגישה "מכילה"

אם מישהו מרגיש שתוקפים אותו או מישהו אחר בפורוםadvfb

מאוד מאוד מאוד מומלץ ללחוץ על 'דווח למנהלים'. לכן יש מנהלים לפורום.

 

"לא ראוי" זה אכן לא תואם את ההתנהגות הנפוצה בפורום אלא את ערכי דרך ארץ בסיסיים.

השיפוטיות שהיא עדיין בגדר דרך ארץ בפורום היא שיפוטיות ביחס לנושאים מסויימים שנידונים לא ביחס לאנשים.

אף אחד מבין הכותבים פה לא שלל נקודת מוצא שיפוטיות כלפי מעשים.

@הפי ו @חיות צבעוניות שכתבו פה שללו את נקודת המוצא של שיפוטיות ביחס לאנשים ולא למעשים.

יכול להיות שהם טעו בזיהוי שלהם כמו שאתה טוען אבל הם לא דיברו על שיפוטיות ביחס למעשים בכלל בכלל

באמת מעניין אותיultracrepidam

על איזו רמה של אי נוחות מדווחים למנהלים

 

אני באופן אישי דיווחתי רק על אי נוחות ערכית (שפה/נושא לא ראויים, פגיעה אישית במישהו)

 

לגבי המקרה הספציפי כאן - אני לא יודע על איזו שיפוטיות הן דיברו, כי בעיני בכלל לא היתה

 

 

לדעתי כל עוד שולחים בגלל סיבה כלשהי - אין בעיה לשלוחadvfb

שיקול הדעת בכל מקרה שייך למנהלים אם למחוק/לערוך או להשאיר

אין צורך להתחייב למשהו כששולחים 'דווח למנהלים'

האחריות היחידה שאתה לוקח היא שאתה באמת חושב שזה לא צריך להיות בפורום.

 

@קוד אבל פתוח @ברוקולי @יעל מהדרום מסכימים?

 

ובגלל שאתה לא יודע על איזה שיפוטיות הן דיברו (גם אם היא לא היתה) אז אמרתי לך ואין צורך לסבור שהם דיברו על כך שלאדם אין זכות לשפוט דעות שונות. אף אחד לא חשב ככה. זה לא רלוונטי.

זה לא עניין של חוסר נוחות דווקאadvfb

יש הרבה דברים שיכולים להיות לא נוחים.

השאלה מה ראוי ומה לא - ולכל אחד יש את קנה המידה שלו.

למנהלים יש קנה מידה מסויים.

לא אמרנו לתת לגיטימציהחיות צבעונית
זה אולי המשפט הכי לעוס, אבל דרך ארץ קדמה לתורה ואם אנחנו לא שמים את זה מול העיניים אז לא הבנו את התורה.
בעיניי לפחות, אם בן אדם פורק זה לא הזמן לביקורת.
אני אכן לא העברתי ביקורתultracrepidam

באמת התפלאתי

 

יכול להיות שכמו שבעינייך התגובה שלי היא ביקורת

בעיני התגובה שלך היתה תגובה שאומר צריך לתת לגיטימציה

 

אז אולי היתה אי הבנה הדדית

על בסיס מה אתה כותב שהיה מתן לגיטמציה?advfb

ציטוט?

התגובה הראשוניתultracrepidam

"לא יקרה כלום לקצת קבלה מדעות שונות ממך" - משמע, יש דעה שונה ממני ואני צריך לקבל ממנה, משמע היא לגיטימית גם כן.

(לדוגמה - אם מישהו היה כותב שמאז שהוא הצטרף לKKK המשטרה נטפלת אליו. אני מגיב "וואו מוזר שאנשים פה בארץ חברים בKKK" ומישהו עונה לי "אתה צריך להיות פתוח לקבל דעות שונות ממך". *הבהרה - אין כאן השוואה, יש כאן הדגמה על מקרה שקל להניח שיש לגביו תמימות דעים*)

 

למה בחרתי לשים את התגובה במקום ששמתי? הרגשתי שמבחינת הדיון זה נכון יותר. אולי טעיתי.

קשה לי להאמין שהיה אכפת לה דווקא מהכבוד לעמדהadvfb

מאשר הכבוד לאדם..

אבל כאמור אתה לא חשבת על זה בכלל אז אני מבין מאיפה באה המחשבה שעל זה הדיון.

 

נראה לי שהיא לא דייקה במילותיה

מקבל. שרשור של אי הבנותultracrepidam


מקווה רק שהוא סולח על הנצלוש חחadvfb
חחח הכל טובקוד אבל פתוח
ולא הרגשתי ששופטים אותי לרגע, וגם אם כן זה לגיטימי באתר דתי.
תרשה לי לחלוק עליךadvfb

בעניין השפיטה ;)

קוד אבל פתוח היקרלב אוהב
תעשה מה שאתה רוצה
זה החיים שלך
מהצדהפי
זה דווקא נראה יותר קשה
אתה חילוני?חדשכאן
בני אדם זה בני אדם. דייטים זה דייטים.צהרים
מרפרוף על סרטונים שמדברים על זה בעולם החילוני ברור שזה אותו דבר ואולי גרוע יותר.

באסה
מגע פיזי מוסיף עוד רובד של מורכבותadvfb

מעבר אני לא כל כך מודע להבדלים אבל זה הבדל מאוד מאוד משמעותי.

זה עוד נדבך בקשר במתייחסים אליו כמו כל קריטריון. זה מקור להשוואות נוספות בין קשרים. 

גם שמעתי שזה מבלבל מי שלא רגיל לזה. זה עוד נתון שלם שעכשיו צריך להשתכלל בתוך המשוואה של השיקולים.

כשהוא נוסף בבום זה עוד יותר קשה לזהות אותו ולנסות להתייחס אליו במידה פרופורציונלית ביחס לשאר ה'נתונים'.

אנחנו לאחופשיה לנפשי
דייטים זה רע בכל מקום
(ואתה עוד תצטרך להתרגל לזה פי שתיים כי אתה מגיע ממקום שונה)
תכלס נכון...מבקש אמונה

אמנם יהיה יותר קל למצוא מישהי לאהבה בלי מטרה - אם יש לאותו אדם אינטרקציה עם בנות במסגרת כלשהי

כי ספונטניות הולכת חזק שם...

 

אבל חילוני הוא אדם כמו כל אדם, ויש לו דרישות אי שם בפנים ממה שהוא ראה וחווה בחיים

אז זה יתעורר במצב מסויים כשזה למטרת חתונה, או דייט שהוא יותר רשמי והלב עדיין לא נכנס לפעולה

לא יותר קלקוד אבל פתוח
לפחות לא למי שלא גדל ככזה.
אה אוקיי, במקרה כזה אני מסכים איתך.מבקש אמונה


אז בוא תחזור, יותר שווה כאןחידוש


הלוואי והייתי יכול🤣קוד אבל פתוח
בהצלחה רבה אחי היקר!!! מדוע שנחשוב שיותר קל לחילוני?צע
יש יותר אופציה לממש תאווה- זה כןלב אוהב
אבל להצליח למצוא חיבור נכון עם כל הדרישות לחתונה זה פי אלף יותר קשה.
העולם החילוני סובל משברון לב, השוואות, גסות הנפש שנובעת מחוסר גבולות בתחום המיני ועוד ועוד.
נפש שנותנים לה מיניות ללא הגבלה יכולה ממש כמעט להשתגע. לאבד את הדעת.
נכון, לא כולם יגיעו לשיגעון, וגם תלוי איך מגדירים שיגעון
אבל הם לגמרי יותר מועדים לפורענות בעניין היציבות הנפשית. שיקול הדעת. קבלת החלטות. בחירות נבונות וכו'
מיניות זה אש. זה לא משחק שיאלה באלי- נקבל.
ושאתה מכניס אש לתוך בחירות של אהבה וחתונה
אתה תקבל הרס.
בכללי יצר המיניות הוא יצר של הולדת חיים ולכן שימוש בו בצורה לא מבוקרת הוא הרס החיים.
בעולם החילוני המיניות מקבלת משקל לא מצד כובד הראש שבה, אלא מצד הבמה שהיא מקבלת והלגיטימציה לממש אותה כמעט בכל מצב ובכל דרך.
והרי לך התוצאות- בגידות. חוסר יישוב הדעת. שריטות עמוקות. בתים מתפרקים. גסות הנפש שזה הרס העולם אם מסתכלים לטווח הרחוק ועוד הרבה.

אז כן, קל זה לא.

איבר קטן לו באדם מרעיבו שבע, משביעו רעב

יותר אופציות לתאווה- יותר אי שקט ופיזור הנפש.
מסכים עם הכיוון שכתבת, לגבי הפרטים -advfb

גם יש בציבור החילוני שיח על מיניות בריאה יותר.

הוא לא השיח הכי נפוץ שיש אבל גם אצלם זה לא ראוי להיות ממש משוחרר מינית.

יש כמה וכמה צורות שיח בציבור החילוני.

גם בציבור החילוני יש דיבור על ביקורת ביחס למיניות משולחת רסן

 

מה שכן - מי שעבר מהציבור הדתי לציבור החילוני נמצא באמת בשוקת שבורה.

לא נתנו לו חינוך למיניות וסביר מאוד שהוא לא יהיה מודע לכוחות שלו ולא ידע לשכלל את זה במשוואה.

הרבה דתיים/חרדים לשעבר מתמודדים בגיל מבוגר עם משהו שהם לא יודעים מה היחס שלהם כלפיו.

וזה לא יום יומיים ללמוד..

יש שיחלב אוהב
זה קצת מצחיק
כי מצד אחד יענו שיח בריא ופתיחות
מצד שני כל התרבות, מדיה, תקשורת
משדרת חוסר גבולות, גסויות כמשהו מקובל ולגיטימי, החפצת גוף האישה ועוד.
אז יש כמובן חילונים שגם מואסים בזה, שהצד השקול שלהם יותר דומננטי בלי קשר,
אבל הרבה הרבה נופלים למקום של חוסר שליטה בזה.
מסקנה- שיח לבד לא מספיק. צריך שדר של מיניות מאוזנת.

ובעולם הדתי יש איזון, יש כבוד לאישה, יש הרבה חשיבות לשכל ודחיית סיפוקים
לכן מה עוד נשאר לתקן? מעט לשפר את השיח על זה בצורה בריאה? נו שווין. לא קריטי
הבעיה התחילה בכלל בפערי הדורות
שהורים מבוגרים לא ידעו להדריך את הילדים שלהם בתחום שפתאום התחיל להיות פרוץ ונגיש כל כך. זה מאוד תפקיד של ההורה אבל זה עוד נקודה שאז וקצת גם היום יש הרבה הורים שלא כל כל מחנכים, יותר דואגים לחומריות של הילד.

אבל בדור שלנו, להורים הצעירים יש כבר הרבה יותר מודעות לזה. וכן גם מודעות לכך במוסדות הציבוריים. ככה נראב לפחות.

על הילדים שלי אני לא דואגת, אני יודעת שיש לי תפקיד ללמד אותם על מיניות בריאה. בצורה עדינה ובגבולות ההלכה.
בטח שלא אסמוך על המחנכים והמורים בעניין הזה. אם הם רוצים להעשיר ולהוסיף מידע- בשמחה. רק יועיל כנראה.

והכל נאמר כאן בהכללה גסה. כמובן שיש יוצאים מן הכלל.
שמתי לבראשיתך
שהרבה דתיים מדברים על לא דתיים כאילו הם חיות מין בניתוק מהמציאות, ולרוב זה יותר מבטא את הדמיונות המוקצנים שלהם עצמם.

לא סובלת שמדברים על חילונים, בטח בהקשר מיני. חושבת שאם אדם לא בעולם של השני, שיחסוך דיבור עליו, על משהו שהוא לא באמת בקיא בפרטים
אני חייב להגיד, כחוזר בתשובה, היא צודקת.מבקש אמונה


המיקוד באמת צריך להיות על התרבות המערבית ופחות על חילוניםadvfb


נכוןראשיתך
את מכירה את העולם החילוני?חדשכאן
היית בשיח החילוני?
מספיק לראות טלויזיה ושילטי חוצותadvfb

כדי להבין שאנחנו חיים בתרבות מערבית מחפיצת נשים וחסרת אינטימיות

שים לב למי הגבתי..חדשכאן
אני מוגבל לאיזה תגובות אני יכול להגיב?advfb

שמתי לב

תגיב איפה שבא לך 🙂חדשכאן
(אני יודע שאתה לא צריך את האישור שלי אבל שאלת)
פשוט לא הבנתי מה הקשר 🤷🏻‍♂️
אני לרוב מזדהה ומסכימהראשיתך
עם תוכן התגובות שלו, אם היה לי מה להוסיף הייתי מוסיפה.
אז כנראה ממש לא הבנתי מה כתבתחדשכאן
כי דווקא מהשלטי חוצות וכו' נראה שהם כן "חיות מין"
שלטי חוצותראשיתך
לא מספרים על האנשים עצמם, אלא יותר על התרבות.

מהיכרות אישית אני רואה שחינוך למיניות בריאה ומאוזנת משפיע בציבור הכללי, ממשפחה וחברים. את ההודעה לעיל כתבתי בעקבות היכרות שלי, אל מול הפער שיש בתפיסה של הדתיים אותם. כנראה זה לא היה מספיק ברור בהודעה הקודמת שלי והייתי צריכה להבהיר את זה
הוא נתן רק דוגלב אוהב
ברור שלא רק שלטי חוצות
מספיק שרואים
מה האפשרויות לבילוי של חילוני
מה הסדרות שהוא רואה
שירים ששומע
כתבות בעיתון
קצת שיחות פה ושם.
כדי להבין את הלך הרוח...
זה מה שמשודר בתרבותראשיתך
לא מחייב שהציבור הכללי למעיט את עצמו בתכנים והולך לאורם. ומהיכרותי, הרושם לא מספר את האמת
אתם דנים על היחס בין האנשים עצמם לכלי התקשורתadvfb

נראה לי שתיכם תסכימו שאין חפיפה ביניהם

כמו כן, אמצעי התקשורת משקפים בצורה מסויימת את הציבור החילוני.

בצורה שלהתרשם בצורה מסויימת.

אך צריך להזהר עד היכן אנחנו מתרשמים ממנה.

 

לדוגמא יש עוד דברים שיכול לומר על הציבור החילוני כמו מערכת החינוך הממלכתית..

 

את ו @לב אוהב

לא @חדשכאן

את יודעתחדשכאן
שהן משדרים לפי צריכה כן?
להתרבות הזו? החילונים שותפים לה.
אני לא חולק על קולות אחרים בציבור החילוני. אני פשוט לא חושב שההטיה למיניות בריאה היא כמו מה שאת מציירת..
היא ציירה בצורה ספיציפית?advfb


אין הכללה גורפתלב אוהב
תמיד יש אינדווידואלים שיסברו אחרת
אבל אי אפשר לנתק את התרבות מהצורכים שלה ומההשפעות שלה על הצורכים שלה
ויוצרי התרבות הם בעצמם כאלו שלא שומרי תו"מ.
בקיצור את לא יכולה להפריד את הביצה מהתרנגולת
הוא ראה לאן השאלה שלך חותרתלב אוהב
אז הגיב כבר מראש
כנראה פספסתי משהוחדשכאן
הקשר -advfb

 הנושא פה הוא לא על חילונים בתור אנשים בודדים אלא על תרבות שלימה שגם אנחנו חיים בתוכה.

טלויזיה ושילטי חוצות הם דברים שמייצגים את התרבות מספיק בצורה טובה כדי להראות שיש שחרור מיני בציבור שלנו. עצם זה שזה הגיוני שיש דברים כאלו על המסך זה מספיק כדי להבין שהשיח הזה תופס מקום מספיק גדול כדי להיות לגיטימי ברוב הציבור.

אבל אני דיברתי על חילוניםחדשכאן
כמו גם ראשיתך
אתה כמובן יכול לדבר על התרבות המערבית כרצונך.
אבל זה לא עיקר מה ש@לב אוהב רצתה לומרadvfb

והתייחסת לדבריה.

 

זה עניין שולי ביחס לדבריה. לכל הפחות אפשר לומר שהתייחסת לעניין שולי בדבריה.

לכן שאלתי אם שמת לב למי הגבתי..חדשכאן
לא הגבתי ללב אוהב.. וגם לא התייחסתי לדבריה..
חחח נכון לפחות מסתבר שזה הסתדר טיפה בשיחה ;)advfb


דווקא זה הכי מראה שלא מדוברלב אוהב
נטו על תרבות
גם לחילונים בתור אינדווידואלים יש השקפות עולם שאפשר לשייך לתרבות המערבית. וגם בלי קשר אליה- אנחנו לא מנותקים מחילונים. יש היכרות מסוימת.
יש הבנה על העולם הזה
לא צריך להתייפייפף ולהגיד- אתה לא חילוני אז אל תדבר. ממש לא מסכימה
הלווווווחדשכאן
תקראי שוב מה כתבתי
ולמי הגבתי
טוב המפקד 🤚לב אוהב
לא חייב לחיות בתוכםלב אוהב
לא חסר הזדמנויות להתבונן על מגזר מסוים ומתוך זה להסיק דברים
והפוך דווקא קל להתבונן כי הם הכי חלק מאיתנו.
יש יותר חילונים מדתיים. תקשורת חילונית, מדיה, קרובי משפחה... לא חסר
בקיצור- לא צריך להגזים לדעתי.
מסכים לגבי העולם החילוני אך גם בציבור הדתי המצב רחוק מלהיותadvfb

אידיאלי.

 

בהרבה חלקים בציבור זה לא שמתעסקים עם מיניות בצורה בריאה אלא פשוט לא מתעסקים איתה וזה יוצר בעיות נפשיות כבדות בפועל אצל הרבה דתיים. 

אצל בנות דתיות העיסוק בנושא יותר נפוץ מאשר אצל בנים דתיים. אבל בשתיהם המצב משתפר בשנים האחרונות והוא צריך להשתפר יותר.

 

שמח שאת לא דואגת אצל הילדים שלך בעזרת ה' תמצאי גם בעל ראוי כך שאת תוכלי לחנך בעניין הזה את הבנות ובעלך את הבנים.

אכן... יש מגמת שיפור אבללב אוהב
ואמן!
מה שעצוב במצב העכשיויadvfb

שדתיים נכנסים לפחדים ביחס לנושא וכל מיני רגשות דתיים לא קשורים נכנסים.

ומי שרוצה לתת מקום רגשות הנורמלים שלו אז הוא 'צריך' להיות פחות דתי. זה חילול השם נורא.

אנחנו במצב קשה, צריך להיות מודע לזה ולכאוב את זה.

כן, יש בזה משהו 🤕לב אוהב
פורצים יודעים את האמת לפעמים לפני האחריםרב שמואל
והם מפרסמים אותה בשם עצמם.

הם לא יודעים, כמובן, שהם מזיקים לעצמם.
---------רב שמואל
אני חושב שאת משתמשת לא נכון במילה "תאווה".


כל המקורות להלן, מתוך ספר אבן שלמה להגר"א הגאון מוילנה.

הגר"א מסביר שיש שני סוגים של תאווה.

אחד נקרא "חמדה".
ואחד נקרא "תאווה".

תאווה זה דבר שתלוי בגוף - למשל לאכול.
חמדה זה דבר שלא תלוי בגוף - כסף, כלים, וכדומה.

הגר"א כותב - שהתאווה - מראה לו פנים שזה דבר טוב, כלומר הוא טועה אם הוא לא בוחן את עצמו.

אבל החמדה, הוא אומר - האדם יודע באופן טבעי - שהוא רודף יומם ולילה להשיג כסף וכל הדברים שקשורים לחמדה - ו"איננו מניח לו לישון".

אבל הוא כן אומר - שדווקא בני תורה ויראה - נמשכים יותר אחרי החמדה מאשר אחרי התאווה. כי החמדה מראה פנים כנצרכת וכדבר שיש לו ערך חשוב, לטווח ארוך, לא משהו "קטנוני".

במקום אחר, בעניין אחר - אבל גם נמצא בספר אבן שלמה - הוא מסביר על, כלשונו "גודל התאווה לדבר דברים בטלים".

מה השורש של תאוות דברים בטלים?
הוא משתמש במילה "תאווה" שאמנם לא ברור מה זה אומר בקשר לחלוקה הקודמת שהזכרנו, אבל זה בוודאי מדובר על רצון חזק, וזה בטח לא רצון "להשיג" משהו - זה דיבורים בטלים.

והוא מסביר, שהרי בכל דבר, כל עניין ונושא שקיים באדם בטבע שלו, יש בזה את הצד של המצווה ויש את הצד של העבירה.

ובדיבור - המצווה היא בלימוד תורה. ולימוד תורה - זה המצווה הגדולה מכל המצוות. ולכן גם היא נותנת הנאה גדולה. אבל ככל שהמצווה גדולה - כך העבירה ההפוכה גדולה גם כן, והיצר שלה - שוב, בהתאם לגודל הדבר החשוב. לכן היצר לדיבורים בטלים גדול מכל דבר אחר. כך מסביר הגר"א.

בפשטות, ניתן לומר, זה לא כתוב בגר"א - אבל דבר שמסתבר - החמדה בענייני העולם הזה - איננה מניחה לאדם לישון. התאווה - נותנת לו מנוחה, והוא חושב שזה דבר נוח, ונשאר בזה. במקרה של דיבורים בטלים או לא בטלים - המצב מן הסתם הפוך. החמדה נותנת הרבה מנוחה -לשבת לדבר על עניינים מיותרים, שאולי קשורים ללימוד, אבל לא לצורך מצווה, ולא דווקא מתוך אמונה, או לא דווקא מתוך צורך לתועלת שתצא מזה. אלא רק לשבת ולדבר ולחשוב הרבה בלי הפרעות. בלי הצקות. במנוחה. בהרגשה ש"ניצלת" את הזמן - לעסוק בדברים שאתה בעצמך לא תמיד בדקת עם עצמך בשביל מה אתה מתעסק בהם. וגם בני תורה ויראה - במקרה הזה - יימשכו אחרי החמדה, כי זה גם נראה שהם לומדים הרבה דברים טובים ומועילים וחשובים. לעומת זאת התאווה בלימוד תורה - תאווה לחכמה ולדיבור אמת, לדיבורי יושר - זה בקושי אנשים חושבים שזה ערך. כנות, אותנטיות? מה אתה "עובד" על זה? הרי אם אתה עובד על זה, מאיפה השכר? להועיל לא רואים שיש לזה משמעות, להבין עוד חושבים שזה מפריע להתעסק בחשיבה מעמיקה מפולפלת וחריפה שמחלקת בין צדדים שונים של אמת "גבוהה" ואמת "דרגה שנייה". אבל לפי התורה אין כזה דבר. ודאי יש העמקה, ומי שלא התנסח מספיק טוב, וכדומה, נגיד אם הוא לא יודע את החילוקים הלמדניים האלו, אז אפשר לקרוא לאמת שלו "דרגה שנייה". אבל זה לא דרגה שנייה במהות, אלא רק באיזה נושא שטפל לעצם האמת. במילים של ר' חיים לא "בעצם" בעצם הדבר אלא "במקרה", בנושא שעשוי להיות לו קשר לנושא, במקרה כזה או אחר, יכול להיות לו נפקא מינה, לפי שינויי המקרים. אבל הדבר עצמו אותו נושא.

אנשים שרגילים להגדיר מידות - תאווה או חמדה - קל להם להגדיר "תאווה" או "חמדה" בהתאם כמעט אפשר לומר ל"צרכים" הלימודים - אם אנחנו צריכים, להגדיר תאווה וחמדה. אנחנו נוח הכי הרבה שמגדיר את זה בצורה שתאפשר לנו ללמוד הרבה הרבה בנושא. כלומר משהו שיעזור את הנאתנו הלימודית, ולטווח ארוך בטח גם יעזור לחיזוק היישום הראוי.

זה יכול להיות נכון, אבל כמו כל דבר - צריך לדעת לבחון, מתי הלימוד אמיתי - ומתי הוא לא נבדק מספיק. מתי צריך לוודא שהאמת כך ולא אחרת. ואדרבה - כשצריך, אז זו מצווה אמיתית, כי אם האמת הפוכה - זו מצווה לדעת ולברר, שלא נטעה ולא נהפוך את האמת.

תאווה למעשה, איננה "הימשכות". הימשכות היא היצר של האדם, הגישה שלו אל התאווה. אל השוקולד. או איזה תאווה שיש לו. (גם דברים שלא קשורים). בדיוק כמו "תשוקה" בנושאים שקשורים ל"חמדה". זה שאדם עוסק בהכנת היכל מלא כלים יפים - זה לא מספיק כדי לשפוט על מידת ה"תשוקה" שלו. כדי להבין את מידת ה"תשוקה" צריך לקחת את ההתבוננות - לא רק על החלק החיצוני של ה"חמדה". אלא על המשמעות שלה. מה היה מהווה עבור האדם. וכך בדיוק ב"הימשכות". וזה רלוונטי מאוד, כדי להבין בכלל מה העניין המדובר. כי המצב באמת שונה מאוד ממה שחושבים, ואנשים בדרך כלל פשוט לא מתעסקים בשאלה מה באמת קורה. כאשר הם משוכנעים שהם רק צריכים ללכת עם האמת שבחרו - ולבנות עליה פרטים ופרטי פרטים - תוך שהם מתירים לעצמם לשים בצד את השאלה איזה גורמים משחקים תפקיד בכל הדבר עצמו. מה ששייך גם לנפקא מינות - הרבה מאוד נפקא מינות - של אי הבנות - הרבה מאוד אי הבנות. בין בני אדם.
תתפלאי, אבל גם זה לא יותר קל (הכותרת)קוד אבל פתוח
לגבי התוכן, אני לא מסכים, אבל לא אכתוב את דעתי על גבי הפורום.

אם מישהו מעוניין, אשמח באישי.
אוקי.. אבל תסכים איתילב אוהב
שכשאין מצפון דתי אין כביכול משהו שימנע מלממש. אז יש יותר אופציות

לגבי הנק האחרונה תרגיש בנח הכל טוב. דווקא מעניין לשמוע
יותר אופציות לא אומר יותר קלקוד אבל פתוח
(גם לנשים למצוא מישהו שיהיה להן כיף איתו)
בגלל זה צריך חבריםחופשיה לנפשי
בין השארקוד אבל פתוחאחרונה
וגם סתם כדי להעביר נסיעה בכיף מירושלים לעיר מסויימת, זה גם נחמד.
אני מסתכלת על זה אחרתלב אוהב

ההיצע הגדול

ההשוואות

לשים את המיניות על הבמה (שלטי חוצות, עיתונות, סדרות, מוזיקה וכל דרך אפשרית כמעט) 

קשרים ארוכי טווח שלא מובילים להתמסדות ושורטים

 

כל אלו גורמים לתהליך להיות הרבה הרבה יותר קשה.

 

ההיצע גדול בכל מקרהקוד אבל פתוח
לא חושב שיש הבדל בין חצי מליון דתיות ל2 מליון חילוניות. זה בכל מקרה מספרים שאנחנו לא יכולים לתפוס, וגם השוואות קיימות במגזר הדתי.

לגבי קשרים ארוכי טווח, זה לדעתי יותר עניין של שקיפות וכנות, אם ברור לשני הצדדים מה המטרה של הקשר לא מפתחים סתם ציפיות. וזה כבר קשור ללהיות בן אדם, ולא דתי/חילוני
מסקנהadvfb

תגיד את המילה חילוני בפורום ותיצור שרשורמפלצת חח

סליחה על הנצלוש...

 

 

אומרים שדתלשים מסתדרים הכי טוב עם דתלשיםצהרים
מעניין אם זה נכון
כי הם באים מאותו רקע, אותו עולם מושגיםadvfb

אני מניח שכל אדם יכול ליצור הזדהות יותר גבוה בצורה נוחה עם אדם שהוא מגיע מאותו הרקע שלו.

זה לא הדבר היחדי שיוצר הזדהות אבל זה אכן נקודת פתיחה מאוד טובה.

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפיאחרונה
ומנגד משדרים נחת נעימות
קניתי לה מתנה קטנה, מה לכתוב בפתק?אני הנני כאינני
הכוונה, מה סגנון הדברים? מחמאה? עקיצה קלה? משהו מאוד כללי? משהו רומז? מפורש? חמשיר?
..שפלות רוח

לא יודע אם הייתי כותב פתק, הייתי פשוט אומר לה פנים מול פנים שחשבתי עליה ורציתי לשמח אותה או משהו בסגנון כי תכלס בשביל זה קנית לא?

ואם בכל זאת מרגיש שחייב פתק, אז וכו.

משו משמחניצן*

אין כמו מילים על נייר כתוב

תתן לעט להוביל 

...advfb

בדרך כלל אנשים אוהבים את זה שאוהבים אותם ואכפת לאנשים מהם, אז כדאי משהו שמראה שאכפת לך ממנה ואתה חושב עליה

מחמאה זה ממש טוב, זה יכול להיות מתובל בעקיצה, לא מממשנה מה.. גם אם אתה רוצה לכתוב משהו כללי ממליץ בחום שיהיה איפשהו ביטוי יותר ספיצפי ומכוון למסר שאתה רוצה להעביר

איזה, בהצלחה רבה

אולי משהו בסגנון כזה?נקדימון
"חשבתי עלייך כשראיתי את זה"
תלוי בשלב לדעתיארץ השוקולד

ושישדר מי שאתה, אל תנסה לשדר מישהו שאתה לא.

אתה מדהים בכל מקרה

בהצלחה!מבולבלת מאדדדד

לדעתי אם זה שלב יחסית מתחיל, אתה יכול אפילו לכתוב לה "רציתי לשמח אותך"

אם זה שלב מתקדם יותר אז אתה יכול לכתוב גם משהו יותר ארוך…

ברור לכתובהפיאחרונה
לא יודעת מה שעולה לך שאתה חושב עליה
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשהאחרונה

זה באמת מקום לרחף בו.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
כי את בריאההפי
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

באמת לא טוב להכנס לפנטזיות וחלומות ורודיםadvfb

זה נכון מאוד, לאו דווקא בהקשר הזה. כמובן שבכל דבר שקשור לזוגיות.

זה מעגל יחסית חיצוני.. אבל כמובן חשוב לתת עליו את הדעת.

לא מבין למה ענית בהקשר הזה, הרי השואל אמר שהוא דווקא דחה הצעה על רקע משפחתי. משמע, הוא מבין שזה נושא רגיש שיכול להיות משמעותי.

 

נראה לי שיותר מועיל להגיד מה כן ולא מה לא בהקשר הזה.

לכן השאלות הללו שהבאת הן נועדו רק כדי להבין שזה יכול מורכב.

כמו שאת בעצמך אמרת, קשה מאוד לענות על השאלות האלה, אם בכלל אפשרי לענות עליהם..

לכן, נראה לי שיש צורך בשאלות בירור ביחס למקום החשיבות של השואל ביחד לנושא.

שאלות שיעוררו להבין מה היחס שלו לזה וה המקום אותו הוא צריך לתת לנושא.

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לא יודעתהפיאחרונה

בערך איך שאתה מתמודד עם החיים

או שזה זר לך

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

עונה בתור בעלת תשובההמקורית

שהתחתנה עם בעל תשובה - המשפחה לא קשורה לרמת הרוחניות של האישה. בכלל. מה שקשור זה ההחלטה שלה איפה להיות וכמה היא נחושה להישאר שם ולא להיות מושפעת.

הקשר היחיד למשפחה, זה כמה הם גמישים ביכולת להכיל את השוני ואם לא אזמה היא חושבת לעשות עם זה. ואת זה כדאי לבדוק ולברר כי אם זה בכיוון טוב ויש פתיחות - זה מעולה.

המשפחה שלי אפילו לא שומרים שבת חוץ מאחות אחת (ואנחנו משפחה גדולה) ואף אחד לא היה מהמר בחוץ שאני לא נראית דתייה מבית

נכון, זה אומר שעושים החלטות שהרבה פעמים הן לא פוטוגניות מבחוץ כזוג אבל הן כן תואמות את אורח החיים שבחרנו.


ואגב,גם בתוך משפחות דתיות ודוסיות יש הבדלים בהרבה דברים שצריך להכיל. אזלא בטוחה שיש לך איך לברוח מזה

איזה כיף שענית את התשובה הזאת מהמקום שלךadvfb
חבל לפסול בחורה טובה בגלל המשפחה שלהחושבת בקופסא

אם היא בסגנון שאתה מחפש ויש לה מידות טובות, מה היא אשמה שהשמפחה שלה לא באותו סגנון כמוה?

האמירות המגמרא מדברו על תקופה שבה ההשפעה היחידה על אנשים, בפרט לאישה, הייתה המשפחה. היום אנשים הרבה יותר עצמאים לבחור את הדרך שלהם בעצמם.

כמובן כדאי לבדוק שאין בעיות קשות שישפיעו על ההתנהלות כזוג, אבל אם מדובר על משפחה שיכולה להכיל ברמה מינימלית, חבל לפספס על זה מישהי שיכולה להתאים.

אני ובעלי שונים מהסגנון של המשפחות שלנו, והקמנו בית משלנו בדרך שמתאימה לנו.

קשרים בעיצוב דעות וההשקפות: איך קשריםחסדי הים

השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?

זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.

מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?

יש המון השפעהultracrepidam

כמו כל אדם שמכירים ואפשר ללמוד ממנו

בטח אם יש הרבה חוויות משותפות ושיחות עומק

בהחלט, היו אנשים שהמפגש איתם הוביל אותילגיטימי?

לשינוי בתפיסות ובעמדות שלי לגבי כל מיני דברים.

פחות בדברים פוליטיים...

לדוגמא? גם בעולם הדייטים?בחור עצוב
אצלי זה יותר השפעה במה שמעניין אותיחסדי הים
אני יותר מתעניין באמונות ודעות הנוגעים לתורה. הייתה לי פרידה אחת, שלא רוצה לפרט, אבל זה גרם לי לחדד גישות אמוניות ודרכי לימוד תורה בכללי.
כןרק נשמה

לא בהכרח שינוי אבל כן דיוק ועיסוק בערכים חשובים ומשמעותיים שהיו נראים לי פשוטים מובנים מאילהם ופתאום כשלצד השני ברור כל כך משהו שלי לא כזה סגור זה פתח להתבוננות והתעמקות בנושא

וממילא נראה לי שגם שינויים קלים מתרחשים בהתעצבות הכללית שלי כאדם אחרי כל פעם שהיתה לי התבוננות כזאת

חוצמזה שאני נורא מנסה לקחת משהו טוב מכל הפגישות שהיו לי מתוך אמונה שה' שלח אותם בשבילי אם לא להתחתן אז כדי להשתפר וללמוד משהו 

כןכלה עצבנית
אני ייקית של פעם וחשבתי שאני איזה וואו עד שנפגשתי עם בחור איכותי מאוד, בלדי כבד ואדוק, שלימד אותי מהן באמת עקשנות, דייקנות, ופדנטיות. הדייטים הכי טובים שהיו לי, ובלי ציניות לשם שינוי
שאלה מקסימהadvfb

לאחרונה יצאתי עם בחורה שהרגשנו פערים מסויימים בהשקפה הדתית (עניין יותר של ניואנסים, לא הכי גרונדזים)

מרגיש שזה נתן הפרייה מסויימת, זה אתגר אותי וזה זה הוסיף טוב בהקשר הזה, בהחלט למדתי מזה על עצמי.

מצד שני, שנינו אנשים שאוהבים לדבר על השקפה ויצא שלא מצאנו את זה בתור נושא משותף בגלל השוני בעניין ולשנינו זה היה בסדר גמור.

 

בהחלט יצא לי בעבר להתרם בעניין הזה, אפילו קניתי ספר שמישהי ספרה לי שהיא קוראת אותו... אבל לא זוכר הרבה פעמים כאלה.

תודה. לי קרה כמה וכמה פעמים שקראתיחסדי היםאחרונה

ספרים שהמדוייטים המליצו, או שחקרתי תחום או נושא מסויים שעניין אותן.

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה
כמה הגבר צריך לדחוף בהתחלה?קופפיו

כמה זה התפקיד של הגבר להחליט איפה ואם ומתי נפגשים. וגם לגבי טלפונים בין לבין כמה זה התפקיד שלו לשלוח הודעה ראשון?

כי אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש, הולך די טוב אבל קצת לא ברור לי הקטע שכל דבר אני היוזם. זה נורמלי או שפשוט אין לה כוח אליי ולא נעים לה לחתוך[זה יהיה מוזר כי הפגישות היו די טובות].

וגם אם כן איך רומזים שזה קצת מפריע לי...

שומעת? כיף לי לקבל ממך הודעה באמצע היוםבחור עצוב
ואו בולהפי
תשאל את הנחשחסדי הים
הוא הראשון שדחף אשה
בגדול זה בהחלט טוב שאתה כגבר היוזם בשלבים הראשוניםדרייב

עם הזמן זה צריך להתאזן לדעתי ושהאישה גם תתפוס פיקוד לפעמים ותביא רעיונות טובים, לפחות זו הזוגיות אליה אני מכוון.

אם אתם כבר יוצאים תקופה, אפשר קצת לבחון את הקשר. לבדוק שהיא מעריכה את המאמצים שלך עד כה, ושהיא מחוברת לקשר, חשוב שלא תיקח אותך כמובן מאליו..

אתה יכול להוריד טיפה מהגז, לראות איך היא תגיב.

לא לכתוב איזה יומיים ולחכות לראות: האם היא מתעניינת? חושבת עליך? מצפה לדייט הבא?


לא ממקום נידי שלך, שאתה מחכה לאישור שלה.. אתה לא זקוק לה. רק תן לה להיות מושקעת יותר בקשר בניכם.

אם היא אכן בעניין ולא סתם זורמת כי למה לא, אז היא תגיב ותתעניין.


ויותר מזה, לא רק שההשקעה שלה תעיד על רצון חיובי, אלא ההירתמות שלה לקשר היא שתעורר יותר חיבור ואהבה מצידה!

אנחנו כבני אדם אוהבים את מה שאנו מטפחים. וגם יודעים להעריך יותר את מה שבא במאמץ על פני מתנת חינם..

היא תעריך יותר כשתבין שאתה כגבר לא מובן מאליו בחיה.. אתה מישהו שראוי לרצות אותו.


כל זה במידה שאתה אכן רוצה לפתח את הקשר הזה הלאה. אבל אם אתה לא מתלהב כל כך אז זאת נקודה אחרת..

מה שכן, ברגע שתפעל ככה גם קשר מנומנם יכול להתעורר מחדש. גם מצידך.


אני אוסיף שיש הבדלי אופי בין בחורות, יש כאלו שמצפות שיחזרו סביבם הרבה, וכאלה שמההתחלה מסורות לעניין.

כדאי לחשוב על זה טוב, מיהי ובאיזה שלב אתם בקשר. האם הגיע הזמן לערב אותה יותר או להמשיך עוד במתכונת הזו..

קרה לי בעבר שלא חישבתי נכון את המצב ובחנתי מוקדם מדי את הבחורה.. היא לא ממש הבינה למה ניתקתי מגע. מבחינתה היא נהנתה בקשר וציפתה שאמשיך לקחת את המושכות.

בקיצור צריך רגישות והטיימינג חשוב. אבל זה בהחלט צעד שיכול להקפיץ קדימה קשר תקוע

אפסלגיטימי?

זוגיות, היא, ובכן, משהו זוגי.

זה אמור להיות אינטרס של שנינו להיפגש.

אני לא מצפה שהוא יקבע עבורי איפה ומתי נפגשים. ("אם" מבחינתי כן תלוי בו, כי אם הוא לא מעוניין אין טעם שניפגש).

בעיני זה צריך להיות קביעה משותפת, שבאה מתוך שיח של שני הצדדים.

לגבי השיחות בין לבין - אם זה מפריע לך שאתה שולח ראשון - דבר איתה על זה! ככה יוצרים קשר של קרבה - מדברים ומשתפים (גם) על הדברים שפחות נעימים לנו.

כמובן שיש דרך וצורה לעשות את זה, ברגישות. לשתף אותה שאתה מרגיש שאתה יוזם כל דבר, ושזה לא המקום שהיית רוצה בקשר. ותשאל אותה איך היא מרגישה עם זה, ואיך היא רואה את הקשר.

זה הזדמנות לצלול לעומק גדול יותר. יכול להיות שהיא רואה את הדברים אחרת לגמרי, שהיא מגיעה מתרבות\מנטליות שונה לחלוטין, ואולי תופתע לשמוע מה היא מרגישה ומה היא חושבת על הקשר.

מה נשאר לו בתור גברהפי

אם קשה לו לשלוח הודעה

יאללה בכיינים

בוא נשים את הדברים על השולחן אתה חייב לשלוח הודעה אחרי הדייט ראשון 

ככה לפחות בכל שלב הדייטים.

 

לגבי הפגישות איפה לעשות זה צריך להיות משותף דברו בניכם תגיעו בכיף למה שבא לכם .

 

 

למה לרמוז שאפשר לדבר?advfb

לפני שתגיד לה מה אתה מעדיף שאל אותה "איך את עם זה שאני תמיד קובע ויוזם?" תראה מה זה בשבילה, תן לה לפרש את זה.

אם זה קשה לך מבחינה כזו או אחרת או שאתה תשמח למוערבות שלה, אתה יכול גם לשתף.. ככה זה נראה לי בזוגיות.

 

נ.ב - 

העולם אומר שנשים אוהבות שמחמאים להן.. אפשר לפתוח בכמה מילים טובות ;)

 

לא מסכימה..הפי

הניסוח: איך את עם זה שאני תמיד קובע ויוזם.

נשמה אתה רושם לאישה לא לגבר אתה זוכר את זה?

 

(זה עקיצה המשפט שלך 

מה עם עדינות?

וגם למה להיכנס לזה מראש

אם אפשר להגיד מה בא לך 

תגיד פשוט בצורה נכונה: " ואי את יודעת ממש עושה לי טוב לקבל ממך הודעה 

או 

"שאת משתפת איפה את רוצה להיפגש .. " 

ככה פשוט

אני לא חושבת שהוא התכוון בכלל כעקיצהריבוזום

אלא כדי להבין את המקום שלה. זה צריך להיות בשיחה ולא בהודעה, עם האינטונציה הנכונה והתעניינת כנה, להבין מאיזה מקום זה מגיע מבחינתה. (אישית לא חושבת שיש בעיה לומר קודם מה חסר לו ולא חושבת שיש בעיה קודם לשאול מה דעתה, רק רציתי לומר איך הבנתי את ההודעה)

ברור שהוא לא התכוון כעקיצההפי
ועדיין זה מיותר כי זה נשמע ככה 
כתבתי את זה מהמותן ויתכן שהניסוח לא טובadvfb

אך ניסוח אחר שיותר טוב הוא יכול להשאל.

"זה כיף שאת זורמת עם הרעיונות והדברים שאני מביא, תודה לך היית רוצה להביא דברים והעלות רעיונות בעצמך? איך את מרגישה ביחס למה שאני מביא וליוזמות שלי?"

זה יותר טוב?

 

בהחלט לא טוב אם זה נשמע עקיצה. לא עלה על דעתי.. 

וכן, לא התכוונתי לאותם מילים.. אולי בגלל שאני אוהב קצת להתבטא בצורה צינית וזה מה שיצא חח

כאילו, אני כתבתי את זה בלי פילטרים, כי רק רציתי להעביר את המסר בצורה ברורה.

כמובן שצריך לשאול בצורה נעימה וחמודה.

תודה על החידוד

זה נשמע כבר אחרת עולם אחרהפי
אם היא מוצאת חן בעיניךמוקי_2020

ואם אתה מרגיש שהדייטים שלכם -באמת- סבבה ויש פידבק ממש ממש טוב ממנה בזמן הדייטים,

אז לא הייתי מתעסק במי יוזם הודעה ראשון ומי יוזם לאן הולכים ומתי, לפחות לא בחודשים הקרובים.

אם כיף לה ככה, וכל עוד היא מתנהגת אליך יפה בדייטים וומשדרת שהיא בעניין לגמרי, אז זה דבר טוב.  אין טעם לנסות לשנות משהו כרגע.

זה בסה"כ חודש. אתה בונה את הבסיס כרגע. אח"כ תוכל לבקש ממנה מה שתרצה וכשיש בסיס, זה לא יפריע לה בכלל. הסבלנות במקרה הזה משתלמת.


אבל אם הדייטים עצמם גם לא משהו.

אז זו הבעיה העיקרית כאן ועדיף שתברר כאן יותר. תנסה לגשש מה היא חושבת עד עכשיו על הקשר..וכו'...

ושם תדע יותר אם באמת אכפת לה או לא ואם תבין שאכפת לה, שם תנסה להכניס לפחות את שליחת ההודעה (הייתי משחרר לגמרי את נושא מי מחליט איפה ומתי נפגשים).


בהצלחה.

נורמלי לחלוטין.אני הנני כאינני
נשים בטבען מבקשות את מקום המנוחה הזה, להשאר באנרגיה האסופה שלהן, ולכן מעדיפות (על פי רוב) להיות 'מובלות'. זה בריא שאתה יוזם, אסרטיבי, מוביל ודומיננטי.
עם זאת!אני הנני כאינניאחרונה
עבר עריכה על ידי אני הנני כאינני בתאריך ל' בכסלו תשפ"ו 23:06

שווה לתת לה גם להתאמץ על הקשר (כשמתאמצים ויש ניגוד מסוים זה מראה לה שאתה לא 'מובן מאליו' בעולם שלה, וזה מקנה למציאות שלך איתה, ולזמן הזה כשאתם בפועל ביחד, יותר ערך). אפשר להעלות את זה באופן מילולי כמו שהציעו, אבל אני חושב שכדאי להיות חכם ולגרום שזה יעלה מצידה. לא ב'פאסיב-אגרסיב' אלא בכנות. ברור שיש זמנים שברגעל אתה לא זמין לשוחח/להתכתב/להפגש עם חברים - וכרגע היא לא אמורה להיות מאוד שונה מהגדר הזה (מבחינת הזמינות שלך).

אז תעשה בחכמה, בלי לנסות להפוך את היוצרות, אבל לפעמים לתת לה לקחת אחריות וכו'.

אולי יעניין אותך